A tudás hiányzik a növekedéshez
A magyar kkv-szektor mintha kerülné a digitalizációt. A cégek kevesebb, mint felének van saját internetes honlapja és csak a vállalkozások egyharmadának van Facebook-oldala.
A magyarországi kis- és középvállalkozások döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb, mint egy százalékát fordítja infokommunikációra – írja a Világgazdaság. Az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazzák, a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem élnek. Egyebek között ez derül ki a Telekom megbízásából, a BellResearch által végzett friss kutatásból. A növekedéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé.
A felmérés szerint a magyar vállalkozások még mindig „okosban” vagyis házon belül oldják meg az IT üzemeltetést . Ez a kisebb vállalkozások esetében azt jelenti, hogy a cégvezető végzi ezen feladatokat, míg nagyobb KKV-cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs.
Az sem túl jó hír, hogy a professzionális online lét még mindig nem terjedt el. A cégek kevesebb, mint felének van saját internetes honlapja és csak a vállalkozások egyharmadának van Facebook-oldala.
A KKV-k körében az alapvető felhő szolgáltatások ismertek, a társaságok 15 százaléka használja ezeket és a felhő-szolgáltatásokra fordított kötés dinamikusan nő. A cégek tehát – a biztonság terén - egyre kevésbé félnek a felhő-szolgáltatásoktól. Ugyanakkor a professzionális, komplex felhő-szolgáltatások elfogadottsága és használata még továbbra is alacsony.
Az információ hatalom, mégsem használjuk
Az információtechnológia kifejezés az átlagembernek és vállalkozónak inkább tűnik tömegoszlatónak, valami nagyon unalmasnak, amit úgysem értünk, használni meg főleg nem tudunk. Pedig az ismeret és a jó használat élet-halál kérdése lehet egy vállalkozásnál.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!