Így pörgetnék fel az eladásokat a Nanushkánál
Az Eximbank magántőkealapja 300 millió forinttal szállt be a divatcégbe. Megkérdeztük, mire költik ezt a pénzt, hogyan kívánják növelni az eladásokat. A vállalkozás ugyanis néhány év alatt megsokszorozta bevételét, egyelőre a terjeszkedés több költséggel jár, mint amennyi befolyik a kasszába.
A Nanushkának egyetlen saját üzlete van a Fashion Streetként is emlegetett Deák Ferenc utcában, de amint azt a cégtől megtudtuk, világszerte 100-nál is több viszonteladónál érhetőek el a Sándor Szandra által tervezett ruhák. Emellett a társaság termékei a Nanushka weboldalon és webshopon keresztül, valamint több vezető, divatfókuszú online kereskedőnél is kaphatóak, például a Zalandónál. „Jelenleg is folynak tárgyalások több meghatározó, az egész világot lefedő webáruház bevonásáról is” – írták kérdésünkre.
A Nanushka az e-kereskedelmi rendszer kiépítésében látja a növekedés lehetőségét, ami elsősorban saját weboldaluk és webshopjuk fejlesztését jelenti, új CRM rendszer bevezetését, és többek között a készletnyilvántartás finomhangolását.
„A vásárlókkal sokkal közvetlenebb kapcsolatot tervezünk kialakítani és fenntartani, annak érdekében, hogy jobban megismerhessük a vásárlói preferenciákat és szokásokat, hogy termékfejlesztéseinkkel és kampányainkkal célzottabban tudjuk elérni a célközönséget. Továbbá az új rendszerek segítségével a tervezés és gyártás folyamatának hatékonyságát is növelni szeretnénk.”
Ugyanakkor nagykereskedelmi partnerein keresztül is igyekszik növekvő jelenlétet biztosítani. Ehhez egyrészt a márka pozicionálás szempontjából nagyon fontos, gyakran csak egynéhány üzlettel rendelkező, de nagyon felkapott multibrand boltokba szeretnének bekerülni. Másrészt a márka ismertségének és a volumen növelése miatt a hatalmas department store-okat is megcélozzák.
Mindemellett a cég új menedzsmenttel, a bevétel növelése mellett, a rendelkezésre álló erőforrásokat is igyekszik hatékonyabban használni. „Kiemelt figyelmet szentelünk a hatékony készletgazdálkodásra, valamint a tervezés során a további pénzügyi szempontok figyelemmel tartásának, melyek várhatóan jelentősen fogják javítani a vállalkozás eredményességét” – írták.
„A Portfolionnal való jó együttműködés segítségével jelentős növekedést ért el a társaság, és a kooperáció eredményeképp tudott a Nanushka a jelenlegi szintre eljutni, de a továbbfejlődéshez új, tőkeerős partner bevonásra volt szükség” – indokolja a Portfolionból való kivásárlást és az új befektetést a cég. A befektetés előtt több szereplővel folytattak tárgyalást a tulajdonosok, végül úgy döntöttek, hogy a leginkább a GB & Partners érti meg azt a stratégiát, amiben a társaság hisz. A Nanushka-befektetés jól illeszkedik az alap nagy exportpotenciállal rendelkező vállalkozásokat fókuszba helyező befektetési politikájával. „Egy hasonló üzleti döntés meghozatala során kiemelten fontos szempont, hogy a cég alapítói és menedzsmentje, illetve a befektető között 'működik-e a kémia', ami jelentősen meghatározza a közös munka minőségét. Mindkét fél meggyőződése, hogy a felek ebből a szempontból is jó csapatot alkotnak.”
Megemlítik azt is, hogy a nemzetközi terjeszkedés mellett a társaság stratégiájának sarokköve, hogy minél több mindent gyártson Magyarországon. Amit pedig esetleg nem lehetséges itthon gyártatni, azt is a lehető legközelebb próbálják megoldani.
Nanushkába invesztál több százmilliót az állam
Az Eximbank magántőkealapja 300 millió forinttal száll be a 2005 óta ügyesen menedzselt magyar divatcégbe. Sándor Szandráék egy új tulajdonost is bevonnának a további terjeszkedésbe.