Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b4d2a77a-98df-41b3-b478-5ecfde4faca5","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Az USA 1500 városában és településén tüntetésekkel, Washingtonban viszont katonai díszszemlével telik majd a szombat, ami hivatalosan az amerikai hadsereg 250. születésnapja, de Donald Trump is ma lesz 79 éves. Ajándékként pedig megkapja azt, amire nyolc éve vágyott.","shortLead":"Az USA 1500 városában és településén tüntetésekkel, Washingtonban viszont katonai díszszemlével telik majd a szombat...","id":"20250614_Trump-szulinap-katonai-parade-elintezte-maganak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4d2a77a-98df-41b3-b478-5ecfde4faca5.jpg","index":0,"item":"353f0fc4-5251-4fcc-a0e5-b6f4436a25d8","keywords":null,"link":"/360/20250614_Trump-szulinap-katonai-parade-elintezte-maganak","timestamp":"2025. június. 14. 13:55","title":"Az én parádém nagyobb lesz, mint a tiéd – Trump teljesítette saját álmát a szülinapjára, a tüntetők másféle tűzijátékkal készülnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","shortLead":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","id":"20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9.jpg","index":0,"item":"bc08a2b1-7f1a-4b8c-962d-82c6ea214e25","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 13:16","title":"Irán nyugati nagyhatalmakat fenyegetett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30e3d3d9-6ff3-4bda-bd34-d6d6f6a0e85e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a méregdrága bajor szupersportkocsi a gyártás legelején látta meg a napvilágot.","shortLead":"Ez a méregdrága bajor szupersportkocsi a gyártás legelején látta meg a napvilágot.","id":"20250614_egy-darabka-tortenelem-elado-az-egyik-legkoraibb-bmw-m1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30e3d3d9-6ff3-4bda-bd34-d6d6f6a0e85e.jpg","index":0,"item":"8f63ea74-1055-4063-b428-29c3f5d7f15e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_egy-darabka-tortenelem-elado-az-egyik-legkoraibb-bmw-m1","timestamp":"2025. június. 14. 07:21","title":"Egy darabka történelem: eladó az egyik legkoraibb BMW M1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9033b92-c95b-4dff-936c-46b28bc2956c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Ukrajna az utóbbi napokban több alkalommal vett át holttesteket.","shortLead":"Ukrajna az utóbbi napokban több alkalommal vett át holttesteket.","id":"20250615_Oroszorszag-ujabb-1200-elesett-ukran-katona-holttestet-adta-vissza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9033b92-c95b-4dff-936c-46b28bc2956c.jpg","index":0,"item":"24111cd8-f5ff-4b45-8a70-030c57609401","keywords":null,"link":"/vilag/20250615_Oroszorszag-ujabb-1200-elesett-ukran-katona-holttestet-adta-vissza","timestamp":"2025. június. 15. 16:55","title":"Oroszország újabb 1200 elesett ukrán katona holttestét adta vissza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1e66e9c-f994-4fed-af39-262d533c23ce","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Áttörésről beszélnek a táplálkozástudományban: objektív mérésekkel (vér- és vizeletvizsgálattal) kimutatható, hogy ki, mennyi ultrafeldolgozott ételt fogyaszt.","shortLead":"Áttörésről beszélnek a táplálkozástudományban: objektív mérésekkel (vér- és vizeletvizsgálattal) kimutatható, hogy ki...","id":"20250615_vervizsgalat-vizeletteszt-ultrafeldolgozott-elelmiszerek-fogyasztasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1e66e9c-f994-4fed-af39-262d533c23ce.jpg","index":0,"item":"4345a4ba-ad9f-47cb-8f57-be24527ae016","keywords":null,"link":"/tudomany/20250615_vervizsgalat-vizeletteszt-ultrafeldolgozott-elelmiszerek-fogyasztasa","timestamp":"2025. június. 15. 16:03","title":"Rákot okozhatnak: néhány csepp vérből kimutatható, ki mennyi ultrafeldolgozott ételt eszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc421518-dd65-45e5-b2da-53cde3b6f343","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A jelek szerint egy huszonéves kormányfőtanácsos vállalta az ukrán maffia áldozatának szerepét.","shortLead":"A jelek szerint egy huszonéves kormányfőtanácsos vállalta az ukrán maffia áldozatának szerepét.","id":"20250614_Na-de-ki-volt-a-csomagtartoban-megkotozve-Szentkiralyi-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc421518-dd65-45e5-b2da-53cde3b6f343.jpg","index":0,"item":"a4bbf86a-9f63-4500-95e2-53aa5f2b9390","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_Na-de-ki-volt-a-csomagtartoban-megkotozve-Szentkiralyi-mellett","timestamp":"2025. június. 14. 20:16","title":"Na de ki volt a csomagtartóban megbilincselve Szentkirályi Alexandra videójában?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és számos lehetőség az aktív kikapcsolódásra – mutatjuk, mi az, amit nem érdemes kihagyni.","shortLead":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és...","id":"20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1.jpg","index":0,"item":"73b719f1-70d1-474d-9823-6c0470701c2d","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","timestamp":"2025. június. 14. 11:30","title":"Ilyen egy kirándulás, amely az egész családnak szórakoztató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","shortLead":"Zuglóban jelent meg ráutaló tábla egy nevezetes épületegyüttes homlokzatán.","id":"20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/664ad14c-7673-464c-90c3-224c23f244ed.jpg","index":0,"item":"87fa7bfc-d1cc-44f0-89ab-84bd6a9b291b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_zuglo-varoskozpont-aldi-zenit-korzo-bayer-construct-kormanyzati-negyed-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 14:58","title":"Megvan, hol nyílik a következő Aldi Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Fiat megalkotta a terepjárók Barbie babáját. Ám a Panda Cross nem játékszer, ha városban nem is a legtökéletesebb társ, de terepen nem lesz rá panaszunk.
