szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal szerint jogsértő módon hirdette az iPhone 7-et egy 2017-es reklámlevelében a Telekom, amely miatt a társaságra 12,5 millió forintos bírságot szabtak ki. A magentás cég közleményben reagált.

Egy korábbi iPhone-modellt hirdető reklámlevél miatt büntette 12,5 millió forintra a Magyar Telekomot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert indoklásuk szerint a cég a hirdetésben nem tárgyilagosan hasonlította össze az iPhone 7 készülékajánlatokat saját és versenytársa előfizetői csomagja részeként – számolt be az ügy részleteiről a Portfolio.

A hivatal az 2017. augusztus 17-én szétküldött, a "Mennyit fizetnél egy iPhone-ért?" reklámlevelet találta problémásnak, amely szerintük csak a készülékért fizetendő havidíjat emelte ki, azonban a havonta fizetendő összeg a két szolgáltató esetében közel azonos volt. A GVH úgy indokolt, hogy a Telekom vonzóbbnak tüntette fel saját ajánlatát, miközben a fogyasztó nem kapott objektív képet a két szolgáltatásról.

Az összehasonlító reklám mentesítheti a fogyasztókat a piaci tájékozódás és mérlegelés egyes terhei alól, így a verseny hasznos eszköze lehet. Ehhez azonban szükséges, hogy az összehasonítás jogszerűen történjen, azaz tartalma, módszere tárgyilagos legyen – közölték.

A jogsértés miatt a GVH 12,5 millió forintos bírságot szabott ki a Telekomra. Ennek meghatározásakor a hivatal tekintettel volt a kirótt összeget növelő körülményekre is, ugyanis a Telekom több alkalommal követett már el a fogyasztók tájékoztatásával összefüggő jogsértést, a bírságnak pedig szerintük visszatartó hatással kell rendelkeznie.

A GVH döntésében megjegyezte, hogy az ajánlathoz kapcsolható bevétel nem volt jelentős, bírságcsökkentő tényezőként pedig figyelembe vették, hogy a cég - együttműködési jellegű intézkedésként - elengedte a közvetlenül érintett fogyasztók hűségvállalás miatti kötbérfizetési kötelezettségét.

A társaság később közleményben reagált. Azt írták: "a Magyar Telekom vizsgálja a GVH határozatát, és megfontolja a jogorvoslat kezdeményezését. Bár a vállalat álláspontja szerint a kampány megfelelt az összehasonlító reklámra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek, a kampányban készüléket vásároló, csekély számú érintett ügyfél részére kompenzációt nyújtott."

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!