Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Apró elektromos impulzusokkal stimulálják a lábat a Dubajban fejlesztett új magassarkú cipők, melyek rengeteg nő mindennapos problémájára kínálhatnak gyógyírt. Csak tudják megfizetni.

Visszér, mozgásszervi fájdalom, de akár az artrózis néven is ismert porckopás lehet a vége a magassarkú cipők viselésének. Valójában ez több mint elméleti lehetőség, a GITEX Europe konferencián idézett adat szerint a nők 85 százaléka panaszkodik olyan kisebb-nagyobb egészségügyi problémákra, melyek mögött a régóta a nőiességhez társított magassarkúk állnak.

Erre fejlesztenek megoldást a Yush cégnél, ahogy a berlini szakkiállításon bemutatták, „az első magassarkút, amelyik odafigyel a lábadra”. Nem titkoltan luxuskategóriás termékekről lesz szó, amit ehhez illően Dubajban fejlesztenek és Firenzében gyártanak.

A Yush titka a legújabb tudományos eredményekre épülő neuromuszkuláris stimuláció (Neuromuscular Electrical Stimulation, NMES), ami annyit tesz, hogy a cipő bőrfelszíni elektródák segítségével gyenge elektromos impulzusokkal stimulálja a lábat. Ezzel fokozza a vérkeringést, így csökkenti a vénás pangást, ami a visszér kialakulásának legfőbb oka. A folyamatot mindenki maga kedve és szükségletei szerint tudja szabályozni a cipőhöz bluetoothon kapcsolódó telefonos alkalmazás segítségével.

Így működik a Yush cipő. Magasélet
Yush

A stimuláció, amely a lábizmokra is hat, a Yush fejlesztői szerint a nehézlábérzést a bedagadó lábakat is észrevehetően száműzi a magassarkút viselők életéből.

A vezeték nélkül tölthető technológiát két szakaszban tervezi bevezetni a dubaji vállalkozás. Elsőként cipőket dobnak piacra, melyekbe már be van építve a megoldás. A luxusnak persze ára van: 350–400 ezer forintnyi összegért megvásárolható magassarkúkra kell gondolni. A Yush ezután nagy és ismert cipőmárkáknak is kínálja majd technológiáját, amit aztán azok beépíthetnek saját lábbelijeikbe. A GITEX Europe-on tartott bemutatón a cég képviselője elmondta: utóbbi fázisban várhatóan kirándulós és sportcipőkben, sőt munkavédelmi cipőkben is megjelenhet a lábjólléti megoldás.

A cég több befektetési körön is túlvan, jelenleg az utolsó finomításokat végzik a terméken. A Yush első cipői 2026-ban kerülhetnek a piacra. Van kiket célozni: a dubaji vállalkozás által idézett adatok szerint a luxusmagassarkú-piac évente mintegy hétmilliárd dolláros forgalmat bonyolít. A startup azt tűzte ki, hogy a piacra lépés után három éven belül megszerzi ennek egy százalékát, vagyis egy 70 millió dolláros szeletet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!