Átverés volt Natalie Portman teljesítménye a Fekete Hattyúban? - videó
Lane-nek az előző napokban tett, leleplező nyilatkozatait az provokálta ki, hogy Portman az Oscar-díj átadásán őhozzá...
Lane-nek az előző napokban tett, leleplező nyilatkozatait az provokálta ki, hogy Portman az Oscar-díj átadásán őhozzá egyetlen köszönő szót sem intézett, s a filmről adott interjúiban egyszer sem említette meg. A film DVD változatát kedden dobják piacra Észak-Amerikában.
A balerina, akinek saját bevallása szerint a filmben legnehezebb elemeket kellett eltáncolnia, Ari Handel producer hangsúlyozott kérésére az Oscar-díj átadásáig egyetlen interjút sem adott a sajtónak. Médiaértesülések szerint a Fekete hattyú digitális trükkjeiről készült, az interneten hozzáférhető videóból eltűnt az a jelenet, amely bemutatja, hogy digitális arccserével hogyan ültették át Portman fejét Lane testére.
"Abban a szerencsében volt részünk, hogy Sarah a rendelkezésünkre állt, hogy megvalósítsa a legnehezebb táncelemeket és csak dicsérni tudjuk az általa elvégzett kemény munkát. Ugyanakkor a film végleges változatában a legtöbb jelenetben Natalie látható" - szögezte le a hétvégén kiadott közleményében a Fekete hattyú gyártója, a Fox Searchlight stúdió.
"Kiállunk Natalie teljesítménye, munkája és a szerep iránti elkötelezettsége mellet" - hangzott a stúdió állásfoglalása.
"Őszintén szólva, a film 85 százalékában Natalie látható" - jelentette ki a The Los Angeles Timesnak Benjamin Millepied, a Fekete hattyú koreográfusa és táncosa, aki történetesen Natalie Portman születendő gyermekének apja.
A filmbéli táncjelenetek digitális manipuláltságára elsőként Wendy Perron, a Dance Magazine főszerkesztője hívta fel a figyelmet, rámutatva, hogy Lane sem a sajtónyilatkozatokban, sem pedig a film reklámozása során nem kapta meg az őt megillető elismerést.
A San Franciscóban született Sarah Lane az Amerikai Táncszínház elismert tagja, aki 2007-ben Dance Magaznie címlapján szerepelt és aki hamarosan színre lép a moszkvai Nagyszínházban, a Bolsojban is. Lane a The Wall Street Journalnek úgy nyilatkozott, hogy gyakorlatilag az összes totálban bemutatott táncjelenetet vele forgatták le, hogy azokat Natalie Portman közeli képeivel kombinálják. Mint mondta, a láb- és testközeli felvételek jó része is róla készült, s a színésznő arcát csak később tették rá a testére.
A balerina, akit a stáblistán csak a tánckar tagjaként tűntettek fel, elmondta, hogy Los Angelesben digitálisan szkennelték a testét és a táncjelenetek közben markereket kellett viselnie az arcán, amelyek később megkönnyítették a fejcserét.
Lane szerint évekbe telik, amíg egy táncosnál kialakul a koreográfia által megkövetelt izomzat, esztétikai érzék és mesterségbeli tudás. Rámutatott, hogy nem akarja Natalie Portmanről elorozni a dicsfényt, egy amatőr azonban még másfél esztendei kemény gyakorlással sem képes felküzdeni magát egy profi táncművész szintjére.
"Azt akarom, hogy az emberek tudják: (Natalie) tényleg keményen dolgozott. És rengeteget fogyott, úgy hogy kartól felfelé tényleg elment volna egy táncosnak. Ő egy lenyűgöző színész. Nem tudok úgy játszani, mint ő. De azt mondani, hogy mindent ő táncolt el, egyszerűen nevetséges mindenki számára, aki valamit is konyít a baletthez" - mondta Sarah Lane, aki 22 éve balett-táncos.
A művésznő szerint azért kerülte el az őt a filmmel kapcsolatban megillető elismerés, mert nem volt menedzsere, amikor aláírta a filmszereppel kapcsolatos szerződést, amelyben mindössze annyi szerepelt, a producer maga döntheti majd el, hogy hogyan tűnteti fel az ő szerepét. Elismerte ugyanakkor, hogy többet kapott a filmért, mint amennyi az alapszerződésben szerepelt.