A YouTube 2018 elején jelentette be, hogy szigorít a monetizációs feltételeken. Míg 2018 előtt elegendő volt 10 ezer megtekintést összehozni a csatornán ahhoz, hogy reklámok jelenjenek meg a videókon – és ezekből részesedést kapjon a csatorna tulajdonosa –, azóta 1000 feliratkozóval, valamint 4000 órányi megtekintéssel kell rendelkezni ehhez.
Most ismét változtat a hirdetések megjelenítésének feltételein a YouTube. A módosított Általános Szerződési Feltételek alapján azon csatornák videóinál is megjelenhetnek a reklámok, amelyeknél nem teljesült a fent említett két kritérium. Épp csak annyi a különbség, hogy ezek a videósok
ebből egy fillért nem fognak látni.
Pedig könnyen elképzelhető, hogy egy csatornára, ami egyébként nem felel meg a partnerprogramba kerülés feltételeinek, felkerül egy virális tartalom, amit több tíz- vagy százezren látnak. Ezzel jól járnak a hirdetők, akik már az ilyen videók mellett is meg tudnak majd jelenni. És jól jár a YouTube, hiszen már ezek a tartalmak is termelik majd neki a pénzt.
Kérdés ugyanakkor, hogy mennyire etikus úgy bevételt szerezni egy adott tartalomból, hogy azért semmilyen jutalékot nem fizet a platform.
A szerződésen első körben az Egyesült Államok felhasználói számára változtat a YouTube, de 2021-ben a világ minden részén bevezetik a módosítást.
A cég jelezte, a kizáró okok továbbra is fennállnak, vagyis az explicit nyelvezetet használó, vagy a szexuális, erőszakos tartalmat megjelenítő videókon továbbra sem futhatnak reklámok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.