Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"905e93a1-93d5-46b8-96b2-ff247b297ce1","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A Szilveszterre virradó éjjel megjelent kormányrendelet szerint „a tanárok számára intézményi szinten átlagosan 21,2%-os” béremelés következik.","shortLead":"A Szilveszterre virradó éjjel megjelent kormányrendelet szerint „a tanárok számára intézményi szinten átlagosan...","id":"20241231_Dontott-a-kormany-a-pedagogusok-beremeleserol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/905e93a1-93d5-46b8-96b2-ff247b297ce1.jpg","index":0,"item":"7e794220-8947-4620-aa8a-47188897ac0a","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Dontott-a-kormany-a-pedagogusok-beremeleserol","timestamp":"2024. december. 31. 10:16","title":"Döntött a kormány a pedagógusok béremeléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte vallásos érzülettel, ha Táncsics Mihály törekvései legalább részben megvalósulnak. Egyre kevesebben sejtjük, hogy munkássága mennyire aktuális ma is, pedig ő a magyar demokratikus baloldali hagyomány kulcsfigurája, akit büszkén vallhatunk elődünknek. Amellett, hogy a parasztok és a munkások érdekeit képviselő radikális demokrata volt, az elfeledett Táncsics igazi hős is, akinek fordulatos, lemondásokkal teli élete filmre kívánkozna.","shortLead":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte...","id":"20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563.jpg","index":0,"item":"e50f3fdc-c5d5-4505-ba5e-a5080df0ed17","keywords":null,"link":"/360/20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","timestamp":"2024. december. 31. 14:00","title":"Egy igazi hős – Táncsics Mihály élete kész kalandregény, baloldali demokrata öröksége pedig ma is nélkülözhetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Cambridge-i Egyetem kutatói szerint hamarosan dominánssá válhat a szándékgazdaság, ahol a cégek a mesterséges intelligencia segítségével manipulálják majd az emberek döntéseit. ","shortLead":"A Cambridge-i Egyetem kutatói szerint hamarosan dominánssá válhat a szándékgazdaság, ahol a cégek a mesterséges...","id":"20241230_mesterseges-intelligencia-szandekgazgdasag-manipulacio-donteshozatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"2b9fcff1-8789-48d0-aeec-0b530cc66929","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_mesterseges-intelligencia-szandekgazgdasag-manipulacio-donteshozatal","timestamp":"2024. december. 30. 20:03","title":"Olyan világot hozhat el a mesterséges intelligencia, ahol egyre kevésbé tud szabadon dönteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze, amelyek a csalás mértéke és újszerűsége miatt kitűnnek a sorból. Írtunk arról, hogyan lesz egy vietnámi piaci árusból a világ egyik legnagyobb banki csalója; kiderült, ki a leghíresebb piramisjáték atyja; olvashatott arról, hogyan vitte csődbe egy huszonéves kereskedő azt a bankot, ahol még az angol királynőnek is volt számlája; emellett például arra is fény derült, miként volt képes Donald Trump több mint 4000 peres ügyet összehozni.","shortLead":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze...","id":"20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7.jpg","index":0,"item":"717f740f-8269-4f56-8c6c-3b20d70ba2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 10:30","title":"Minden idők legnagyobb csalói a vietnámi piaci árustól Donald Trumpig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d48b3bd5-9b0b-4b13-86f9-d8456b775b22","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Speciálisan átalakított autót állított hadrendbe Oroszország, hogy megvédje az ukrán drónoktól a szárazföldi csapatokat és épületeket. A fegyverrendszer hatékonysága azonban kérdéses.","shortLead":"Speciálisan átalakított autót állított hadrendbe Oroszország, hogy megvédje az ukrán drónoktól a szárazföldi csapatokat...","id":"20241230_orosz-ukran-haboru-legvedelem-dron-lada-niva-geppuska-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d48b3bd5-9b0b-4b13-86f9-d8456b775b22.jpg","index":0,"item":"6aae0a46-8a12-4c17-bce3-c8399fadc17f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_orosz-ukran-haboru-legvedelem-dron-lada-niva-geppuska-video","timestamp":"2024. december. 