szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dizájnerként dolgozó Paul Helbert a napi szinten (száz)milliók által felkeresett 10 leglátogatottabb oldalon mérte fel, melyik szín milyen gyakran fordul elő.

Egy weboldal létrehozása előtt nemcsak az a kérdés, hogy milyen tartalom kerüljön az oldalra, vagy hogy milyen nyelvezettel szólítsa meg az üzemeltető a felhasználókat, de az sem mindegy, hogy milyen dizájn fogadja a látogatókat. Mindez nemcsak esztétika, pszichológiai szempontból sem mellékes, éppen ezért érdemes egy olyan szakembert segítségül hívni, aki ért az oldal színeinek összeállításához. Ennek kapcsán a dizájnerként dolgozó Paul Hebert arra volt kíváncsi, vajon melyek az interneten leggyakrabban előforduló színek.

A felmérésében a 10 leglátogatottabb szájtot vizsgálta meg, hogy megtudja, a cégek milyen színeket favorizálnak. Mindehhez egy olyan algoritmust készített, amit a Google, a YouTube, a Facebook, a Baidu, a Yahoo, a Wikipédia, az Amazon, a Google.co.in, a Qq és a Twitter oldalán is lefuttatott, majd listázta, hogy milyen árnyalatok szerepelnek rajta, a végén pedig összesítette az eredményeket.

Ezek alapján az internetet óriási fölénnyel tarolta le a kék szín. Olyannyira népszerű, hogy a pirost és a sárgát csak fele olyan gyakran választják, a zöldnél pedig háromszor gyakrabban alkalmazott szín a kék. A felmérésben a türkizkék külön kategóriát kapott, ami még így is dupla olyan népszerű, mint a zöld.

Paul Hebert

A második leggyakoribb szín a szürke, de a fehéret és a feketét is gyakran választják, míg a legkevesebbszer a lilához nyúlnak hozzá.

A felmérés egy másik érdekességre is rámutat: az árnyalatok listázásakor kiderült, a legtöbb a YouTube, a Yahoo, az Amazon és a Twitter használja, a Google ezekhez képest viszonylag szerény palettával rendelkezik.

Paul Hebert

A Wired szerint Hebert következő nagy terve, hogy a világ legnépszerűbb 100, vagy akár 1000 weboldalára is kiterjessze a felmérését.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!