Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Az építős játék szórakoztató világa és a Diablo jól ismert stílusjegyei alapján készült el a Mojang új, Minecraft Dungeons nevű munkája. Rövidsége és egyszerűsége ellenére kifejezetten szerethető program lett.
A Minecraft minden idők egyik leghíresebb videojátéka, amelyben szinte bármi, még a budapesti Berzsenyi gimnázium is felépíthető. A program az eltelt években nem sokat változott, és talán ezért is érezte úgy a fejlesztő Mojang Studios, hogy most már időszerű lenne más irányba is elvinni az alkotást. A munkához szükséges ihletet a Diablo, pontosabban a népszerű akció-szerepjáték stílusa adta; e jellemzőket felhasználva készült el ugyanis a Minecraft Dungeons, amely egy furcsa, kissé rövid, funkciókban nem túl bőséges, mégis szórakoztató alternatíva lett.
A Dungeons irányításban és abban is eltér az alapjátéktól, hogy a majdnem korlátok nélküli építés lehetősége itt egyáltalán nem adott. A felhasználók nem hozhatnak létre új építményeket, nem lehet bányászni, sem saját felszerelést gyártani. Illetve de: ez utóbbi működik, de csak két, a számítógép által irányított árus révén, akik gombnyomásra ugyan elkészítenek egy tárgyat, de annak jellemzőit (színét vagy kinézetét) nem határozhatja meg a felhasználó.
A kissé csorba funkció ettől függetlenül nagyon is fontos része a szoftvernek, mivel nagy eséllyel növelheti a Dungeons-béli karakterünk életben maradási esélyeit. Ugyanis ebben a játékban is egy (általunk kiválasztott) kockaemberként küzdünk a ránk szabaduló ellenségekkel, de a harc maga sokkal összetettebb, akciódúsabb. Így aztán nagyon nem mindegy, milyen felszerelésben vágunk bele a kalandba.
A Mojang újdonságának egyik problémás része a viszonylag rövid történet: durván 3-5 óra alatt lehet végigrohanni rajta, ami saját kategóriájában is rendkívül csekély játékidő. A fejlesztők ezt úgy próbálták javítani, hogy minden pályát erősebb és gyengébb szinten is teljesíthetővé tettek, amely természetesen az elpuszítandó ellenfelekre és a begyűjthető tárgyakra is hatással van: minél nehezebb fokozatban küzdünk, annál keményebb teremtmények jönnek, a belőlük eső holmi pedig értékesebb. Mindent persze nem fogunk azonnal megszerezni, ehhez kétszer-háromszor is teljesíteni kell az egyes pályákat. Sokszor azért is, hogy lecseréljük a már megunt, gyenge kardunkat, vagy íjunkat.
A történet, merthogy ilyen is van, szintén nem túl izmos: adott egy gonosz, aki mindent magának akar, és a mi feladatunk, hogy megakadályozzuk ebben. Csavarra, váratlan szereplő felbukkanására nem kell számítani, és gigantikus csaták sincsenek, a kaland dióhéjban ennyi. Ám így is élvezhető, ha megbékélünk a gondolattal, hogy a szoftver csak korlátozottan hozza a legtöbb szerepjátéknál nélkülözhetetlen elemeket. Olyanra például ne is számítsunk, hogy a karakterünket valamilyen sokféle képességgel rendelkező varázslóvá vagy harcossá fejlesszük, mert erre nincs lehetőség. A felvehető tárgyakkal persze valamelyest alakíthatunk a stíluson, de ezt is visszafogott módon.
A teszt első bekezdéseiben már említettük, hogy a Minecraft Dungeons irányításban sem az, amit ettől a játéktól megszokhattunk. A PC-s verziónál egérrel és billentyűzettel irányítjuk a karakterünket, de a gombokra csak pár esetben lesz szükség: ide húzhatjuk ki az egy-egy varázstárgyhoz kapcsolódó, időnként elhasználható robbanást, villámlást vagy lökést, ami határozottan előnyös a harcban. És ugyanitt található az a kis fiola is, amely képes visszatölteni a hiányzó életpontunkat.
Pozitívumként értékeltük a játék egyszerűségét is: érthető, hogy mi hova kerül és miért, az is, milyen extrákkal tápolhatjuk a már megszerzett fegyverünket, és mit nyerhetünk ezzel. Az egyik ilyen kitanulható tulajdonság például az, hogy minden csapáskor mérgező gázfelhő lepje el a területet, egy másik pedig lángokba borítja az ellenfeleket. Hogy melyiket használjuk, az attól függ, milyen szerszámot fogunk a kezünkben, és melyik harcmodort preferáljuk.
Kellemes dolog, hogy a játék társakkal is végigvihető, és mindemellett abszolút gyermekbarát, hiszen a folyamatos csatázások ellenére nincs vér, illetve semmi olyan durvaság, ami álmatlan éjszakát okozhatna a kisebbeknek. A grafika is egészen szerethető: bár a Minecraft jól megszokott, pixeles stílusa itt is visszaköszön, a látvány jobb, mint a hagyományos kiadásé. Plusz pont az is, hogy viszonylag olcsón, konzolra és PC-re már 6900 forintért beszerezhető, egy Xbox Game Pass előfizetéssel pedig ennél is kevesebbért.
Biztosan nem ez program taszítja majd le a képzeletbeli dobogóról a Diablót, ahhoz ugyanis túlságosan kevéske tartalommal rendelkezik. A Minecraft Dungeons ezt leszámítva egy érdekes vállalkozás, amely idővel, a hozzá érkező frissítések révén egy kiforrottabb program is lehet. A fejlesztő Mojang már be is jelentett egy ilyen csomagot, ezt júliusban teszik elérhetővé. A frissítés új pályát és zsákmányokat hoz.
A játékot 10-ből 7 pontra értékeltük. Nem találja fel a spanyolviaszt, de ilyesmit nem is ígér.
Többi játéktesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja és figyelje a HVG Tech rovatának facebookos oldalát.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.