szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kórházban őrizetben marad a szerdán kisiklott spanyol vonat vezetője. Az utolsó hírek szerint a szerencsétlenségben legalább nyolcvanan haltak meg, több mint 30 sérült továbbra is kritikus állapotban van. A nyolc kocsiból álló szerelvény egy éles kanyarban szalad le a sínről, és a pálya melletti betonfalnak vágódott, valószínűleg azért, mert megengedettnél sokkal gyorsabban száguldott.

Európa egyik legsúlyosabb vonatkatasztrófája történt szerdán az északnyugat-spanyolországi Santiago de Compostelánál. A zarándokhelyként ismert városban a kontinens egyik legnagyobb keresztényfesztiválját rendezték volna meg, de a tragédia miatt törölték az eseményt.

A vonat kisiklásáról készített felvétel az egész világot bejárta csütörtökön: a biztonsági kamera képen jól látszik a kanyarba száguldó vonat, majd az, hogy kisiklik, a betonfalnak vágódik és harmonikaszerűen felgyűrődnek a kocsik.

A szerelvényen összesen 247 ember volt. A halottak száma legalább nyolcvan, 94-en megsérültek, a Reuters szerint 35, az AP szerint 31 ember kritikus állapotban van, köztük négy gyermek.

MTI / AP

A kisiklott szerelvény körülbelül ötéves volt, és majdnem az összes hely foglalt volt rajta a baleset idején. Madridból tartott az Atlanti-óceán partjára.

A vonatot két ember vezette, közülük az egyik kórházba került, illetve egyikük ellen vizsgálatot indítottak. A Reuters szerint egyelőre nem tiszta, melyikük van kórházban, és ki ellen vizsgálódnak. A Sky News úgy tudja, hogy a kórházba került masinisztát őrizetbe vették.

Az újságok szemtanúkra hivatkozva azt írják: a vonat felborulása után az egyik vonatvezető, egy 52 éves férfi segített az áldozatok mentésében és közben egy telefonba azt üvöltötte, hogy „kisiklottam, most mit tegyek?”. Azt is lehet róla tudni, hogy 30 éve vezet vonatokat, és a szerencsétlenség után elérhetetlenné vált Facebook-profilja.

Egy másik forrás szerint az egyik masiniszta állítólag azt mondta rádión a közeli állomásnak, hogy reméli, nincsenek halottak, mert akkor az egész az ő lelkén szárad majd.

MTI/EPA

Egyelőre vizsgálják, miért ment a vonat a kanyarban az ott megengedett 80 kilométer/órás sebességnél jóval gyorsabban, állítólag 190 kilométer/órával. Spanyolország vasúthálózata egyébként a statisztikák szerint az európai átlaghoz képest sokkal biztonságosabb.

A Reuters azt írja, hogy a mentőegységek már nem keresnek túlélőket a helyszínen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!