Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A kibontakozó világrendről és Robert Fico helyzetéről is ír a nemzetközi sajtó. Válogatásunk a világlapokból.","shortLead":"A kibontakozó világrendről és Robert Fico helyzetéről is ír a nemzetközi sajtó. Válogatásunk a világlapokból.","id":"20250224_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"ec98f324-d554-4311-b1d4-66a7a95a32cf","keywords":null,"link":"/360/20250224_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 24. 10:38","title":"Nemzetközi lapszemle: A startvonalon várja a Wizz Air az ukrajnai háború végét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"048e9750-0fca-4607-a159-c9dd6650a902","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ha itt valóban a béke lenne a cél, az nem így nézne ki. Nem zárható ki, hogy az Egyesült Államok valóban békét akar, de jelenleg mindent megad az oroszoknak. Takácsy Dorkával és Németh Andrással Kacskovics Mihály Béla beszélgetett.","shortLead":"Ha itt valóban a béke lenne a cél, az nem így nézne ki. Nem zárható ki, hogy az Egyesült Államok valóban békét akar, de...","id":"20250224_Fulke-podcast-Takacsy-Dorka-Nemeth-Andras-Oroszorszag-Ukrajna-haboru-evfordulo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/048e9750-0fca-4607-a159-c9dd6650a902.jpg","index":0,"item":"46fbcc7c-7d6a-46dc-afdf-cd3396f788fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250224_Fulke-podcast-Takacsy-Dorka-Nemeth-Andras-Oroszorszag-Ukrajna-haboru-evfordulo-ebx","timestamp":"2025. február. 24. 17:05","title":"Amerika zsarolja Ukrajnát, az oroszok bele fognak nyúlni a magyar választásba is – Takácsy Dorka és Németh András a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"683ad63a-3151-4a3d-98df-8008456f17c4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A napokig tartó vörös kód után a közeledő jó idő hírnöke lehet a madár.","shortLead":"A napokig tartó vörös kód után a közeledő jó idő hírnöke lehet a madár.","id":"20250224_Elso-golya-Oroshazan-idojaras-enyhules-tavasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/683ad63a-3151-4a3d-98df-8008456f17c4.jpg","index":0,"item":"ac060b9e-362c-4ce4-89c2-090934d5db48","keywords":null,"link":"/elet/20250224_Elso-golya-Oroshazan-idojaras-enyhules-tavasz","timestamp":"2025. február. 24. 11:02","title":"Orosházára már megérkezett az első gólya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41f30434-dec4-4bc7-9632-7a7364a65f0d","c_author":"Székács Linda","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az egyiptomi kormány az elmúlt közel negyven évben többször tett kísérletet arra, hogy megreformálják Kairó szemétszállítását, ami viszont emberek tízezreinek megélhetését sodorná veszélybe. Azokét, akik számára épp a szeméthegyek jelentenek biztos anyagi forrást és stabil életet, de a lakosság más részei sem feltétlenül lelkesednek az intézményesített szemétszállításért. ","shortLead":"Az egyiptomi kormány az elmúlt közel negyven évben többször tett kísérletet arra, hogy megreformálják Kairó...","id":"20250223_egyiptom-kairo-szemet-zabbalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41f30434-dec4-4bc7-9632-7a7364a65f0d.jpg","index":0,"item":"8559ca15-f15f-4cb7-9fa4-01ccbcd8d737","keywords":null,"link":"/zhvg/20250223_egyiptom-kairo-szemet-zabbalok","timestamp":"2025. február. 23. 14:13","title":"Ellepi a szemét a 22 milliós metropoliszt, és ez a lakosság egy részének éppen így jó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b26305-4b3a-4978-9cd0-0ee6dcfb892c","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Emlékezetes alakításairól készült fotókat és a családi albumokban őrzött dokumentumokat is láthatnak a látogatók. ","shortLead":"Emlékezetes alakításairól készült fotókat és a családi albumokban őrzött dokumentumokat is láthatnak a látogatók. ","id":"20250224_Tompos-Katya-emlek-kiallitas-Bajor-Gizi-Szineszmuzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b26305-4b3a-4978-9cd0-0ee6dcfb892c.jpg","index":0,"item":"855bf0f3-cc48-4e61-8c1c-1ec62a68d9bd","keywords":null,"link":"/kultura/20250224_Tompos-Katya-emlek-kiallitas-Bajor-Gizi-Szineszmuzeum","timestamp":"2025. február. 