szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amióta Elon Musk vezeti a Twittert, valami mindig történik az oldal körül. Legutóbb például borsos áremelésükre kellett reagálnia a New York-i tömegközlekedésért felelős hatóságnak. Bejelentették, hogy nem szüntetnek meg, nem ritkítanak járatokat, azonban a tájékoztatás nem lesz olyan, mint korábban volt, legalábbis ami a Twittert illeti. Az ügy végül váratlan fordulatot vett.

Úgy tűnt, vége lesz a valós idejű szolgáltatás-frissítéseknek és New York városának metró-, vonat és buszjárataival kapcsolatos twitteres információknak. A Twitter ugyanis megemelte az árait, mire az amúgy is nagy hiánnyal szembe néző, a város tömegközlekedéséért felelős közhasznú vállalat, az MTA (Metropolitan Transportation Authority) közölte mintegy egymillió Twitter-követőjével, hogy befékezi kapcsolatát a közösségi oldallal.

MTA

A Twitter – írta a Bloomberg – havi 50 ezer dollárt kérte az MTA-tól azért, hogy a közlekedési hatóság továbbra is hozzáférhessen a platform alkalmazásprogramozási felületéhez, vagyis az API-hoz, egy olyan infrastrukturális eszközhöz, amely lehetővé teszi több számítógépes program együttműködését. Erre jött a reakció: az MTA Twitter-fiókjait, amelyek valós idejű szolgáltatásfrissítéseket kínáltak, a továbbiakban nem használják olyan kommunikációra, mint a szolgáltatási riasztások kiküldése. A vállalat alkalmazottai azonban továbbra is figyelemmel kísérik ezeket a fiókokat, és válaszolnak az üzenetekre.

„Nem hiszem, hogy ez (a Twitter) lenne a legjobb erőforrás-felhasználás, különösen akkor, ha olyan egyéb belső és saját fejlesztésű funkciókkal rendelkezünk, amelyek megbízhatóak, és azt szeretnénk, hogy az ügyfeleink használhassák” – mondta az MTA megbízott ügyfél-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy minden platformon keresztül szeretnének kommunikálni az ügyfeleikkel, de olyan platformra van szükségük, amely megbízható, következetes és naprakész. Azt is nyomatékosította, hogy az MTA nem fizet a technológiai platformoknak a szolgáltatási információk közzétételéért, és redundáns eszközöket épített ki, amelyek valós időben biztosítanak szolgáltatási riasztásokat.

Azután történt valami, a Twitter, azaz Elon Musk meghátrált. Bejelentették, hogy „az ellenőrzött kormány- vagy köztulajdonban lévő szolgáltatások, amelyek időjárási riasztásokat, közlekedési frissítéseket és vészhelyzeti értesítéseket küldenek Twitteren, ingyenesen használhatják az API-t ezekre a kritikus célokra.” Az MTA illetékesei felvették a kapcsolatot a Twitter fejlesztőcsapatával, és a Twitteren közzé is tették, hogy örülnek, hogy a Twitter megkapta az „üzenetet”. A fordulat fényében felmérik a riasztások jövőbeli lehetőségeit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!