Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","shortLead":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","id":"20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030.jpg","index":0,"item":"cca19ab7-3480-45fd-9e44-20e0047cd5b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","timestamp":"2024. december. 30. 19:24","title":"Telex: Több százezer magyar felhasználó személyes adatai szivároghattak ki a Kütyübazár oldaláról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"562dbd96-5441-4757-89d1-9071f2cbd5fc","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Pont egy perccel éjfél után. A budapesti első bő háromnegyed órával utánuk jött. ","shortLead":"Pont egy perccel éjfél után. A budapesti első bő háromnegyed órával utánuk jött. ","id":"20250101_2025-ujev-elso-ujszulottje-zoe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/562dbd96-5441-4757-89d1-9071f2cbd5fc.jpg","index":0,"item":"99e3089e-5542-4e32-84b8-4f029e0662a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_2025-ujev-elso-ujszulottje-zoe","timestamp":"2025. január. 01. 08:50","title":"Miskolcon és Nyíregyházán egyszerre születtek a legelső újévi babák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc exveje, Homlok Zsolt cégeire.","shortLead":"Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc...","id":"20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15.jpg","index":0,"item":"1cd67f70-f0cf-444f-ba57-f7cf153e785c","keywords":null,"link":"/kkv/20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje","timestamp":"2025. január. 01. 11:22","title":"Feléért vállalta volna a munkát, mint volt apósa, mégis milliárdos bírságot kapott Mészáros exveje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor két alternatív címlapon is ott van, de végül nem rúg labdába Bese atya mellett.","shortLead":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt...","id":"20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce.jpg","index":0,"item":"a53edd82-caba-4df4-85e2-d009eaedd386","keywords":null,"link":"/360/20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","timestamp":"2025. január. 01. 07:00","title":"Többet mond ezer szónál: 2024 legjobb HVG-címlapjaival indul az új év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres Bourbon Streeten szerda hajnalban. Lövöldözött is, sok a sebesült, köztük rendőrök. A környéken úgy tűnik, robbanószerkezeteket is találtak, az FBI terrorcselekményként kezeli az eseményt.","shortLead":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres...","id":"20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e.jpg","index":0,"item":"54e9196b-cde0-49e0-9a86-40f5020cdedc","keywords":null,"link":"/vilag/20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","timestamp":"2025. január. 01. 13:45","title":"Tízen meghaltak, amikor a tömegbe hajtott valaki egy pickuppal New Orleansban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – felvetették a kérdést, hogy vajon a repülőgép végében lévő ülések biztonságosabbak-e a többinél.","shortLead":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve...","id":"20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8.jpg","index":0,"item":"7f78a4d5-09ad-4882-aee5-27fa3ed780ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","timestamp":"2024. december. 30. 17:27","title":"Tényleg biztonságosabbak a repülőgépek hátsó ülései egy baleset esetén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"219fead5-fddd-45bd-a012-99b1ac3658ab","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"A Vodafone mellett a DIGI ügyfelei is új márkával barátkozhatnak januártól, a két cég ugyanis One néven egyesül – de egyelőre még nem minden tekintetben, lesz ugyanis néhány eltérés. Az ügyfélszolgálat azonban közös lesz, és néhány DIGI üzlettől is búcsúzni kell. Mutatjuk, mire kell figyelnie az újévben.","shortLead":"A Vodafone mellett a DIGI ügyfelei is új márkával barátkozhatnak januártól, a két cég ugyanis One néven egyesül – de...","id":"20241231_digi-one-magyarorszag-markavaltas-valtozasok-ugyfelszolgalat-digipont-uzletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/219fead5-fddd-45bd-a012-99b1ac3658ab.jpg","index":0,"item":"e031211c-6f2d-44e5-b375-c5e8e2d409d5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_digi-one-magyarorszag-markavaltas-valtozasok-ugyfelszolgalat-digipont-uzletek","timestamp":"2024. december. 31. 12:02","title":"Minden DIGI-ügyfél érintett: Mit hívjak, ha gond van? Hol intézhetem az ügyeimet? One lesz a DIGI-ből is, egy sor változás jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","shortLead":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","id":"20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"802e9089-e48b-4420-a049-b783b47f5d38","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","timestamp":"2024. december. 31. 12:10","title":"Az állami cégek vezetőinek jövedelmének határa mostantól a csillagos ég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
Valahol azt olvastam, hogy a Volvo a hatvanas sorozat megszüntetését tervezi, mert nincs megelégedve a nyolcvanas prémium jellegével. Egy százas Volvón gondolkodnak, ami méltó ellenfele lehet a kategória német uralkodóinak. Az S80-as csak a biztonságban, a technikában és a luxusban képes a német bálnák nyomába érni. Méreteiben, kényelmében és presztízsében azonban messze áll ezektől.
Bármennyire is tetszett az autó, nem tartom zászlóshajónak. Az XC90-es szabadidő-terepjáró sokkal inkább az. A dizájn az S80-as erőssége, de ez a hátulütője is. Laikus nem tudná megkülönböztetni egy S40-estől, ráadásul ott van még az S60 is. Kellett volna valami plusz, ami markánsan elkülöníti egymástól a márka limuzinjait. Közel van a tökéleteshez, de érzelemmentes, emocionálisan nem köt le. Ez erény is, hisz üzletemberek, állami funkcionáriusok úgy használhatják, hogy közben nem hivalkodnak. Stresszmentes vezetők autója.
Otthonos és biztonságos érzés egy Volvóban ülni, az S80-asban ez igaz a hátsó sorban ülőkre is. A 285 centis tengelytáv bő helyet biztosít két személynek, a középső ülésen is lehet ülni, de alapvetően négyszemélyes limuzin az S80. Magam mögé beülve hatalmas a hely, kinyújtózva és laptoppal a kézben is kényelmes.
