szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyik cégvezető a kutyájáról nevezte el a vállalatot, a másik egy földimalacot ítélt a legjobb választásnak. A harmadik a labdajátékok szerelmese, ezért két céget is a gyermekkori grundélményeiről nevezett el.

Az mindenki számára egyértelmű, hogy az IBM az International Business Machines rövidítése, vagy hogy a HP Bill Hewlett és Dave Packard, a két alapító vezetéknevét kapta meg cégnévként. Sokan biztosan azt is tudják, miért Apple az Apple (vagy mert Steve Jobsnak érdekeltsége volt egy farmban, de az is lehet, hogy az Apple Records nevű lemezkiadó adta az ötletet). De miért hívják a Twittert Twitternek, honnan jön a Foursquare és mit keres egy földimalac a közösségi keresők világában? A Mashable megfejtette az ismert cégek nevét, ezek közül idézünk.

twitter.com



Twitter

A Twitter nevet egy kalapból húzták ki, amikor az Odeo nevű San Franciscó-i startup munkatársai – velük kezdődik ugyanis a Twitter története – brainstormingoltak. Olyan nevet szerettek volna, ami utal arra, hogy a telefon hangot ad, ha üzenet érkezik, és hogy folyamatosan frissülnek az információk. (Az angol twitter és tweet szó jelentése csicsergés, csivitelés, csirip.) Miután körvonalazódott, nagyjából milyen nevek lehetnek esélyesek – ezek között szerepelt a Jitter és a Twitter is –, leírták az esélyeseket, egy kalapba tették a neveket és a vakszerencsére bízták a nevet. A sors a Twitter mellett döntött – ami nem rossz megoldás, ha belegondolunk, milyen lenne azt kérdezni valakitől, látta-e az utolsó jeepünket.

Foursquare

Dennis Crowley először a Dodgeball (kidobós) nevű céggel vállalkozott a mobiltelefonos közösségi hálózatok világában, ezt a Google 2005-ben felvásárolta, majd nem sokkal később a projektet le is állította. Dennis Crowley ekkor alapította a Foursquare névre keresztelt céget, amivel megint csak egy labdajátékra utal. Az első céget is így szerette volna hívni, de az alapítás idején a domainnév nem volt elérhető számára. Lehet, hogy valami gyermekkori trauma vagy a grundélmények iránti vágyakozás az oka annak, hogy mindkét vállalatot labdajátékok után nevezte el? A PR-osai szerint erről szó sincs, labdázni jó, ezért kapták a cégek ezeket a nevet.

Zynga

Aardvark

A közösségi kereső kétszer került be a hírekbe – először 2010-ben, amikor ötvenmillió dollárért megvásárolta a startup céget a Google, és másodszor most, amikor a Google bejelentette, hogy az „őszi nagytakarítás” keretében leállítja a fejlesztését.

Ha lefordítjuk, a cég neve „földimalac” – hogy miért ez, arra a legvalószínűbb magyarázatot a buddy list adja. Kevés olyan név van, ami még az Aaronnál is előrébb kerülne az ABC-ben, de az Aardvark ilyen. Nagyon valószínű tehát, hogy az első helyen landol a barátok listáján. Max Ventilla szerint az is fontos tényező volt a névválasztásnál, hogy egy állat segítőkész, de nem tökéletes, és az emberek nem fecsérlik arra az idejüket, hogy egy állatfigurát nevetségessé tegyenek, míg ha egy robotot választottak volna logónak, más lenne a helyzet.

Spotify

A Spotify alapítója, Daniel Ek és Martin Lorentzon a spot és az identify (azonosít) szavakat keresztezték, amikor  egyedi cégnevet készítettek a digitális zenei szolgáltatásnak.

Zynga

A cég elnöke, Mark Pincus a kutyájáról nevezte el a vállalatot. Zinga, az amerikai bulldog nevének jelentése „afrikai harcos hercegnő”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Hálózat

Már 200 millióan a kínai Twitteren

Túllépte a 200 milliót az első kínai mikroblog-oldal tagsága. A Sina Weibo közösségi portál tábora tempósan gyarapodik: négy hónap alatt 60 millió taggal bővült.

Medipress Plázs

Gyerekessé tesz minket a Facebook és a Twitter

Egy neves szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy a Facebookhoz vagy a Twitterhez hasonló közösségi oldalakon felnövő generáció koncentrációs képességének időtartama lerövidül, és a gyerekekhez hasonlóan igénylik a visszajelzéseket saját életükről.