hvg.hu

A tudomány számára nagyrészt ismeretlen génekből tevődik össze az az új vírus, melyre Brazíliában, egy mesterséges tóban bukkantak a kutatók. Egyelőre az sem igazán világos, hogyan jött létre.

Egy rejtélyes eredetű, majdnem teljesen ismeretlen vírus tart izgalomban egy kutatócsoportot – írta a BGR. A tudósok a brazíliai Pampulha-tóban akadtak rá az új vírusra, amelyről azt már sikerült kideríteni, hogy genomját szinte teljesen ismeretlen gének alkotják.

A vírust emiatt egyelőre sehova nem tudták besorolni.

A különös új kórokozót a brazil mitológiából ismert vízi nimfa, Yara után keresztelték el, így lett a neve yaravírus, tudományos megnevezése pedig Yaravirus brasiliensis. A vírusról szóló felfedezés még nem jelent meg egyetlen szaklapban sem, habár a vonatkozó tanulmány már elérhető. Igaz, egyelőre az is szakmai ellenőrzésre vár.