Tesztautómban integrált, középső kartámaszból kihajtható gyerekülés volt, amely a fiam szerint kényelmes. Az biztos, hogy a gyerekek élvezik, mert középen ülhetnek, semmi sem zavarja kilátásukat. A Volvo belterét allergiamentes anyagokból rakják össze, ez érződik az illatán is, friss és természetes.
Az autó belseje fantasztikusan kényelmes. A Summum felszereltségen felül hatsebességes automatikus váltó (540 ezer), napfénytető (230 ezer), sebességfüggő szervókormány (60 ezer), aktív bi-xenon (80 ezer) kanyarkövető fényszórók, elektromosan állítható és szellőztethető vezető- és utasülés (120 ezer), fűthető hátsó ülések (85 ezer), integrált gyermekülés (75 ezer), elektromos gyermekzár, útinformációs- és navigációs rendszer (595 ezer), nagy szilárdságú ragasztott és vízlepergető oldalüvegek (100 ezer), prémium audiorendszer hatlemezes cd-játszóval (450 ezer), Bluetooth telefonelőkészítés (90 ezer), szellőztetett fekete bőrkárpit volt tesztautómban. Ezekkel magyarázható a 14,895 milliós ár.
A fűthető és szellőztethető, memóriás bőrülések jó magasra is állíthatók, így az ember terepjárósan tud ülni. De még így sem látja jól az autó orrát, a fenekéről nem is beszélve. Nem is tudom, mit csináltam volna a parkolássegítő nélkül. Az egyik budapesti parkolóban mégis megtörtént a baj. Az autó megúszta, csak én veszítettem el négy-öt órát az életemből, amíg arra vártam, hogy a fizetett parkolóba álló Volvo mellé és mögé álló autók tulajdonosai kijöjjenek az operából. Nem az autó tehetett róla, hanem a béna parkolóőrök, akik nem ismerték fel az S80-ban rejlő nagyságot. A kocsi fordulóköre egy tankéval vetekszik, manőverezni nagyon nehéz, főként szűk városi utcákban. Folyton attól féltem, lebontom az elejét vagy az oldalát. Ilyenkor derül ki, mekkora is az autó.
A lebegő középkonzol túlzsúfoltabb, mint amivel az S40-ben találkoztunk, a műanyag fabetéteket sem kellett volna beépíteni. Ergonómiáját nem dicsérném, túl sok a gomb, kezelésük megszokást igényel, sok figyelmet elvesz a vezetéstől. Egyébként a belső áttekinthető. A visszapillantó tükrök lehetnének nagyobbak is. A középkonzol zsúfoltságát enyhítendő a műszerórák végtelenül egyszerűek és szépek. Két körben találunk mindent, diszkréten és informatívan.
A navigációs rendszer a kormány hátsó oldalán található joystickel kezelhető, de akinek ez bonyolult, az távirányítóval is babrálhat, igaz, szigorúan csak álló helyzetben. Bár a prémium Volvók fél éve kínálják a hazai navigációt, kipróbálni nem tudtam, mert tesztautómat a svédek rakták össze, így kimaradt ez a régió. Az S80-as egyébként a többi Volvóhoz hasonlóan magyarul kommunikál, a fedélzeti számítógép és a hifi menüje is magyar.
[[ Oldaltörés: Túl hangos az erősebbik dízel (Oldaltörés) ]]
A 185 lovas részecskeszűrős dízelmotor nem a rugalmasságáról híres, hangos és kemény gázfröccs kell ahhoz, hogy felébresszük a benne szunnyadó állatot. Ha viszont felébredt, akkor meneküljünk, parádés, ahogyan ez a hatalmas test megindul, a 400 Nm-es nyomaték szinte lökhajtásos módon rántja magával az autót. Ilyenkor csak a hangzavarral kell megbirkóznunk. Hörgése nem sportos, hanem tolakodó. A traktorhang nem való luxusautóba. De legalább nem zabagép. A hatszáz kilométeres tesztút során 9,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként a Volvo legnagyobb limuzinja vegyes, főként városi használatban.
Autópályán igazi király, ilyenkor nem tűnik hangosnak, csak izmosnak. A százas tempó eléréshez 9 másodpercre van szükségünk. Ha elkapja a fonalat, akkor megy mint a bika, sokszor azt hittem a V8-as motor dübörög benne. A váltó egy kis késéssel dolgozik, ez sokszor zavaró lehet. Futóműve kitűnő, alkalmazkodik az útviszonyokhoz. A biztonság ebben a Volvóban is természetesen maximális. Légzsákok és passzív biztonsági rendszerek tömkelege vigyáz az épségünkre.
Az autó praktikumát nem családokhoz, hanem üzletemberekhez igazították, így sok tárolórekeszt, fiókot nem találunk benne. Egyedül a multifunkciós könyöktámasz és a kesztyűtartó jelenthet alternatívát. A csomagtartónk ugyanakkor hatalmas. Este, ha a csomagtartó nyitva van, a szép formájú hátsó lámpák automatikusan felkapcsolódnak.
Műszaki adatok
Volvo S80 D5 Summum
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2400
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
185 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
400 Nm 2000-2750 fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2835
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4851/1861/1490
Csomagtér
480 liter
Saját tömeg (kg)
1645
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
7,3
Tesztfogyasztás
9,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
193
ÁRA
Az autó listaára 12,17 millió forint, a tesztelt autó ára 14,895 millió forint
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.
Végtelen nyugalmat áraszt az S60, semmi izgágaság, semmi rögtönzés nem jellemzi. Az ember beül és lenyugszik. Megváltozik, nem az erő hajtja, hanem a megfontoltság és az ízlés. Kifinomult angol úr, még ha svéd is.
A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.