szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BMW csoport tavaly több autót adott el mint bármelyik más évben, a konszernhez tartozó összes márka, a BMW, a Mini és a Rolls-Royce eladásai az előző évihez képest 14,2 százalékkal 1,67 millióra emelkedtek - közölte hétfőn a BMW Münchenben a hétfőn nyíló Detroiti Autószalon alkalmából.

"2011 kiváló éve volt a BMW csoportnak. Messze túlteljesítettük 1,6 milliós éves eladási tervünket" - idézi a BMW Group közleménye Ian Robertson értékesítési igazgatót. A BMW már novemberben elérte az eddigi rekordév, 2007 eladási számát. 

AP / Matthias Schrader

A BMW megerősítette vezető szerepét a prémium szegmensben az Audi és a Mercedes előtt és ezt a közlemény szerint meg is kívánja őrizni. "Minden kontinensen kiegyensúlyozott növekedésre törekszünk és a prémium szegmensben 2012-ben is a legsikeresebbek szeretnénk maradni" - mondta Robertson. A BMW nagy reményeket fektet a BMW 3-as szériájának februárban piacra kerülő új generációjába. 

A BMW csoport tavaly a legnagyobb növekedést az ázsiai piacon érte el, ahol 31 százalékkal több autót adott el mint 2010-ben, összesen 373.613-at. Legnagyobb piacán, Európában a BMW csoport 857.792 autót adott el, 8,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A konszern mind a három márkája eladási rekordot ért el. 

A BMW márka eladásai 13 százalékkal 1,38 millióra, a Mini eladásai 22 százalékkal 282.060-ra, a Rolls-Royce értékesítései pedig 30 százalékkal 3.538-ra emelkedtek. A Rolls-Royce eddigi rekordéve az 1978-as volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!