30. 12:03","title":"Lada Nivára szerelt géppuskákkal állítaná meg az ukrán drónokat az orosz hadsereg – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7204547c-bab0-4cb4-8bcc-b4bca2fc878a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesen tudják, hogy a bajor gyártó legnagyobb luxusmodelljéből a 80-as évek elején kombi változat is készült.","shortLead":"Kevesen tudják, hogy a bajor gyártó legnagyobb luxusmodelljéből a 80-as évek elején kombi változat is készült.","id":"20241231_elado-egy-szinte-nem-is-letezo-43-eves-kombi-7-es-bmw-735i-touring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7204547c-bab0-4cb4-8bcc-b4bca2fc878a.jpg","index":0,"item":"01c4ecf6-3e6e-4c75-8047-da5896ee60f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20241231_elado-egy-szinte-nem-is-letezo-43-eves-kombi-7-es-bmw-735i-touring","timestamp":"2024. december. 31. 07:21","title":"Eladó egy szinte nem is létező 43 éves kombi 7-es BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00305054-be5e-4199-942e-22dae5a1c2e6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Decemberben egy öt bíróból álló testület 20 év börtönbüntetésre ítélte Dominique Pelicot-t.","shortLead":"Decemberben egy öt bíróból álló testület 20 év börtönbüntetésre ítélte Dominique Pelicot-t.","id":"20241230_Pelicot-Franciaorszag-fellebbezes-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00305054-be5e-4199-942e-22dae5a1c2e6.jpg","index":0,"item":"6367747b-21a0-4bf9-8f33-c8a386688569","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Pelicot-Franciaorszag-fellebbezes-itelet","timestamp":"2024. december. 30. 22:04","title":"Nem nyújt be fellebbezést a Franciaországot megrendítő nemierőszak-ügy elítéltje, Dominique Pélicot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9db1109-d5fd-47c3-a8f0-edffad130a8b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Herendi Gábor új filmje az állami finanszírozási rendszeren kívül készült, de már most bőven lekörözte például a milliárdokkal támogatott Petőfi-filmet.","shortLead":"Herendi Gábor új filmje az állami finanszírozási rendszeren kívül készült, de már most bőven lekörözte például...","id":"20241230_Futni-mentem-Herendi-Gabor-film-300-ezer-nezo-mozi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9db1109-d5fd-47c3-a8f0-edffad130a8b.jpg","index":0,"item":"a1ad0bae-5281-4e74-bacb-84f04c91b5f1","keywords":null,"link":"/kultura/20241230_Futni-mentem-Herendi-Gabor-film-300-ezer-nezo-mozi","timestamp":"2024. december. 30. 13:23","title":"Hasít a mozikban a Futni mentem, már több mint 300 ezren nézték meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Döbrentei utcát, a Lánchíd utcát, a Bem rakpartot, a Fő utcát és a Bem teret megnyitotta a BKK péntek hajnaltól a közúti forgalom számára. Üzemkezdettől a 86-os buszok ismét az eredeti útvonalon közlekednek teljes hosszban. Közlekedési információk árvíz után.
A H5-ös HÉV Margit híd, budai hídfő és Batthyány tér közötti újraindulásáról a BKK és a BKV műszaki szakemberei által tartott helyszíni bejáráson születik döntés. Ennek nyomán vagy pénteken déltől vagy szombat hajnaltól közlekedhetnek a HÉV-ek a teljes vonalon. A HÉV újraindulását követően a H5-ös jelzésű HÉV-pótló megszűnik.
Zárva az alsó rakpartok
Csütörtök reggel óta ismét használhatják a gyalogosok és a kerékpárosok is az Újpesti vasúti hidat (Északi összekötő híd). A Népsziget lezárása továbbra is érvényben marad. Az egyéb lezárások változatlanul fennmaradtak a város további pontjain.