Hihetetlenül jól néz ki ezzel a gyári tuninggal a Panda. Ha nem nézzük az összkerék-hajtásból eredő előnyöket és a borsos árat, akkor szinte megbabonáz a kis kocsi dizájnja. Az alap Pandának is így kellene kinéznie. Ilyen játékosan, kedvesen és fiatalosan. Az első kerek lámpák és a smartos hátsó mindenhonnan vonzzák a tekintetet. A hobbiterepjárók piacán sikeres lenne a 4x4-es Panda, ha az emberek azért vennék a hobbiterepjárókat, amire azok valók. De sajnos, ezen a piacon is a méret és a presztízs számít.
A vezető jó magasan ül, a váltóért nem kell lenyúlni, mert az a műszerfalon kapott helyet, ám amikor a fék karját keressük, gyakran az ülésállító kart találjuk. Kicsit szerencsétlen helyre került. Jobboldalra. Kényelemre elöl nem lehet panaszom, a kéttónusú belső eredeti hangulatot teremt, és jól harmonizál az autó buggys, műanyag elemekkel feldíszített külsejével is. A műanyag oldalborítás és a kerékjárati ívek védelme jó szolgálatot tesznek terepezéskor. Az autó orrát és farát védő alumínium színű borítás sajnos csak műanyag, de legalább a motort és a váltót védi rendes lemez a felütéstől. Az alufelnik nagyon jól mutatnak az autón, ám ha terepre használjuk a Pandát, akkor inkább hagyományos acél felnit tegyünk a terepgumik alá. A visszapillantók azonban nem hogy terepjáróhoz nem illenek, de még egy kispolszkira sem valók. Szinte holtérben vezetünk, leggyakrabban nem is bíztam a bal oldali (egyébként elektromosan állítható) tükörben, sávváltáskor kénytelen voltam félig hátrafordulni. Ha kétszer ekkora volna, akkor is kevés lenne.
A beszállás magam mögé nem vetít elő egy álomutazást. Nagyon szűk, a térdemnek és lábamnak egyszerűen nincs hely. Két gyerek talán elfér, felnőtt csak nehezen. A hátsó üléslap nem tolható hátra, ezért az extráért 55 ezer forintot kell fizetnünk. A műszerfal jól leolvasható, hagyományos, analóg műszerek tájékoztatnak a legfontosabb menettulajdonságokról. A fordulatszámmérő és a sebességóra közötti kis kijelző épp elég arra, hogy a fedélzeti számítógép fogyasztási- és menetadatait követhessük. Minden műszer könnyen elérhető, barátságos a beltér még akkor is, ha a műanyagok minősége nem a legjobb. A multifunkciós (plusz 25 ezerért) kormány és a váltó gombja bőrborítású.
A Fiat-tól megszokott módion a szervokormány kétfokozatú. Én főként a normál, kisebb rásegítéssel használtam, de bevallom őszintén, hogy parkoláskor igénybe vettem a City funkciót is. Ekkor vajpuhává válik a szerkentyű, ez nem előny nagy sebességnél és hirtelen manővereknél. Érdemes akkor használni, ha valóban szükségünk van a rásegítésre. Van manuális klímánk, a jó tapadást és a biztonságos megállást ABS, vészfékasszisztens, motor-nyomatékszabályzó és fékerőelosztó (EBD) segíti, az első két ablakemelő elektromos, a ködlámpákat az első fényszórókba integrálták.