24. 10:18","title":"Tompos Kátya-emlékkiállítás nyílik a Bajor Gizi Színészmúzeumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59d5894c-600f-4d9e-9516-a0a09a3fe54e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Vatikán szombaton arról tájékoztatott, hogy továbbra is kritikus a pápa állapota, vasárnap pedig maga az egyházfő üzent a kórházból. ","shortLead":"A Vatikán szombaton arról tájékoztatott, hogy továbbra is kritikus a pápa állapota, vasárnap pedig maga az egyházfő...","id":"20250223_Ferenc-Papa-uzent-korhaz-allapot-imadkozzanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59d5894c-600f-4d9e-9516-a0a09a3fe54e.jpg","index":0,"item":"da239309-050e-4866-a584-96e7be5de54b","keywords":null,"link":"/elet/20250223_Ferenc-Papa-uzent-korhaz-allapot-imadkozzanak","timestamp":"2025. február. 23. 14:48","title":"Ferenc pápa a kórházból kérte, hogy imádkozzanak érte és a békéért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21455af0-3755-4023-9cea-24ce9fbf92ef","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"Az Ayrton Sennával való, öldöklő párharca tette legendává, de a négyszeres világbajnok Alain Prost sokkal többet adott az autósportnak a megfilmesíthető konfliktusoknál. ","shortLead":"Az Ayrton Sennával való, öldöklő párharca tette legendává, de a négyszeres világbajnok Alain Prost sokkal többet adott...","id":"20250224_alain-prost-70","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21455af0-3755-4023-9cea-24ce9fbf92ef.jpg","index":0,"item":"e201c377-cbc0-4cf3-8bc9-65f38e242a99","keywords":null,"link":"/elet/20250224_alain-prost-70","timestamp":"2025. február. 24. 17:17","title":"Vicc, hogy mennyire alábecsülik – 70 éves lett Alain Prost, a Professzor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Puzsér Róbert szerint ha a Büntető törvénykönyv is különbséget tesz pedofil hajlam és pedofil bűncselekmény között, akkor ezt ő is megteheti. Szerinte ez egy kabátlopási ügy, de arra nem számított, hogy Rogán Antal és Magyar Péter közösen vádolja majd kabátlopással.","shortLead":"Puzsér Róbert szerint ha a Büntető törvénykönyv is különbséget tesz pedofil hajlam és pedofil bűncselekmény között...","id":"20250223_puzser-robert-magyar-peter-pedofilia-megertes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee.jpg","index":0,"item":"decbe793-f3c9-4129-b3b3-728a7cd0d554","keywords":null,"link":"/elet/20250223_puzser-robert-magyar-peter-pedofilia-megertes","timestamp":"2025. február. 23. 14:39","title":"Puzsér Róbert: A pedofíliáról akkor is beszélni kell, ha Magyar Péter épp félti a lájkjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lenyűgözött az a dinamizmus, amely a Mitsubishi Outlander Turbo védjegye. Használati értékéről azonban nem győzött meg az autó: se nem kombi, se nem terepjáró. Talán sportkocsi?
Sportos a belső, első ránézésre nagyon tetszetős még akkor is, ha a Mitsubishitől megszokott műanyagok vesznek körül. A sportülések kárpitja bőr és szövet, oldaltartásuk kiváló. A vezető bepréselődik a cockpitba, ha nem tudnánk, hogy szabadidő-autóban ülünk, sportkocsira tippelnénk. A Lancer Evóból megismert vörös szín uralkodik a műszerfalon, esti fényekben még vadabb ösztönöket ébreszt sofőrjében az autó. A középkonzol dísze a középen helyet foglaló sejtelmes zöld színben pompázó analóg óraszerkezet, amely végre szakít a japán egyen kvarcóra hagyományokkal. A beltér egyszerű, kissé kopogós műanyagokból áll, a műszerfalat hosszában egy kevlár mintázatú betét választja ketté.
Az oldalsó visszapillantó tükrökre nem lehet panaszunk, ám a középsőből alig látjuk a mögöttünk levő teret, egyrészt szűk a hátsó ablak, másrészt takarnak a hátsó ülések fejtámlái. Tesztautómban Clarion mp3-as, levehető előlapú rádiót szereltek, volt ülésfűtés, négy elektromos ablakemelő, manuális klíma, négy légzsák és persze a turbószív. Az első könyöktámasz multifunkciós, elöl is van két pohártartónk, oldalzsebek csak elöl vannak, bár azok is minek, annyira szűkösek. A kesztyűtartó nem túl nagy. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, csak a légzsákokban bízhatunk.
