szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben javában tart az amerikai-kínai kereskedelmi háború, az amerikai cégek nem szívesen mondanak le kínai üzleteikről. A Microsoft, amellett hogy élénken érdeklődik a TikTok iránt, annak is hangot adott, hogy nincsen szándékában kivonulni Kínából.

Fura helyzet állt elő, amikor kiderült, hogy a Microsoft szemet vetett a kínai TikTok amerikai üzletágára, és még érdekesebbé vált a helyzet, amikor augusztus 1-jén közzétették a vállalat kínai weboldalán a szolgáltatási megállapodásra vonatkozó javasolt változásokat (amelyek egyértelművé tették az Egyesült Államok törvényeinek mindenkori betartásának kötelezettségét). Nem véletlen, hogy elindultak a spekulációk azzal kapcsolatban, hogy a Microsoft kivonulhat az ázsiai országból. Nem a Microsoft lenne az első amerikai vállalat, amelyik így tenne, azonban erről, úgy tűnik, szó sincs.

Hogy véget vessen a találgatásoknak, a redmondi cég közleményt adott ki, amely röviden így szól: nem igazak a találgatások. A South China Morning Postban a Microsoft kifejti, hogy a feltételek megváltoztatásának semmi köze sincs az országból való esetleges távozáshoz. Továbbra is teljes mértékben elkötelezettek Kína iránt, ami amúgy cseppet sem meglepő, hiszen ez a szoftveróriás egyik legnagyobb piaca. „A kínai felhasználók számára nyújtott szolgáltatások iránti elkötelezettségünk változatlan” – állítja a Microsoft.

A Microsoft egyébként 1992-ben érkezett Kínába, és jelenleg mintegy 6000 alkalmazottat foglalkoztat ott. A vállalat elnöke, Bard Smith még januárban elmondta, hogy a kínai üzlet a teljes bevétel 1,8 százalékát teszi ki, vagyis évente nagyjából 2 milliárd dollárt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!