Teslának álmodták magukat, az egyiket a VW mentette meg, a másik bedőlt
Sokan másolnák a Tesla sikerét, ám ez egyelőre csak a kínai riválisoknak sikerül, az amerikai startupok a kanyarban sincsenek.
Különös házasság, amikor két cég felesben birtokolt és vezetett vegyesvállalat alapításában állapodik meg, miközben az egyikük tavaly 9,2 millió darabbal a világ második legnagyobb autógyártója volt, a másik viszont az értékesítése 2021. végi kezdete óta összesen alig több mint százezer járművet adott el. Az előbbi a német Volkswagen-csoport (VW), az utóbbi pedig az amerikai Rivian Automotive. Az előbbi, egymilliárd dollárért, idén decemberben részvényre átváltható befektetést hajt végre az utóbbiban, ezt a vegyesvállalatukban 2026-ra további négymilliárd dollárral fejeli meg.
Ami a tavaly 322 milliárd eurós bevételen 16 milliárdos adózott nyereséget elért német óriásnak aprópénz, az
a kaliforniai Szilícium-völgyben, Palo Altóban található székhelyű Riviannek mentőöv.
A Massachusettsi Műszaki Egyetemen (MIT) frissen gépészmérnöki doktorátust szerzett Robert Scaringe által 2009-ben alapított startupot autóipari szakértők a hat évvel idősebb Tesla potenciális versenytársának tekintették. A befektetők is így viselkedtek, mert 10,5 milliárd dollárt pumpáltak a cégbe, mielőtt az 2019-ben kiment volna a tőzsdére. Ott szintén nagy sebességre kapcsolt, árfolyama az első napon 53 százalékkal megugrott, s egy héttel később a Rivian már 150 milliárd dollárt ért, többet, mint a General Motors és a Ford Motor – vagy éppen a VW.