Befolyásolhatja az új koronavírus (SARS-CoV-2) okozta Covid-19 betegség lefolyását a más koronavírusok miatti korábbi nátha egy új kutatás szerint.

Koronavírus - a második hullám
Fél évvel a koronavírus-világjárvány tavaszi kitörése után megérkezett a pandémia második hulláma. A fertőzöttek számának radikális emelkedése egyre több országot kényszerít ismét korlátozások bevezetésére annak ellenére, hogy a világgazdaság még magához sem tért a tavaszi járványkitörés hatásaitól. A jelek szerint a második hullám Magyarországot is elérte. Kövesse híreinket!

A Covid-19-ben szenvedők immunrendszerének úgynevezett T-sejtjei megtanulják felismerni és elpusztítani a betegséget okozó SARS-CoV-2-t. Vannak azonban olyanok, akiket nem fertőzött meg az új koronavírus, úgynevezett memória T-sejtjeik mégis felismerik a kórokozót.

A kutatók arra gyanakodtak, hogy ezek az emberek korábban találkoztak más koronavírusokkal, például olyanokkal, amelyek közönséges náthát okoznak, így T-sejtjeik az új koronavírust is megtanulták felismerni és megtámadni. Egy új kutatás most ezt az elméletet támasztja alá.

Jóval az új koronavírus felfedezése előtt gyűjtött emberi vérminták vizsgálatai során a kutatók azt találták, hogy egyes T-sejtek ugyanúgy reagáltak az új kórokozóra, mint négy, közönséges náthát okozó korábban ismert koronavírusra. Az új vírusra adott legerősebb T-sejtes válaszok a vírus tüskéinek fehérjéjével függtek össze, melyeket az emberi sejtekbe hatolásra használ a kórokozó.

"Tudtuk, hogy létezik korábban kialakult reakciókészség, tanulmányunk pedig igen erős, közvetlen molekuláris bizonyítékot nyújt arra, hogy a memória T-sejtek felismerik azokat a genomszekvenciákat, amelyek nagyon hasonlóak a náthát okozó koronavírusokban és a SARS-CoV-2-ben" – írta közleményében Alessandro Sette, a kaliforniai La Jolla Immunológiai Intézet tudósa, a Science tudományos lap új számában megjelent tanulmány társszerzője.

Valószínű, hogy a korábbi koronavírusok okozta náthával való találkozás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteinek súlyosságát – írták a kutatók.

Az EU berendelt még 300 millió oltóanyagot a koronavírus miatt