Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi kutatás eredménye.","shortLead":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi...","id":"20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56.jpg","index":0,"item":"7228bcb4-c393-4ee4-b186-386d95beef61","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","timestamp":"2025. április. 19. 08:03","title":"Csak most derült ki valami jó a szörnyű pusztítást okozó, dinoszauruszokat elsöprő aszteroidáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","shortLead":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","id":"20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4.jpg","index":0,"item":"71ba1dc9-3ce4-4b74-a9c4-b9b8b0f8714a","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","timestamp":"2025. április. 20. 09:55","title":"Betiltották Hadházy Ákos keddi tüntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5531c861-db85-42a7-8860-3a44d87a0131","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy új kutatás azonosított egy génvariánst, amely hajlamosít az elhízásra mind az emberek, mind a Nagy-Britanniában kitenyésztett labradorok esetében.","shortLead":"Egy új kutatás azonosított egy génvariánst, amely hajlamosít az elhízásra mind az emberek, mind a Nagy-Britanniában...","id":"20250420_kozos-genvarians-hizas-emberek-labradorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5531c861-db85-42a7-8860-3a44d87a0131.jpg","index":0,"item":"cadbb8b9-e18b-4475-9166-35c40373f106","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_kozos-genvarians-hizas-emberek-labradorok","timestamp":"2025. április. 20. 14:03","title":"Találtak egy közös gént a hízásra hajlamos emberekben és a labradorokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.","shortLead":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában...","id":"20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f.jpg","index":0,"item":"847e485e-e045-4fcf-ac76-31fca50c84b4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","timestamp":"2025. április. 20. 09:47","title":"Visszaküldtek Kínából a Boeingnek egy új repülőgépet a brutális vám miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8df1f1a3-b0b8-4729-98a2-2b0809cf7ddf","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sok rossz dolgot is megélt a sportban, és ezekről is beszélni kell – vallja Cseh László, aki annak idején már annak is örült, ha az edzője nem üvöltötte le a fejét, egy ponton pedig megtagadta a számára előírt edzésmunkát, és bár a szakvezetés már kezdett lemondani róla, ő éppen akkor úszott Európa-csúcsot. A most 39 éves egykori úszó Turi György és Michael Phelps önbizalmára gyakorolt hatásáról, a régi- és újgenerációs edzők mentalitásáról és pályafutása legmélyebb pontjáról is beszélgetett Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással a Penge podcastban.","shortLead":"Sok rossz dolgot is megélt a sportban, és ezekről is beszélni kell – vallja Cseh László, aki annak idején már annak is...","id":"20250419_cseh-laszlo-interju-penge-podcast-onbizalom-szilagyi-aron-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8df1f1a3-b0b8-4729-98a2-2b0809cf7ddf.jpg","index":0,"item":"085832ca-ecc0-403b-a206-c55b62d7adac","keywords":null,"link":"/elet/20250419_cseh-laszlo-interju-penge-podcast-onbizalom-szilagyi-aron-ebx","timestamp":"2025. április. 19. 07:00","title":"Cseh László: Nem voltam elég nagyképű – Penge podcast Szilágyi Áronnal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Genfben bemutatkozott az új BMW 1-es sorozat új karosszériaváltozatokkal, új motorokkal, jelentősen megváltozott külsővel és még vonzóbbá alakított belső térrel. Az egyes BMW háromajtós kivitelben is kapható lesz.
A BMW 1-es sorozata az új generációs, négyhengeres motoroknak köszönhetően mind három-, mind pedig ötajtós kivitelben kiemelkedően dinamikus. Az alumínium forgattyúsház és az új, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer még erősebbé és gazdaságosabbá teszi a dízelmotorokat, míg a benzinmotoroknál ugyanezt a célt a high precision nevű, második generációs közvetlen üzemanyag befecskendező rendszer alkalmazásával érték el. Az új motorokhoz kapcsolódó megoldás a fékenergia regeneráló rendszer, az automatikus indítás és leállítás funkció valamint a sebességváltást segítő visszajelző. A BMW 130i a jövőben is saját osztályt alkot a kompakt kategórián belül. Alumínium forgattyúsházzal és Valvetronic technológiával felszerelt, soros, hathengeres erőforrása 195 kW/265 LE teljesítményű.
A világszerte eladott több mint 200 ezer darabbal a BMW 1-es sorozata igen sikeres. A kompakt kategória – továbbra is egyetlen – hátsókerék-hajtású autója Genfben újra reflektorfénybe kerül. Dinamizmusát a háromajtós karosszériaforma még egyértelműbben közvetíti. A vízszintes vonalak dominanciája miatt az új BMW 1-es sorozat hátulról is szélesebbnek és erőteljesebbnek látszik. A hátsó légterelő új, jellegzetes fényvonala az oldalsó küszöbvonal meghosszabbításaként fut végig, és az első légterelőn teljesedik ki újra. A BMW 1-es sorozatára továbbra is jellemzőek a kompakt kategóriában szinte egyedülálló arányok, a hosszú motorház, és hátrébb tolt utastér.
