szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyar újautó-piacról gyakorlatilag eltűntek tavaly az egyéni vásárlók, a tavalyi mélypontot követően azonban a gépjárműimpotrőrök becslése szerint idén már elkezd kilábalni a piac.

A járműértékesítési szakma mély válságát éli, nemcsak az eladások visszaesése miatt, hanem azért is, mert a problémák kezdenek begyűrűzni a szolgáltatói és szerviz ágazatba is - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke sajtótájékoztatón kedden Budapesten. Az elnök szerint tartalék a gazdaság fehérítésében van. Elmondta, hogy a piacról szinte eltűntek a magánvevők, részben azért, mert korábban túltöltötték a piacot, de - mint mondta - jelentősen csökkent a hitelfelvételi kedv is. Javulást egyebek mellett a személyi jövedelemadót érintő változásoktól remélnek. Erdélyi Péter ugyanakkor hozzátette, hogy a vállalati gépjárművásárlás bővült, ez a szegmens három év alatt 40 százalékról 70 százalékra nőtt. 

Az MGE előrejelzése szerint az idén az eladott új autók száma eléri az 58 ezer darabot, 2012-ben a 75 ezret, 2013-ban a 90 ezret, 2014-ben pedig a 110 ezret. Tavaly összesen 43 479 új személyautót helyeztek forgalomba, 2009-ben 60 206-ot. 

Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára azt mondta: 7-8 százalék környékén megállt a nem teljesítő ügyfelek száma. Mint mondta, az ügyfelek a korábban szokásoshoz képest később cserélik le az autóikat. 

Erdélyi Péter elmondta, több törvényjavaslatot is készítettek, ezek érintik egyebek mellett a cégautóadó pontosítását, a segédmotoros kerékpárok regisztrálását, a gépjárműimport áfa megfizetését még regisztráció előtt. Javasolták azt is, hogy a döntéshozók vezessenek be plafont a regisztrációs adónál, legyen visszaigényelhető a céges autó javítási áfája, illetve részben legyen visszaigényelhető a céges autó vásárlás áfája.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!