szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Három héten át tartott a franciaországi Lidl kampánya, amely során a felhasználók a mesterséges intelligenciával generáltathattak olyan képeket, amelyeken hétköznapi tárgyak látszottak a cég színeiben.

Minden várakozást felülmúlóan teljesített az a kampány, amit a Lidl franciaországi leányvállalata, valamint a Marcel Worldwide kreatív ügynökség dolgozott ki. Az üzletlánc egy olyan, a generatív mesterséges intelligenciára épülő eszközzel jelentkezett, amely segítségével a felhasználók bármilyen terméket elkészíthettek – természetesen az ismert piros-kék-sárga színkombinációval.

A Pymnts beszámolója szerint a Lidlize nevű megoldás – melynek népszerűsítésébe az influenszereket is bevonták – nagy közkedveltségre tett szert: három hét leforgása alatt több mint 1,7 millió egyedi képet generáltattak a felhasználók. Egy ponton a kérések száma meghaladta a percenkénti ezret. A beszámoló szerint a szolgáltatás népszerűsége annak is volt köszönhető, hogy nem kellett semmilyen bonyolult utasítást beírni a rendszernek, elég volt csupán azt, hogy milyen tárgyat szeretne az áruház színeiben látni a felhasználó.

The Lidlize Campaign

Develop AI-powered applications that deliver safe, on-brand visual content at scale. Learn how Bria’s fully-licensed data foundation eliminates copyright risks while providing developers the technical building blocks to create solutions that drive measurable business outcomes for global marketing agencies, retail giants, and more.

A szolgáltatás mögött a Bria startup cég generatív mesterséges intelligenciája dolgozott, amelyet licencelt, kereskedelmi minőségű adatkészleteken képeztek ki.

A Pymnts korábbi felmérése azt mutatja: a jövőben valószínűleg egyre több hasonló megoldással találkozhatnak majd a felhasználók. Egy 2024 márciusa és decembere között végzett felmérésben a megkérdezett pénzügyi igazgatók 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy „nagyon pozitív megtérülést” eredményezett a mesterséges intelligencia bevezetése az adott cégnél.

Ennek eredményeként egyre több cég építi be egyre több szolgáltatásába a generatív mesterséges intelligenciát, és a megkérdezett vállalatok mintegy 70 százaléka használja azt új tartalmak létrehozására.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!