Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8556a598-d015-4d66-b88e-0b2beea20837","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Novák Előd benyújtotta, a Fidesz megszavazta.","shortLead":"Novák Előd benyújtotta, a Fidesz megszavazta.","id":"20250416_szivarvanyos-zaszlo-mi-hazank-novak-elod-fidesz-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8556a598-d015-4d66-b88e-0b2beea20837.jpg","index":0,"item":"f5c0612b-ad5b-4948-b56f-f5e86dbb0384","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_szivarvanyos-zaszlo-mi-hazank-novak-elod-fidesz-szavazas","timestamp":"2025. április. 16. 14:42","title":"Megszavazta a fideszes bizottsági többség a Mi Hazánk javaslatát a szivárványos zászlók középületekre helyezésének tilalmáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3994df5-e4c5-4984-af7d-5b3301d96e85.jpg","index":0,"item":"4175c8d2-8552-4854-b310-645e08c55ca4","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_Marabu-Feknyuz-NER-kullancs-luxus-jacht","timestamp":"2025. április. 17. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: NER-kullancs kategória","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","shortLead":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","id":"20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1.jpg","index":0,"item":"75356bed-9869-4e06-880b-aa98f5f17683","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","timestamp":"2025. április. 17. 08:08","title":"Drasztikus visszaesés: több mint egy évtizede alig esik hó Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gép kigyulladt.","shortLead":"A gép kigyulladt.","id":"20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72.jpg","index":0,"item":"e13b022f-6c20-4624-9d32-ca6ce493f038","keywords":null,"link":"/elet/20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító az USA-ban, mert nyúl került a hajtóműbe – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","shortLead":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","id":"20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835.jpg","index":0,"item":"5da3fd97-fc76-483a-b7c1-3989a04ac160","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","timestamp":"2025. április. 16. 20:20","title":"58 kilométerenként kér új abroncsokat a Bugatti Bolide és egy szett közel 3 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"804081b9-001e-4b5b-a1a9-07b1fe2fe8d0","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.","shortLead":"A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.","id":"20250417_uber-vezetesi-idokorlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/804081b9-001e-4b5b-a1a9-07b1fe2fe8d0.jpg","index":0,"item":"32016dea-868f-4818-87ce-7f943d3a592d","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_uber-vezetesi-idokorlat","timestamp":"2025. április. 17. 11:12","title":"Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e35de9a-06bc-4046-b889-22b8bb3cb73b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az utóbbi napok legújabb trendje, hogy mindenki akciófigurákat készíttet saját magáról – vagy másokról – a mesterséges intelligencia segítségével. A BBC arra figyelmeztet, ez több ponton is igen komoly kérdéseket vet fel.","shortLead":"Az utóbbi napok legújabb trendje, hogy mindenki akciófigurákat készíttet saját magáról – vagy másokról – a mesterséges...","id":"20250415_mesterseges-intelligencia-chatgpt-akcifigura-generalasa-veszelyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e35de9a-06bc-4046-b889-22b8bb3cb73b.jpg","index":0,"item":"9e97fd76-58dd-4142-992d-d265d3411211","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_mesterseges-intelligencia-chatgpt-akcifigura-generalasa-veszelyek","timestamp":"2025. április. 15. 20:03","title":"Ön is készíttetett akciófigurát a mesterséges intelligenciával? Ezekről a veszélyekről tudnia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31ad83fd-0b64-4e1d-894f-fedd20632aab","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Több mint 10 éve már, hogy saját földje van az egykori vízilabdázó Szécsi Zoltánnak, aki ma már egyre többször ad tanácsot is a környékbeli gazdáknak. De hogyan jutott el idáig, milyen változásokat hoz a mesterséges intelligencia, és mit tervez a jövőben? Kiderült a Mérlegen podcastból.","shortLead":"Több mint 10 éve már, hogy saját földje van az egykori vízilabdázó Szécsi Zoltánnak, aki ma már egyre többször ad...","id":"20250415_Szecsi-Zoltan-merlegen-gazda-mezogazdasag-tehen-olimpiai-bajnok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31ad83fd-0b64-4e1d-894f-fedd20632aab.jpg","index":0,"item":"6ddef70f-c913-4e4f-8257-a52e4f941cf1","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_Szecsi-Zoltan-merlegen-gazda-mezogazdasag-tehen-olimpiai-bajnok-ebx","timestamp":"2025. április. 15. 19:52","title":"Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok: Te, figyelj, nagyon szép a repcéd, milyen csíraszámmal vetetted?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
VS: Politikai okokból kihátrálna a kormány a dugódíjból
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Inkább vállalná a kormány, hogy több tízmilliárdot vissza kelljen fizetni az EU-nak, mint az újabb sarc bevezetésével járó további népszerűségvesztést – értesült kormányzati és fővárosi forrásokból a VS.hu. A főpolgármester kommunikációja is megváltozott a behajtási díjjal kapcsolatban az utóbbi hetekben, és nem véletlenül.
