Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"2022 januárjától kamatstop védi a változó kamatozású lakáshiteleket a kamatemelkedéstől. Ugyan a piaci hozamkörnyezet érdemben javult, a kormány meghosszabbította az intézkedést 2025. június végéig. ","shortLead":"2022 januárjától kamatstop védi a változó kamatozású lakáshiteleket a kamatemelkedéstől. Ugyan a piaci hozamkörnyezet...","id":"20241129_Fel-evvel-meghosszabbitott-kamatstop-kozel-20-szazalekot-is-sporolhatunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c49cb32-26f1-4dc9-a6f2-77a307db49cd.jpg","index":0,"item":"efb5fb64-985a-412c-a40e-beb628a899c5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Fel-evvel-meghosszabbitott-kamatstop-kozel-20-szazalekot-is-sporolhatunk","timestamp":"2024. november. 29. 13:58","title":"Fél évvel meghosszabbított kamatstop: akár közel 20 százalékot is spórolhatunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9bcd006-c841-4115-b326-07fc10bca05c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A BME rektora a decemberi ülésen kér felhatalmazást a fenntartóváltás kidolgozására és végigvitelére a Szenátustól.","shortLead":"A BME rektora a decemberi ülésen kér felhatalmazást a fenntartóváltás kidolgozására és végigvitelére a Szenátustól.","id":"20241129_bme-forum-modellvaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9bcd006-c841-4115-b326-07fc10bca05c.jpg","index":0,"item":"198b715e-54a0-4535-8e76-1f1818217413","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_bme-forum-modellvaltas","timestamp":"2024. november. 29. 15:28","title":"A Műegyetemen is elkezdődik a modellváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de3dfe2b-851f-4292-a422-fb4a39622672","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rákbeteg színésznek 2020-ban két-három évet adtak, de legyőzte a betegséget.","shortLead":"A rákbeteg színésznek 2020-ban két-három évet adtak, de legyőzte a betegséget.","id":"20241129_dolph-lundgren-mutet-rak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de3dfe2b-851f-4292-a422-fb4a39622672.jpg","index":0,"item":"05fbb441-76fc-4252-ac93-aeae5f774a32","keywords":null,"link":"/elet/20241129_dolph-lundgren-mutet-rak","timestamp":"2024. november. 29. 19:08","title":"Dolph Lundgren: Most tolnak be a műtőbe, és megszabadulok az utolsó elhalt daganattól is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"741240af-eebd-4a91-aee2-3e61230ed888","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A legmagasabb nappali hőmérséklet általában 5 és 9 fok között várható, de a kevésbé szeles északkeleti tájakon akár több fokkal hidegebb is maradhat az idő.","shortLead":"A legmagasabb nappali hőmérséklet általában 5 és 9 fok között várható, de a kevésbé szeles északkeleti tájakon akár...","id":"20241129_zapor-hozapor-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/741240af-eebd-4a91-aee2-3e61230ed888.jpg","index":0,"item":"bab17c01-764a-460f-954b-54868ea70934","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_zapor-hozapor-idojaras","timestamp":"2024. november. 29. 05:52","title":"Záporok, sőt hózáporok is bonyolíthatják az életünket pénteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd20b2e5-dbaa-4592-9144-e72f1424cb58","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligenciával foglalkozó cégek együttműködése a játékvilágot felforgató különlegességhez vezetett. Egy menet közben, a felhasználói bevitelek alapján generálódó, a Minecraftre hajazó játékról van szó, amelyben a klasszikus játékmotort a MI váltja fel.","shortLead":"Mesterséges intelligenciával foglalkozó cégek együttműködése a játékvilágot felforgató különlegességhez vezetett...","id":"20241130_decart-etched-oasis-mesterseges-intelligencia-altal-generalt-videojatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd20b2e5-dbaa-4592-9144-e72f1424cb58.jpg","index":0,"item":"dc0149a1-b1d3-4a72-beea-a5197c9cd7be","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_decart-etched-oasis-mesterseges-intelligencia-altal-generalt-videojatek","timestamp":"2024. november. 