Nincs jobb annál, mint amikor két különböző típusú autó, két teljesen különböző világa összekeveredik. Nincs annál felemelőbb, mint amikor egy agresszív terepjáró formát izgalmas, sportautós tartalommal töltenek fel. Legyen szó autópályáról vagy könnyebb terepről, az Outlander Turbo kemény ellenfélnek bizonyul. Kétéltűsége ugyanakkor a legnagyobb hátránya is, hisz ha jól megnézzük, alig látunk a hazai utakon Outlandert. Nyugat-Európában sem egy sikerszéria, ezért is döntött úgy a Mitsubishi, hogy a következő generációs Outlandert közelebb hozza a terepjáró kategóriához. Az Amerikában már bemutatott jármű sikeresebb lesz, mint elődje.
Nem tetszett
Nem figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására Terepjárásra alkalmatlan futómű és hasmagasság Magas ár, magas fogyasztás
Merész vállalkozás volt egy ilyen SUV-ra rászabadítani ennyi lóerőt, az első nap után már egy kicsit paliklacisan éreztem magam. Ha az enyém, agyonhajtottam volna. Az Outlander Turbo legnagyobb veszélye, hogy könnyen elszáll tőle az agyunk. A kormány sportos, a váltó precíz, kettesben már süvít a motor.
Brutálisan gyorsul és félelmetesen megy ez az autó. Városban nem lehet vele közlekedni, folyamatosan nulláról százra ugrik a kilométeróra mutatója. Amikor tudatosan akartam megtapasztalni a százas sprint élményét, csalódnom kellett: amíg lenéztem a műszerre, már 150-nél járt a mutató. Veszélyes jószág. Aki nem látja rajta a megkülönböztető jegyeket – hatalmas levegőbeömlő a motorháztetőn, módosított első és hátsó lökhárítók, hátsó szárny, méretes kipufogók – az majd jól meghallja, hisz már a gyújtás ráadásával bekapcsol a hűtő. Ebbe az alapmorgásba kapcsolódik be a motor, aztán meg jön a turbó és mindent elsöpör.
Tetszett
Pontos váltó és feszes kormány Bikaerős motor
Az összkerék-hajtásnak köszönhetően túléltem a tesztelést, nélküle nem lenne könnyű megfékezni az Outlanderbe szorult 202 pacit. Kanyarban sem kell félnünk, merész manőverekre is képes száraz úton az autó. Nagyon tetszett a kemény és pontos váltó, a feszes és pontos kormány.
Terepjárásra alkalmatlan magas kombi az Outlander, sehol egy terepfokozat, diffizár, sőt még ESP sincs benne, amit ki lehetne kapcsolni, ha baj van a sárban. Tesztautóm fényezésén látszott, hogy volt már túl az Óperencián. Terepre én nem merészkedtem vele, egyelőre a pesti kátyúkkal is gondban volt, sportos és közel 30 ezer kilométert futott futóműve erősen felütött. Rossz úton idegesítően kopog. Kockaköveken haladni egyenesen szenvedés, szerencsére egy erős gázfröccs ilyenkor segít. Fogyasztását csak erejéhez lehet viszonyítani. A háromszáz kilométeres tesztút során 12 kilométeres átlagfogyasztást mértem. A fedélzeti számítógép ennél jóval magasabb értéket mutatott.
Az Outlander hátul is nagyon kényelmes. A könyöktámaszból két pohártartó hajtható ki. Ha a kardánboxot a lábunk közé vesszük, akkor az ötödik utas is jól elfér. Az autó külső méreteiből ítélve, ez nem is meglepő. A csomagterünk is nagy lenne, ha a padlólemez alacsonyabbra került volna, így a csomagtér magassága kisebb, mint amit várnánk. A padlóba süllyesztett pótkerék mellett az egyik rekeszben a kerékemelő-szett, a másikban pedig bőséges hely van az apróságok elrejtésére. De találunk a csomagtérben 12 Voltos csatlakozót, akasztókat, rögzítőket, takaró fóliát. A hátsó üléssor nagyon nehéz, döntésük erős kart igényel.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Mitsubishi Motors japán autóipari vállalat belekezdett egy új elektronikus, kereskedelmi méretekben forgalmazandó gépjármű megvalósíthatósági tanulmányába.
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.