szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Feltehetően nem az volt az észak-koreai hackerek célja a Sony elleni támadással, hogy minél többen érdeklődjenek és lássák az ominózus The Interview (Az interjú) című filmet.

Először még úgy tűnt, sikerrel járnak a hackerek, meg tudják akadályozni, hogy nagy nyilvánosság elé kerüljön az észak-koreai vezető meggyilkolásának tervéről szóló vígjáték, azonban a Sony elleni támadás (amelynek során bizalmas anyagok szivárogtak ki) egészen más eredménnyel járt: még azok is kíváncsiak lettek a filmre, akik amúgy sosem nézték volna meg.

S bár a film nem került a nagy filmszínházakba, a kisebb, független mozikban már játszani kezdték, és persze pillanatok alatt kijutott a világ legnagyobb filmszínházába, az internetre. A The Interview több online értékesítési csatornán is utat talált a nagyközönséghez, utóbb az Apple is beadta a derekát, és immát az Egyesült Államokban és Kanadában élők is megvásárolhatják (15 dollár) vagy kikölcsönözhetik (6 dollár) az iTunesról az ominózus filmet.

Már itt is elérhető
iTunes

Az eredmény pedig? Nos, jelenleg Az interjú a Sony legjobban vásárolt online filmje, az innen származó bevétel mindössze pár nap alatt elérte a 15 millió dollárt, messze meghaladva a moziktól érkező 2,8 millió dollárt. Az is kiderült, hogy a legtöbb bevétel a Google Playből és a YouTube-tól származik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!