szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Folytatódott a hummeres rendőrgázoló pere Szegeden. A meghallgatott műszaki szakértő szerint nem okozhatta az esetet műszaki hiba, ahogy arra a vádlott hivatkozott. Kenéz Imre elgázolásánál tökéletesen irányítható volt a Hummer. A felvételeken látható fekete füstfelhő is azt bizonyítja, hogy a vádlott padlógázzal hajtott neki a rendőrnek.

A Szegedi Törvényszék által kedden meghallgatott szakértők véleményükkel cáfolták annak az osztrák férfinak a védekezését, aki a vád szerint 2012. október 11-én Apátfalván Hummer terepjárójával szándékosan halára gázolta Kenéz Imre rendőrjárőrt.

Az ügyészség a 36 esztendős férfit hivatalos személy ellen elkövetett emberölés, intézkedést végrehajtó rendőr sérelmére, felfegyverkezve, folytatólagosan elkövetett hivatalos személy elleni erőszak és közúti veszélyeztetés bűntettével vádolja.

Irányítható autó és padlógáz

A vádlott korábban azt állította, a vele szemben intézkedő rendőrök egyike könnygázspray-t használt, amely elvakította, és így lényegében véletlenül ütötte el az autója előtt álló járőrt. A vádlott által következetesen balesetnek nevezett gázolásban vallomása szerint az is közrejátszott, hogy a Hummer meghibásodott, nehezen volt kormányozható.

Szőke Zoltán igazságügyi közlekedési-szakértő a tárgyaláson kifejtette, a gázolás során az autó irányítható volt, a kormánymű rendellenes működése és a járőr elütése között nincs ok-okozati összefüggés, a történtek nem műszaki hiba következményei.

©

A szakértő számításai szerint az áldozat motorját 15 méterrel a Hummer előtt állította le. A vádlott teljes intenzitású gyorsítás után 29-33 kilométeres óránkénti sebességgel ütötte el a járőrt.

Szőke Zoltán közölte, a több mint 3,5 tonnás tömegű járművet a 300 lóerős dízelmotor is csak padlógázzal tudta ilyen rövid távon erre a sebességre gyorsítani. Ezt bizonyítja az is, hogy a gázolásról készült videofelvételen látható sötét füstfelhőt is csak padlógáznál produkálta a vizsgálatok során a Hummer.

A gázolásról készített számítógépes modell alapján Kenéz Imrének nem volt érdemi esélye menekülni az őt elütni próbáló terepjáró elől.

Új szakértőt akar a védelem

A vádlott védelmét ellátó Buza János ügyvéd – mivel álláspontja szerint nem tartották be az eljárásjogi szabályokat – új közlekedési-szakértő kirendelését indítványozta.

Zsiga Éva igazságügyi vegyészszakértő a tárgyaláson elmondta, a gépkocsiban rögzített nyomokból nem mutatható ki gázspray hatóanyaga.

A per január 28-án igazságügyi orvos- és fegyverszakértő meghallgatásával folytatódik, az ügyben legkorábban tavasszal születhet elsőfokú ítélet.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!