Az olasz fagylaltját népszerűsítő Antonio Federici újabb provokatív reklámmal sokkolja az egyházat. A szexuális töltetű fotókat most be akarják tiltani.
Nem csupán a fotóival provokál, a szlogenjei szójátékával is kihúzta a gyufát a londoni székhelyű Antoni Federici cég a katolikus egyháznál.
Az elsőn egy terhes apáca esik éppen bűnbe az olasz fagylalttal a felirat pedig a Szeplőtelenül fogant angol kifejezésének kétértelműségére hajaz: Immaculate conceived, azaz talán a mélyebb értelmét keresve: nem esett folt a becsületén? A másik képen pedig két reverendás férfi közeledik egymáshoz, ajkaik szinte összeérnek, a felirat: Hiszünk a nyálképződésben, azaz We believe in salivation, amely csak egy betűben tér el a 'salvation' szótól, ami üdvözülést jelent.
Nem ez az első botrányos reklám, amivel a fagylaltgyártó előrukkolt. Már a 2009-es kampányukban a szex és a katolikus egyház szenvedélyes témájával próbáltak minél több jégkrémet eladni. Az akkori hirdetésben a félmeztelen pap - aki felismerhető kolláréjáról, magához húzza a combfixes apácát. A jelmondat így szól: Engedj a kísértésnek!
A brittek reklámfelügyeletért felelős szerve már akkor közbelépett, most újra letiltaná a túlfűtött jeleneteket ábrázoló hirdetéseket, melyeket már egyes magazinok lehoztak. A kampány kreatív igazgatója bigottnak titulálta az ellenzőket, és azt nyilatkozta, ha kell jogi útra terelik az ügyet.