30. 08:03","title":"Ilyen még nem volt: egy játék, amelyben minden attól függ, ki játssza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"204d83fc-5537-409d-ac34-0ab54a0fef65","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"A gabonakörökből már ki lehetett olvasni, és a piaci szereplők is beárazták, amit Orbán Viktor miniszterelnök bejelentett. Varga Mihály lesz a Magyar Nemzeti Bank új elnöke, ami megnyit egy új korszakot a kormányzat és a jegybank együttműködésében, amit eddig gyakran feszültségek jellemeztek.","shortLead":"A gabonakörökből már ki lehetett olvasni, és a piaci szereplők is beárazták, amit Orbán Viktor miniszterelnök...","id":"20241129_Varga-Mihaly-lesz-az-uj-jegybankelnok-mnb-orban-","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/204d83fc-5537-409d-ac34-0ab54a0fef65.jpg","index":0,"item":"2dab2b0b-74e8-414c-ab40-d107fb1f3f9d","keywords":null,"link":"/360/20241129_Varga-Mihaly-lesz-az-uj-jegybankelnok-mnb-orban-","timestamp":"2024. november. 29. 07:51","title":"A piacok örülni fognak neki, de vajon Orbán is? Varga Mihály lesz az új jegybankelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051","c_author":"HVG","category":"360","description":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","shortLead":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","id":"20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051.jpg","index":0,"item":"fb8d528a-8d27-4a1c-a20c-afe699ee988f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","timestamp":"2024. november. 29. 06:50","title":"Matolcsy Ádám baráti körében nem az ő cégei kaszálnak a legtöbbet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","shortLead":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","id":"20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4.jpg","index":0,"item":"eef776d4-4df3-4582-8776-60e76fa455d5","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","timestamp":"2024. november. 29. 13:16","title":"Elismerte a futár, hogy betörte a szélvédőjét az őt szándékosan elütő Mercedesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lenyűgözött az a dinamizmus, amely a Mitsubishi Outlander Turbo védjegye. Használati értékéről azonban nem győzött meg az autó: se nem kombi, se nem terepjáró. Talán sportkocsi?
Sportos a belső, első ránézésre nagyon tetszetős még akkor is, ha a Mitsubishitől megszokott műanyagok vesznek körül. A sportülések kárpitja bőr és szövet, oldaltartásuk kiváló. A vezető bepréselődik a cockpitba, ha nem tudnánk, hogy szabadidő-autóban ülünk, sportkocsira tippelnénk. A Lancer Evóból megismert vörös szín uralkodik a műszerfalon, esti fényekben még vadabb ösztönöket ébreszt sofőrjében az autó. A középkonzol dísze a középen helyet foglaló sejtelmes zöld színben pompázó analóg óraszerkezet, amely végre szakít a japán egyen kvarcóra hagyományokkal. A beltér egyszerű, kissé kopogós műanyagokból áll, a műszerfalat hosszában egy kevlár mintázatú betét választja ketté.
Az oldalsó visszapillantó tükrökre nem lehet panaszunk, ám a középsőből alig látjuk a mögöttünk levő teret, egyrészt szűk a hátsó ablak, másrészt takarnak a hátsó ülések fejtámlái. Tesztautómban Clarion mp3-as, levehető előlapú rádiót szereltek, volt ülésfűtés, négy elektromos ablakemelő, manuális klíma, négy légzsák és persze a turbószív. Az első könyöktámasz multifunkciós, elöl is van két pohártartónk, oldalzsebek csak elöl vannak, bár azok is minek, annyira szűkösek. A kesztyűtartó nem túl nagy. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, csak a légzsákokban bízhatunk.