A Horvát utcát és a Fazekas utcát a Margit körút és a Csalogány utca közötti szakaszon a Margit körút felé vezető irányban megnyitották a közúti forgalom számára is. Csütörtök 11 órától a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsikra a veszélyhelyzet miatt elrendelt tilalom megszűnt, tehát a járművek ismét közlekedhetnek Budapesten.
Az alsó rakpartok továbbra is le vannak zárva, ezért továbbra is arra kérnek minden budapestit és a fővárosba tartó ingázót, hogy az egyéni autóhasználat helyett válasszák a közösségi közlekedést, vagy a belsőbb területeken használjanak kerékpárt. A BKK kötöttpályás gerincvonalai és a MÁV-Start elővárosi vonatai megnövelt kapacitással közlekednek. Az alsó rakpartok továbbra is lezárva maradnak.
A lezárások miatt különleges forgalmi intézkedésekre is sor került, amelyek a tömegközlekedés előnyben részesítését szolgálják, és egyben a beérkező forgalom elterelésével meggátolják a közúti forgalom feltorlódását a budai belvárosban.
A metró már megáll
Szerda óta újra megáll az M2-es metró a Batthyány tér állomáson, és eredeti útvonalon közlekednek a 11-es, 111-es, 39-es, 160-as és 260-as buszok. A védekezési munkálatok miatt a Batthyány téri aluljáróban a szokásosnál sokkal kevesebb hely áll az utasok rendelkezésére, ezért arra kérnek mindenkit, ne álljon meg az állomás területén, ne nézelődjön. A metróállomáson lévő jegypénztár még nem üzemel, de a felszínen lévő mozgóárusnál biztosított a jegy- és bérletvásárlás. Az aluljáró üzletei sem nyitnak újra egyelőre.
A 19-es és a 41-es villamosok továbbra is a Széll Kálmán tér M végállomáshoz viszik az utasokat, a Döbrentei tértől a 18-as villamos vonalán. A kimaradó szakaszon, Batthyány tér M+H és Döbrentei tér között utasok a sűrűbben közlekedő 86-os busszal utazhatnak. A 86-os autóbuszok Újbuda, Függetlenségi park és Óbuda, Bogdáni út felé ismét az eredeti útvonalukon járnak, és az eredeti megállókban állnak meg. A 19-es és 41-es villamosok terelésére, illetve az alsó rakpartok lezárására tekintettel továbbra is sűrűbben közlekednek.
A Margit híd alatti átjáró továbbra is lezárva marad, illetve a HÉV-állomás mellett továbbra is tilos kerékpározni a Margit híd budai hídfőjénél. Kérik a kerékpárosokat, hogy a kerékpárút helyett az Árpád fejedelem útját vagy az észak felé egyirányúsított Frankel Leó utat használják ezen a szakaszon. A kerékpározás engedélyezése a HÉV újraindulását követően lehetséges.
A hajók sem járnak
A 2-es villamosok rövidített útvonalon, Közvágóhíd H és Eötvös tér között közlekednek továbbra is, a megszokott forgalmi rendben (csúcsidőben a villamosok egy része csak a Március 15. térig). A 2-es villamospótló buszok továbbra is Nyugati pályaudvar M és Széchenyi István tér között járnak. Az M2-es és M3-as metrót, az 1-es, 1A, 4-es, 6-os, 17-es, 61-es villamosokat, a 9-es és 86-os buszokat továbbra is sűrűbb menetrend szerint közlekedtetik.
A Margitsziget lezárása érvényben marad, a 26-os autóbuszok nem közlekednek és a 4-6-os villamosok nem állnak meg a Margitszigetnél. A Királyok útja le van zárva, de a Nánási út Pók utca és Emőd utca közötti szakaszát megnyitották a közúti forgalom előtt, így a 106-os autóbusz újra az eredeti útvonalán jár, viszont a 34-es és 934-es autóbuszok továbbra is terelt útvonalon közlekednek.
