szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavaly márciusi hókáoszt idéző esetek is történtek a hétfői ónos eső miatt kialakult vészhelyzetben. Több száz ember várakozott hosszú órákat a leszakadt vezetékek miatt lerobbant vonatokon. A rekord 9 és fél órás veszteglés volt Rákoshegynél. A vonaton nem volt fűtés és világítás a műszaki zárlat miatt.

Súlyos gondokat okozott az újszászi vonalon hétfő este az ónos eső, mint arról mi is beszámoltunk.

Több vonat hosszú óránkon át vesztegelt a síneken, Rákoshegynél 9 és fél órán keresztül várakoztattak egy szerelvényt – írta az Index olvasói információk alapján. A vonat éjjel háromkor tudott elindulni, addigra a közelebb lakók már leszálltak, a távolabb élők viszont a vonaton próbálták kibekkelni a helyzetet. Pótlóbuszokat nem küldtek értük, és senki nem is mondta el nekik rendesen, hogy miért akadt el a vonat, és meddig fognak még ott állni.

A MÁV azt közölte, hogy a vonatokon valóban nem volt fűtés a műszaki zárlat miatt, a kalauzok viszont folyamatosan tájékoztatták az utasokat. Pótlóbuszt azért nem küldtek, mert a Volánbusztól és a BKK-tól sem kaptak a rendkívüli helyzet miatt.

MTI / Marjai János

Az Index egyik olvasója hétfő este azt írta, hogy 4 órája ül egy Nagykátán veszteglő, fűtetlen, sötét szerelvényen, a kalauz pedig eltűnt. Egy másik olvasó pedig arról számolt be, hogy több mint 7 órája várakoznak egy Szolnok felé tartó vonaton.

Éjjel háromnegyed 2-kor egy utas azt mondta a lapnak, hogy este negyed 6-kor indult a vonata a Keleti pályaudvarról, de Rákoshegynél megállt, és ennek több mint 9 órája. Az elején a MÁV arra figyelmeztette az utasokat, hogy akár 90 percet is késhet a vonat, később azonban elmaradt a tájékoztatás – panaszolta az olvasó. Sokan, akik közel laktak, leszálltak, másokért a rokonok jöttek el, de ő például Békéscsabára készült átszállással, és nem volt hová mennie. Sokan, több mint százan a fűtetlen vonaton töltötték az éjszakát, a körülményekhez képest nyugodt hangulatban – mondta. Éjjel fél 3-kor elkezdtek ételt és teát osztani, majd 3-kor továbbindult a vonat.

Kavalecz Imre, a MÁV sajtóügyeletese elmondta, hogy hétfő délután fél négytől egészen kedden hajnali fél 3-ig fakidőlések és vezetékleszakadások lehetetlenítették el a vasúti közlekedést Maglód és Sülysáp között. Összesen 10 vonatnak kellett különböző állomásokon várakoznia, de csak ezek egyikében nem volt fűtés. Vizet azért nem osztottak, mert azt az állomáson is el lehet intézni.

Először egy vágányon, dízelmozdonyokkal indították meg a vonatokat, reggel negyed 5-re végül már mindkét vágányon megindulhatott a forgalom. A menetrend még nem állt helyre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!