szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kifejezetten az európai vásárlók számára épített cee'd mérföldkőnek számít a Kia történetében. Magyar tervező álmodta meg, Németországban tervezté, Szlovákiában gyártják. Az autó minden egyes alkatrészét európai formatervezéssel és a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal alkották meg. A cee’det Kovács Miklós tervezte.

© Kia
A Kia cee'd komoly konkurenciát jelent majd a C-osztály vezető modelljeinek, és központi szerephez juttatja a Kiát az európai autópiacnak abban a szegmensében, ahol a legnagyobb verseny folyik a vevőkért. A 2,999 millió forintos alapár elég meggyőző érv, a hétéves garanciáról nem is beszélve.

Az újonnan bevezetett ötajtós cee'd húszféle változatban, ötféle motorral, háromféle felszereltséggel (LX, EX és TX), négy különböző hangulatú belső térrel, ötféle középkonzollal, hétféle belső kárpitozással és tizenkét különböző fényezéssel lesz elérhető, jobb- és balkormányos kivitelben egyaránt.

© Kia
A decembertől rendelhető cee'd a kategória legtágasabb belső terével rendelkezik, ezen felül rendkívül versenyképes felszereltséget, valamint korszerű aktív és passzív biztonsági berendezéseket kínál, köztük az innovatív, vízlepergető "hidrofób" üvegezést az autó valamennyi oldalsó ablakára. Az öttagú motorválasztékot az 1,4, 1,6 és kétliteres CVVT-benzinmotorok, valamint egy 1,6-os és egy 2,0 literes VGT-dízelmotor alkotják.

© Kia
A rövid tesztút során nagy különbséget nem tapasztaltam a két kisebbik benzinmotor között. A 109 lovas 1,4-es megbízható erővel mozgatja az autót, ám nagy előzésekre ne vállalkozzunk. Négy felnőttel megtömve a cee’d nehezen lódult meg négyes-ötösben, jócskán vissza kell váltani és akkor is jut idő számolni az útmenti fákat.

Az autóról alkotott összbenyomás ennek ellenére pozitív. Igazi sikertörténet lehet a cee’d Magyarországon, ahol a C-szegmens a legjobban fejlődik. A 2,999 milliós alapárral (LX Base) komoly versenytárs lépett be a piacra, a Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Mégane, a Citroen C4 és a többi kompakt importőre jelentősen át kell, hogy alakítsa stratégiáját, ha versenyben akarnak maradni. A Kia ezért az árért ugyanis ad: hat légzsákot, ABS-t, kormányról vezérelhető mp3-as cd-rádiót, szervókormányt, isofix-rögzítési pontokat, négy irányba állítható kormányt, első elektromos ablakokat, központi zárat, osztottan dönthető hátsó üléseket, fedélzeti számítógépet.

© Kia
A klímás változat négyszázezerrel kerül többe, nyárra, gondolom, ebből enged majd a Kia. A legjobban felszerelt TX-változat tolatóradarral, tempomattal, esőérzékelős ablaktörlőkkel, hátsó könyöktámasszal, hazakísérő fénnyel és kétliteres, 143 lovas benzinmotorral 4,9 millió forint. Ugyanez dízelben 5,259 millió forintért lehet a miénk. EX-felszereltséggel 1,6 benzinmotorral a cee’d 4,086 millióba kerül.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Nevében a lényeg

A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.

Autó

Ötcsillagos Amerikában a Kia terepjárója

A 2007-es Kia Sportage megkapta a lehető legmagasabb, ötcsillagos törésbiztonsági minősítést, minden üléspozícióra. A frontális és oldalütközéses törésteszteket az NTSHA, az Amerikai Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának Közlekedésbiztonsági Hivatala végezte.