szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Lenyűgözött az a dinamizmus, amely a Mitsubishi Outlander Turbo védjegye. Használati értékéről azonban nem győzött meg az autó: se nem kombi, se nem terepjáró. Talán sportkocsi?

© hvg.hu
Sportos a belső, első ránézésre nagyon tetszetős még akkor is, ha a Mitsubishitől megszokott műanyagok vesznek körül. A sportülések kárpitja bőr és szövet, oldaltartásuk kiváló. A vezető bepréselődik a cockpitba, ha nem tudnánk, hogy szabadidő-autóban ülünk, sportkocsira tippelnénk.
A Lancer Evóból megismert vörös szín uralkodik a műszerfalon, esti fényekben még vadabb ösztönöket ébreszt sofőrjében az autó. A középkonzol dísze a középen helyet foglaló sejtelmes zöld színben pompázó analóg óraszerkezet, amely végre szakít a japán egyen kvarcóra hagyományokkal. A beltér egyszerű, kissé kopogós műanyagokból áll, a műszerfalat hosszában egy kevlár mintázatú betét választja ketté.

© hvg.hu
Az oldalsó visszapillantó tükrökre nem lehet panaszunk, ám a középsőből alig látjuk a mögöttünk levő teret, egyrészt szűk a hátsó ablak, másrészt takarnak a hátsó ülések fejtámlái. Tesztautómban Clarion mp3-as, levehető előlapú rádiót szereltek, volt ülésfűtés, négy elektromos ablakemelő, manuális klíma, négy légzsák és persze a turbószív. Az első könyöktámasz multifunkciós, elöl is van két pohártartónk, oldalzsebek csak elöl vannak, bár azok is minek, annyira szűkösek. A kesztyűtartó nem túl nagy. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, csak a légzsákokban bízhatunk.

[[ Oldaltörés: Elszáll az agy (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Nincs jobb annál, mint amikor két különböző típusú autó, két teljesen különböző világa összekeveredik. Nincs annál felemelőbb, mint amikor egy agresszív terepjáró formát izgalmas, sportautós tartalommal töltenek fel. Legyen szó autópályáról vagy könnyebb terepről, az Outlander Turbo kemény ellenfélnek bizonyul. Kétéltűsége ugyanakkor a legnagyobb hátránya is, hisz ha jól megnézzük, alig látunk a hazai utakon Outlandert. Nyugat-Európában sem egy sikerszéria, ezért is döntött úgy a Mitsubishi, hogy a következő generációs Outlandert közelebb hozza a terepjáró kategóriához. Az Amerikában már bemutatott jármű sikeresebb lesz, mint elődje.

Nem tetszett

Nem figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására
Terepjárásra alkalmatlan futómű és hasmagasság
Magas ár, magas fogyasztás

Merész vállalkozás volt egy ilyen SUV-ra rászabadítani ennyi lóerőt, az első nap után már egy kicsit paliklacisan éreztem magam. Ha az enyém, agyonhajtottam volna. Az Outlander Turbo legnagyobb veszélye, hogy könnyen elszáll tőle az agyunk. A kormány sportos, a váltó precíz, kettesben már süvít a motor.

© hvg.hu
Brutálisan gyorsul és félelmetesen megy ez az autó. Városban nem lehet vele közlekedni, folyamatosan nulláról százra ugrik a kilométeróra mutatója. Amikor tudatosan akartam megtapasztalni a százas sprint élményét, csalódnom kellett: amíg lenéztem a műszerre, már 150-nél járt a mutató. Veszélyes jószág. Aki nem látja rajta a megkülönböztető jegyeket – hatalmas levegőbeömlő a motorháztetőn, módosított első és hátsó lökhárítók, hátsó szárny, méretes kipufogók – az majd jól meghallja, hisz már a gyújtás ráadásával bekapcsol a hűtő. Ebbe az alapmorgásba kapcsolódik be a motor, aztán meg jön a turbó és mindent elsöpör.

Tetszett
Pontos váltó és feszes kormány
Bikaerős motor
Az összkerék-hajtásnak köszönhetően túléltem a tesztelést, nélküle nem lenne könnyű megfékezni az Outlanderbe szorult 202 pacit. Kanyarban sem kell félnünk, merész manőverekre is képes száraz úton az autó. Nagyon tetszett a kemény és pontos váltó, a feszes és pontos kormány.

[[ Oldaltörés: Terepre nem való (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Terepjárásra alkalmatlan magas kombi az Outlander, sehol egy terepfokozat, diffizár, sőt még ESP sincs benne, amit ki lehetne kapcsolni, ha baj van a sárban. Tesztautóm fényezésén látszott, hogy volt már túl az Óperencián. Terepre én nem merészkedtem vele, egyelőre a pesti kátyúkkal is gondban volt, sportos és közel 30 ezer kilométert futott futóműve erősen felütött. Rossz úton idegesítően kopog. Kockaköveken haladni egyenesen szenvedés, szerencsére egy erős gázfröccs ilyenkor segít. Fogyasztását csak erejéhez lehet viszonyítani. A háromszáz kilométeres tesztút során 12 kilométeres átlagfogyasztást mértem. A fedélzeti számítógép ennél jóval magasabb értéket mutatott.

© hvg.hu
Az Outlander hátul is nagyon kényelmes. A könyöktámaszból két pohártartó hajtható ki. Ha a kardánboxot a lábunk közé vesszük, akkor az ötödik utas is jól elfér. Az autó külső méreteiből ítélve, ez nem is meglepő. A csomagterünk is nagy lenne, ha a padlólemez alacsonyabbra került volna, így a csomagtér magassága kisebb, mint amit várnánk. A padlóba süllyesztett pótkerék mellett az egyik rekeszben a kerékemelő-szett, a másikban pedig bőséges hely van az apróságok elrejtésére. De találunk a csomagtérben 12 Voltos csatlakozót, akasztókat, rögzítőket, takaró fóliát. A hátsó üléssor nagyon nehéz, döntésük erős kart igényel.


Mitsubishi Outlander Turbo
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő202 lóerő 5500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 303 Nm 3500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2625
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4545/1780/1620
Csomagtérmax. 1049 liter
Saját tömeg (kg) 1595
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 7,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 14,1
Országúti 7,6
Vegyes10,0
Tesztfogyasztás12,0
CO2 kibocsátás (g/Km) 237
ÁRA A tesztelt autó ára 8,199 millió Ft.




 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Vigyázat, jövünk!

Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.

automenedzser.hu Autó

Mitsubishi Lancer Evo IX - Evóval a Hungaroringen

Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.

automenedzser.hu Autó

Megéri az árát

A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.