Nincs jobb annál, mint amikor két különböző típusú autó, két teljesen különböző világa összekeveredik. Nincs annál felemelőbb, mint amikor egy agresszív terepjáró formát izgalmas, sportautós tartalommal töltenek fel. Legyen szó autópályáról vagy könnyebb terepről, az Outlander Turbo kemény ellenfélnek bizonyul. Kétéltűsége ugyanakkor a legnagyobb hátránya is, hisz ha jól megnézzük, alig látunk a hazai utakon Outlandert. Nyugat-Európában sem egy sikerszéria, ezért is döntött úgy a Mitsubishi, hogy a következő generációs Outlandert közelebb hozza a terepjáró kategóriához. Az Amerikában már bemutatott jármű sikeresebb lesz, mint elődje.
Nem tetszett
Nem figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására Terepjárásra alkalmatlan futómű és hasmagasság Magas ár, magas fogyasztás
Merész vállalkozás volt egy ilyen SUV-ra rászabadítani ennyi lóerőt, az első nap után már egy kicsit paliklacisan éreztem magam. Ha az enyém, agyonhajtottam volna. Az Outlander Turbo legnagyobb veszélye, hogy könnyen elszáll tőle az agyunk. A kormány sportos, a váltó precíz, kettesben már süvít a motor.
Brutálisan gyorsul és félelmetesen megy ez az autó. Városban nem lehet vele közlekedni, folyamatosan nulláról százra ugrik a kilométeróra mutatója. Amikor tudatosan akartam megtapasztalni a százas sprint élményét, csalódnom kellett: amíg lenéztem a műszerre, már 150-nél járt a mutató. Veszélyes jószág. Aki nem látja rajta a megkülönböztető jegyeket – hatalmas levegőbeömlő a motorháztetőn, módosított első és hátsó lökhárítók, hátsó szárny, méretes kipufogók – az majd jól meghallja, hisz már a gyújtás ráadásával bekapcsol a hűtő. Ebbe az alapmorgásba kapcsolódik be a motor, aztán meg jön a turbó és mindent elsöpör.
Tetszett
Pontos váltó és feszes kormány Bikaerős motor
Az összkerék-hajtásnak köszönhetően túléltem a tesztelést, nélküle nem lenne könnyű megfékezni az Outlanderbe szorult 202 pacit. Kanyarban sem kell félnünk, merész manőverekre is képes száraz úton az autó. Nagyon tetszett a kemény és pontos váltó, a feszes és pontos kormány.
Terepjárásra alkalmatlan magas kombi az Outlander, sehol egy terepfokozat, diffizár, sőt még ESP sincs benne, amit ki lehetne kapcsolni, ha baj van a sárban. Tesztautóm fényezésén látszott, hogy volt már túl az Óperencián. Terepre én nem merészkedtem vele, egyelőre a pesti kátyúkkal is gondban volt, sportos és közel 30 ezer kilométert futott futóműve erősen felütött. Rossz úton idegesítően kopog. Kockaköveken haladni egyenesen szenvedés, szerencsére egy erős gázfröccs ilyenkor segít. Fogyasztását csak erejéhez lehet viszonyítani. A háromszáz kilométeres tesztút során 12 kilométeres átlagfogyasztást mértem. A fedélzeti számítógép ennél jóval magasabb értéket mutatott.
Az Outlander hátul is nagyon kényelmes. A könyöktámaszból két pohártartó hajtható ki. Ha a kardánboxot a lábunk közé vesszük, akkor az ötödik utas is jól elfér. Az autó külső méreteiből ítélve, ez nem is meglepő. A csomagterünk is nagy lenne, ha a padlólemez alacsonyabbra került volna, így a csomagtér magassága kisebb, mint amit várnánk. A padlóba süllyesztett pótkerék mellett az egyik rekeszben a kerékemelő-szett, a másikban pedig bőséges hely van az apróságok elrejtésére. De találunk a csomagtérben 12 Voltos csatlakozót, akasztókat, rögzítőket, takaró fóliát. A hátsó üléssor nagyon nehéz, döntésük erős kart igényel.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Mitsubishi Motors japán autóipari vállalat belekezdett egy új elektronikus, kereskedelmi méretekben forgalmazandó gépjármű megvalósíthatósági tanulmányába.
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.