Raben Group
Raben Group
Tetszett a cikk?

Hajlamosak a vállalkozások, webshopok minden, kézbesítéskor felmerülő problémát a logisztikai szolgáltató nem megfelelő szervezésére és lassúságára fogni. Pedig ők is sokat tehetnek azért, hogy késedelem nélkül mindent kiszállítsanak ügyfeleikhez. Mire figyeljünk vállalkozóként, hogy a megrendelőink elégedettek legyenek?

Black Friday, karácsony, húsvét. Ez csak három olyan időszaka az évnek, amikor a szokottnál több dolga van a logisztikai szolgáltatóknak: nem ritkán két-háromszoros rendelésszámot kell menedzselni. Próbálnak felkészülni a fokozott terhelésre, de sokat segít, ha a megrendelői oldal is együttműködik. Persze nem a küldemények kiszállításában kell részt venniük a megbízóknak, sokkal inkább a pontos előkészítésben. Mit tehetünk, hogy ne legyen minden forgalmasabb időszakból idegeskedés, és a felháborodott megrendelők panaszáradatainak kétségbeesett kezelése? Adunk 5 tippet!

1. Jól megfogalmazott igények

Még a szolgáltatóválasztás és szerződéskötés előtt a legfontosabb, hogy pontosan megfogalmazzuk az elvárásainkat: egészen pontosan milyen jellegű szolgáltatást szeretnénk igénybe venni. Nem feltétlenül kell értenünk az ellátási lánc minden eleméhez, az azonban fontos, hogy a várható értékesítés előrejelzéseként, a historikus adatokat pontosan eljuttassuk annak, aki intézni fogja a szállítást. Így a szolgáltató már előre fel tud készülni a szezonális hatásokra, illetve a címzettek, küldemények specifikációira. Talán triviálisnak tűnhet ez, mégis az a tapasztalat, hogy ezen csúszhat el a megfelelő szolgáltatás.

2. Megállapodás után: folyamatos kapcsolat

Amikor kiszervezünk egy munkafolyamatot, esetünkben a logisztikát, akkor elvárjuk, hogy az magától működjön. Ez azonban csak abban az esetben bonyolódhat le gond nélkül, ha a szerződéskötéskor minél részletesebben megfogalmazzuk az elvárásainkat, és amennyiben ettől eltérő igények merülnek fel, ezt folyamatosan és időben kommunikáljuk a logisztikai szolgáltató irányába. Például ha a karácsonyi időszakban a szezonális élénkülésen is túlmutat a megrendelésállomány, már muszáj időben jeleznünk. „A szokásos palettamennyiséghez képest 30 százalékos napi eltérést még el tud viselni egy jól működő szolgáltató, különösképpen, ha kiegyensúlyozott ügyfélportfólióval rendelkezik” – mondja Erdei Péter Dániel, a Raben Trans European. Hungary Kft. belföldi szállítmányozási üzletágvezetője. „Ám ha ez a szám 100-200 százalék, az már komoly fennakadásokat jelenthet az operációban.” A folyamatos kapcsolattartás megbízó és megbízott között kiemelten fontos egy sikeres együttműködés érdekében.

3. Nem csak a mennyiség dönt

Nemcsak a raklapok mennyisége, a küldemények mérete és súlya is hasonlóan fontos. A tehergépkocsik tengelyterhelésével eddig sem volt ajánlott játszani, de a 2018-tól az útburkolatba épített automatikus mérőkkel elkerülhetetlenek lesznek a bírságok. Ezért ne hozzuk kellemetlen helyzetbe a szállítót! Főleg a gyűjtőszállításnál nem tehetjük meg, hogy az utolsó pillanatban, „na, ez még csak ráfér” felkiáltással a tervezettnél több súlyt próbálunk meg feltetetni a kocsira. A szigorú bírságok elkerülésénél még hangsúlyosabb a közlekedési biztonság növelése, ennek megfelelően kiemelten fontos, hogy a szállítmányozás minden résztvevője szigorúan betartsa a súlykorlátokat.

4. Előre szólni

Rengeteg feszült telefontól kíméljük meg magunkat, ha időben szólunk az ügyfeleinknek, hogy a bevett érkezési idő most hosszabb lesz, amennyiben a volumenek a szokásostól jelentősen eltérő mértékben növekednek. Igaz, nem túl jó reklám, ha kiírjuk a honlapunkra, hogy most 2 nap helyett 7 lesz a szállítás, de hosszú távon, a bizalom építése miatt nagyon fontos. Ezt előre egyeztessük le logisztikai szolgáltatónkkal, akitől őszinte vállalást kérjünk.

+1. A szolgáltató is felelős!

Azért nem lehet mindenért a szolgáltatás megrendelőjét okolni. A szezonális hatások kiegyenlítése ugyanis a logisztikai szolgáltató felelőssége is. Bár sok szektor csúcsidőszaka esik az év végére, azért jelentős mennyiségben vannak olyan cégek, amelyeknél például a tavasz vagy a nyár a legforgalmasabb. A Raben együttműködésben ügyfeleivel, tervezett portfólióval tudja ezeket a csúcsokat kiegyenlíteni.

Az oldalon elhelyezett tartalom a Raben Group közreműködésével jött létre, a cikket egy független szerkesztőség írta, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt. 

Terv szerint zajlik a Flórián téri felüljárók felújítása, főként bontási munkálatokat végeztek eddig

Terv szerint zajlik a Flórián téri felüljárók felújítása, főként bontási munkálatokat végeztek eddig

Késsel fenyegetőző férfi miatt kellett leszállítani több száz embert egy német vonatról

Késsel fenyegetőző férfi miatt kellett leszállítani több száz embert egy német vonatról

Zelenszkij: Most az Egyesült Államokon a sor, hogy meggyőzze Oroszországot a tűzszünet elfogadásáról

Zelenszkij: Most az Egyesült Államokon a sor, hogy meggyőzze Oroszországot a tűzszünet elfogadásáról

Új eljárást írtak ki a MÁV állomásmegújítási programjában

Új eljárást írtak ki a MÁV állomásmegújítási programjában