A Fidesz támogatottságának csökkenése miatt nagy az esély, hogy a kormány inkább a több tízmilliárdos uniós büntetést választja, de nem vezeti be a dugódíjat. Az újabb sarc ugyanis tovább erodálná a kormány népszerűségét – értesült a VS.hu.
Tarlós István főpolgármester az év elején még tényként beszélt a díj bevezetéséről, és a kormánytól is olyan kérések érkeztek hozzá, hogy pörgesse fel ezt a témát. Február 28-ra megvalósíthatósági tanulmányt is bekért a fővárostól a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a dugódíj bevezetésének ütemezéséről és módjáról. A BKK azonban csak 80 százalékig készítette el a tanulmányt, a politikai döntések nyitva maradtak.
MTI / Szigetváry Zsolt
A VS.hu úgy tudja, a dugódíj már korábban is nagyon közel került a megvalósuláshoz: 2012 nyarán kis híján meghozták a bevezetésről szóló törvényt, de az utolsó pillanatban a fideszes kormánytöbbség leszavazta az erről szóló javaslatot, amire azóta sem adtak magyarázatot. A lap forrásai szerint az utolsó pillanatban megszondáztatták a Századvéggel, hogy mit szólnának a fővárosaik a behajtási díjhoz, és kiderült az a nem túl meglepő adat, hogy elsöprő többségük elutasítja azt. A rendszer indulása nem sokkal a választás előtt következhetett volna el, így a kormány inkább kihátrált az ötlet mögül.
A lap szerint hasonló a helyzet most is: mostanában Tarlós már azt kommunikálja, hogy megpróbálják kivédeni a dugódíjat, illetve hogy igyekeznek elérni Brüsszelben, hogy az EU álljon el a kötelező bevezetéstől. És nem véletlenül: több tényező is abba az irányba tereli a kormányt, hogy ne vezesse be a dugódíjat – mondták a VS.hu fővárosi önkormányzati és kormánypárti forrásai. Valószínű, hogy a 4-es metróhoz nyújtott 181 milliárd forintos támogatásnak nem az egészét, csak 10-30 százalékát fizettetnék vissza Brüsszelben, ha elmaradna a behajtási díj. Ennyi pénzt pedig megér a kormánynak, hogy béke legyen, vagyis hogy a kormány ne haragítsa magára a választókat, különösen a fővárosban, ahol egyébként is alacsony a támogatottságuk.
A dugódíj elmaradása kommunikációs szempontból is jól jöhet a kormánynak mint a Brüsszellel folytatott szabadságharc újabb sikeres csatája.
Ennek ellenére másfél hónappal ezelőtt még egészen más volt a felfogás a behajtási díjjal kapcsolatban. Akkor egy Tarlós részvételével zajló megbeszélésen arról volt szó, hogy a költségvetésnek és a fővárosnak is szüksége van a dugódíjból származó bevételre. A Fidesz egyik elnökségi tagja akkor is felvette a dolog politikai kockázatait, de akkor azt még Orbán Viktor pártelnök-miniszterelnök nem vette komolyan. A VS.hu úgy tudja, a dugódíj ötletét több elnökségi tag határozottan ellenzi.