[[ Oldaltörés: A motor hangos, de bárhová elvisz (Oldaltörés) ]]
A Blaupunkt cédélejátszós rádió felejthető minőségben szólt, bár úgyis mindegy, a Panda Cross hangja úgyis elnyomja még a legjobb hifit is. A darabos traktorhang főként a reggeli hidegben a zavaró. Olyan hangos a Panda, mintha két számmal nagyobb lenne. Ám, aki ilyen kocsit vesz, azt nem a hangja fogja érdekelni, hanem az, hogy olcsón és biztonságosa eljusson vele a legeldugottabb helyekre, a legsűrűbb rengetegbe.
A Cross ezt tudja: alig fogyaszt és nem ismer akadályokat. A Dakar-ralin például az ötödik szakaszig bírta a két induló kis négyszernégyes. Én távolról sem teszteltem olyan körülmények között, bár a Duna part mély homokjában majdnem sikerült nekem is elakadnom. Észnél voltam és nem erőltettem, hátramenetbe tettem, majd a műszerfalon található elektronikus differenciálzár bekapcsolásával könnyedén kimozdult az autó a fogságból. A rövid tengelytáv és a még rövidebb túlnyúlások miatt a Pandával olyan mélységbe merészkedhettem be az erdőbe, ameddig még tesztautóval korábban nem. Az autó keskeny és alacsony felépítése további előnyöket jelentett. Durva talajon, kövek, sziklák között azonban nem partner a Panda, a 160 milliméteres hasmagasság mellett nagyon nem lehet vigéckedni. A hetven lovas motor is karcsúnak tűnik a dagonyázáshoz, igaz alig több, mint egy tonnát kell csak mozgatnia. Terepszögei: elöl 24, hátul 42, rámpa 24 fok.
A Panda 4x4 összkerék-hajtása minden olyan esetben automatikusan bekapcsol, amikor az első kerék tapadása lecsökken. Ha nem tapadnak megfelelően a kereket, a hátsó differenciálművel egybeépített viszko tengelykapcsoló biztosít optimális nyomatékelosztást az első- és a hátsó tengelyek között. A Crossnál ez a rendszer kiegészül egy elektronikus differenciálkapcsolóval (ELD), amely ha a szükség úgy hozza, akkor a tapadást veszített hátsó kerekek összezárásával a nyomatékot az első kerekekre továbbítja. Ezt a funkciót mi szabályozhatjuk, de csak harminc kilométer/órás sebesség alatt működik.
Tetszett
Takarékos motor Egyedi forma Terepen kiválóan használható
A hetven lovas motor nagyon takarékos, az ötszáz kilométeres tesztút során 5,5 liternél nem evett többet száz kilométerenként. Ugyanakkor nagyon rugalmatlan, folyamatos törődést igényel a váltó, hármasban érzi a legjobban magát. Én folyton az ötössel próbálkoztam, városban szenvedett is az autó. Az M0-ás emelkedőjén 100-ról visszaesünk hetvenre, ha nem váltunk vissza. Gyorsulni képtelenség vele, kétezres fordulat alatt gyengén húz, efölött megjön a kedve, ám háromezertől a hangja lesz elviselhetetlen, 120-nál alig lehet bírni.
A biztonsági öv kikapcsolására semmi nem figyelmeztet. A biztonságérzetünket emellett az is csökkenti, hogy a 4,29 milliós alapárba nem fért bele két légzsáknál több, az oldallégzsákokért 55 ezret, a függönylégzsákokért újabb 60 ezer forintot kell leperkálnunk.
Nem tetszett
Borsos ár Kevés légzsák, nem figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására Hangos és rideg motor
A csomagtartót csak kulccsal, vagy távirányítóval lehet nyitni, ez nem túl praktikus. A mérete kisautós, de ami nem fér el benne, azt feltehetjük a tetőcsomagtartóra. Ha a vételárat sokalljuk, de tetszik nekünk a kis terepjáró, akkor válasszuk a hatvan lovas 1,2-es benzinest, amelyhez extraként 30 ezerért kérhetjük az elektronikus differenciálzárat. A Panda 1.2 8V Climbing alapára 3,39 millió forint.
A legutolsó kéthengeres sikertörténet a Citroen 2CV-é volt, hogy a Trabantról ne is beszéljünk. A Fiat most újra előveszi ezt a technikát, igaz a kis 500-as 0,9 literes motorja 110 lóerőt is képes mozgósítani.
Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.
Új olcsó kisautóval készül piacra lépni az olasz Fiat indiai partnerével, a Tatával közösen - idézték olasz lapok a cég elnökét. Sergio Marchionne arra számít, hogy az új modellel áttörést tudnak elérni az ázsiai piacon.
Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.