Nem közlekednek a D11, D12 és D13-as jelzésű hajók. A 104-es és a 104A jelzésű buszok nem érintik a Székesdűlő és a Székesdűlő ipartelep megállókat, valamint Rákospalota, Kossuth utca irányában az Újpest, Árpád út hajóállomás megállót. A 122-es buszok Újpest-Városkapu M felé, a 204-es buszok Rákospalota, Kossuth utca irányában, illetve a 196-as buszok Újpalota, Szentmihályi út felé nem érintik az Újpest, Árpád út hajóállomás megállót.
Buszsáv, pluszsáv
A közösségi közlekedés segítése érdekében az M1-M7-es autópálya közös, budapesti bevezető szakaszán az Egér út és a mai buszsáv kezdete között a városközpont felé a leállósáv helyén buszsávot alakítottak ki a közösségi közlekedés járatai számára. Rendkívüli buszsávot jelöltek ki a Hegyalja úton az Avar utca és a Döbrentei tér között, az Erzsébet híd budai hídfőjéig centrum irányban. Ez azt jelenti, hogy a Hegyalja úton csak egy sáv járható az Erzsébet híd felé – az intézkedés célja a 8-as, 112-es és 239-es autóbuszok előnyben részesítése.
A Dél-Budáról Pest felé haladó, Buda belső területeit elkerülni szándékozó közúti forgalom számára kedvező döntés, hogy a Szerémi útról a Rákóczi hídra az eddigi egy sáv helyett ideiglenesen immár két sávon lehet felhajtani a hídra. A Dombóvári út felől elsőbbségadási kötelezettség létesült a Rákóczi hídra való felhajtáskor Pest felé.
A Budafoki út Bogdánffy út és Szent Gellért tér közötti szakaszát lezárják a közúti forgalom elől, ide csak a hatóságok és az árvízi közlekedés során kiemelt szerepet kapott, csaknem kétszeres kapacitással működő, a budai rakparti villamosokat is pótló 86-os, valamint a 133E és a 233E autóbuszok hajthatnak be. A Budafoki út külső kerületekből érkező forgalmát a Rákóczi hídra és a Petőfi hídra kívánjuk terelni, mivel a belső budai területek a beáramló forgalmat az alsó és felső rakpartok lezárása miatt nem tudják fogadni, ezért csak a buszokat engedik be a Budafoki úton a Szent Gellért térig.
A Szent Gellért rakparton a Szent Gellért tér és a Rudas fürdő közötti villamospályára sem lehet autóval felhajtani. A belső sávot hétfőtől kizárólagos közösségi közlekedési sávnak jelölik ki, így a villamosok mellett az autóbuszok is használni fogják, az autósok azonban csak egy sávot használhatnak majd az Erzsébet híd felé.
Kerülje el Budapestet!
Az Óbuda és a belső budai területek között összeköttetést jelentő 17-es villamos forgalmának fenntartásához előnyben részesítési intézkedések voltak szükségesek. Ennek keretében egyirányúsították a Frankel Leó utcát az Üstökös utcától a Zsigmond térig kifelé irányban, tehát a Zsigmond tértől befelé minden közúti forgalom az Árpád fejedelem útját használhatja, a Frankel Leó utat nem.
Aki teheti, az autója helyett továbbra is válassza a közösségi közlekedés járműveit, melyeket a főbb gerincvonalakon a BKK továbbra is sűrített menetrenddel közlekedtet. Az átutazók számára továbbra is azt javasolják, hogy kerüljék el Budapestet, és az M0-s körgyűrűt vegyék igénybe, még akkor is, ha az kerülőt jelent.
A sűrített járatokról és a korlátozásokról részletes, folyamatosan frissített tájékoztató és információs térképek itt.
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.
Utolsó másodperces magyar gólok, aranytussal megnyert döntő, példátlan holtverseny 1500 gyorson, „semmiből jött” aranyérem, és egy olimpiai bajnoki címet érő benyúlás.