szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyar gyártású elektromos repülőkkel sikerült összehozni a kategória első kötelékrepülését.

2050-re Európa légi közlekedésének a kétezres évek adataihoz képest 75 százalékkal kell csökkentenie szén-dioxid-kibocsátását, annak ellenére, hogy ezen időszak alatt várhatóan megduplázódik a légi forgalom. A célok továbbá a zajszennyezés 65 százalékos, illetve a nitrogén-oxid-kibocsátás 90 százalékos csökkentését is tartalmazzák. A Siemens szerint konvencionális technológiákkal, illetve zöld üzemanyagokkal ezek az ambiciózus célkitűzések valószínűleg nem érhetők el, éppen ezért dolgozik – mások mellett – a vállalat is az elektromos repüléshez szükséges fejesztéseken.

Az eFusion egy, alsószárnyas, kétüléses repülőgép vázát a magyarországi Magnus Aircraft tervezte és gyártotta, a Siemens pedig kutatás-fejlesztési tevékenységének eredményeként létrehozott hozzá egy könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszert – beleértve az akkumulátoros energiatároló rendszert is. Az eFusion alap műrepülő tulajdonságokkal rendelkezik, és alkalmas pilótaoktatási célokra is.

Az SP45 hajtásrendszer az eFusion repülőgépben több mint 180 órányi repülési teszt alatt bizonyított, így nemrég egy második gépet is felszereltek a rendszerrel. Ez a két repülő mozgott nemrég kötelékben.

Ha érdeklik a különleges repülőgépek, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!