szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha valaki azt gondolná, hogy a német autóipar csak jó autókat készíthet, akkor erre itt egy tökéletes ellenpélda.

Jó néhány háromkerekű, aszimmetrikus autót láttuk már, ám ezek közül minden szempontból kitűnik ez az egyedi, 1951-ben gyártott Hoffmann. És amikor azt írjuk, egyedi, azt szó szerint értjük, ebből az autóból ugyanis valóban csak egyetlen egy darab készült.

microcarmuseum.com

A Jalopnik készített tesztvideót a háromkerekű kocsiról, amin gyakorlatilag minden megvalósítás rossz. A készítője M. Hoffmann a második világháború után, 1949 és 1951 között dolgozott a járművön, amit a mai napig a Microcar Múzeum őriz az utókor számára.

microcarmuseum.com

A Hoffmann motorja egy 200 köbcentis, egyhengeres motor, ami mindössze 6,5 lóerőt szabadított az aszfaltra. A háromsebességes autó maximális sebessége 45 km/h-ra volt. Ugyanakkor nem emiatt akasztották rá a legrosszabb jelzőt.

microcarmuseum.com

Az autóba csak úgy lehetett beülni, ha az ember szó szerint behajtogatta magát, az ajtó ablakát pedig egy nadrágövhöz hasonlító szíjjal lehetett csak fel- és lehúzni.

microcarmuseum.com

Az üzemanyagtartály bemeneti nyílása a tetőn helyezkedett el, a tankhoz vezető cső pedig az utastéren át vezetett a tartályig.

microcarmuseum.com

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!