szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) betiltotta az állítható hátsó szárnyak használatát a hétvégi Belga Nagydíj versenypályájának legveszélyesebb szakaszán.

A Spa Francorchamps-i pálya Eau Rouge nevű, egyik legsimább szakaszán a versenyzők gyakran 290-300 km/órás sebességgel söpörnek végig. Az előzéseknél használt DRS-rendszer aktiválása a FIA megítélése szerint itt veszélyes lenne, mert nemcsak a sebességet növelné, de ezzel párhuzamosan a tapadást is csökkentené, ezzel pedig gyarapítaná a balesetek kockázatát.

Az Eau Rouge hivatalosan egy balkanyar, amely egy lejtő és egy emelkedő egyenes szakaszt köt össze a névadó patak fölött. A pilóták a lejtőn nagyon felgyorsítanak, mert például az időmérő edzéseken sok időt elveszíthetnek, ha az emelkedő előtt hibáznak.

Az Eau Rouge
AP

A DRS-rendszer eredetileg az előzések segítésére készült, amit csak a versenypálya egy előre meghatározott szakaszán lehet aktiválni. Ezt az egyenes részt a nemzetközi szövetség jelöli ki a futamok előtt. Idén nem először van példa a DRS-rendszer betiltásra, a monacói pálya alagútjára vonatkozóan az FIA ugyanígy járt el.

A mostani döntésben nagy szerepet játszott az is, hogy a tavalyi szezonban a Belga Nagydíjon ugyanitt több pilóta is használta az azóta betiltott, F-csatornaként ismert aerodinamikai fejlesztést, és annak aktiválása közben – akárcsak a DRS esetében – a pilótáknak egyik kezüket le kellett venniük a kormányról.

A hétvégi verseny hivatalos DRS-zónája nem sokkal az Eau Rouge után, a Radillon nevű ellentétes kanyarral kezdődik, és a pálya legnagyobb sebességű egyenes szakaszán, a Kemmelen át a Les Combes nevű sikánig tart. A FIA hétfőn küldte el a csapatoknak a döntésről szóló hivatalos értesítést. A DRS-tiltás nem vonatkozik a szabadedzésekre és az időmérő edzésre, ott ugyanis nem lesz több autó egy helyen.

Forrás: ESPN F1

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Schumacher: nem tudom, kellek-e még a Forma-1-be

A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher visszatérése óta az eredmények csak nem jönnek, így szerinte lassan felül kell vizsgálni, kell-e még a Forma-1-be vagy sem.

Autó

Schumacher végleg abbahagyja?

Nem kizárt, hogy Michael Schumacher nem tölti ki a Mercedes GP-vel kötött szerződését és önszántából már az idei évad után végleg visszavonul a Forma-1-ből – írja az egyik olasz sportlap.

hvg.hu Sport

Miből fizette a kormány a Forma-1-es Magyar Nagydíjat?

Bár a tavalyinál kevesebbet, így is bő 4,5 milliárd forintot fizetett a magyar állam a 2011-es F1 Magyar Nagydíjért. Érdekes kérdés azonban, hogy mindezt miből fedezte a kormányzat, a költségvetési törvényből ugyanis eltűnt a hazai futam támogatására szánt összeget részletező sor, amit a szaktárcánál a versenyhétvége óta eltelt majd másfél hét alatt sem tudtak előbányászni – írja az Ecoline.