Gazdaságosabb működést biztosít a fékenergia regeneráló rendszer, ami az új BMW 1-es sorozathoz tartozó benzines és dízel modellben megtalálható. Ennek a technológiának nagy előnye, hogy az összes fedélzeti rendszer működtetéséhez szükséges elektromos áram kizárólag fékezés közben termelődik. Ez a megoldás lehetővé teszi a motorteljesítmény maximális kihasználását akkor, amikor arra valóban szükség van: például gyorsításkor, ezzel is hozzájárulva a lehető legnagyobb dinamizmus eléréséhez.
A BMW 1-es sorozat kézi kapcsolású sebességváltóval szerelt modelljeiben az új négyhengeres dízel és benzines motorokhoz rendelhető a még gazdaságosabb üzemelést biztosító automatikus indítás/leállítás funkció. Ez akkor lép működésbe, ha megálláskor a vezető üresjáratba teszi a sebességváltót és felengedi a kuplung pedált. Ilyenkor a motor automatikusan kikapcsol, majd a kuplungpedál lenyomásával – ismét automatikusan – elindul. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az autó egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot, miközben egy helyben áll.
Az új BMW 1-es sorozat négyhengeres modelljei haladás közben is maximális hatékonysággal használják fel az üzemanyagot. Amikor a vezetőnek lehetősége lenne a kedvezőbb üzemanyag fogyasztás érdekében magasabb sebességfokozatba váltani, akkor az új, sebességváltást segítő visszajelző mutatja, hogy mikor tegye ezt. A műszerfalon a sebességfokozat visszajelzővel összhangban villogó nyíl félreérthetetlenül jelzi a vezető számára, hogy érdemes sebességet váltani.
Az új BMW 1-es sorozat négyhengeres, közvetlen befecskendezéses erőforrása két teljesítményfokozatban is megmutatja kiemelkedő tulajdonságait. A BMW 120i modellben a kétliteres erőforrás legnagyobb teljesítménye 125kW/170LE, így az autó álló helyzetből 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre (ötajtós: 7,8 mp) és mindkét modellváltozatban 224 kilométer/óra végsebességet ér el. Az impozáns teljesítmény ellenére az új motor alig 6,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, az EU szabvány szerinti tesztciklus során. Az új BMW 118i modell 105kW/143LE teljesítményével 8,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra sebességre (ötajtós: 8,8 mp) és mindkét karosszériaváltozatban 210 kilométer/óra a legnagyobb sebessége. Üzemanyag-fogyasztása mindkét változat esetében 5,9 liter 100 kilométeren.
Továbbra is a bevált, 1,6 literes, külső keverékképzéssel működő, kettős-VANOS rendszerrel szerelt motor az ötajtós modellek alap erőforrása. Ennek a motornak a legnagyobb teljesítménye 85kW/115LE, ami 10,9 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, míg az elérhető legnagyobb sebesség 200 kilométer/óra. Fogyasztása 7,5 liter 100 kilométeren.
A BMW négyhengeres dízelmotorjainál is generációváltás történt, így az 1-es sorozat modelljeinél élvezhetjük először a kisebb fogyasztás és megnövelt teljesítmény előnyeit. Az alumíniumból gyártott forgattyúsház révén lényegesen csökkent a motor súlya is. A kétliteres hengerűrtartalmú, új, négyhengeres dízelmotor két teljesítményváltozatban készül a BMW 1-es sorozathoz. Mindkettőnél széria felszerelés a motor közelében elhelyezett részecskeszűrő, melynek segítségével még az Euro 4 szabvány előírásaihoz képest is jelentősen kedvezőbb károsanyag-kibocsátást sikerült elérni. A BMW 120d modell esetében a négyhengeres dízelmotor legnagyobb teljesítménye 130kW/177LE, míg legnagyobb forgatónyomatéka 350 Nm. Ez a 10 kW-os teljesítménynövekedés elég ahhoz, hogy az autó álló helyzetből 7,5 másodperc (ötajtós modellnél 7,6 mp) alatt gyorsuljon fel 100 kilométer/óra sebességre, és 228 kilométer/órás legnagyobb sebességet érjen el (a három és ötajtós modell is). A fogyasztás nem haladja meg a 4,9 litert 100 kilométeren.
A BMW 118d dízel erőforrásának legnagyobb teljesítménye még nagyobb mértékben – 15 kilowattal, illetve 20 lóerővel nőtt. A 105 kW/143 LE teljesítmény és 300 Nm legnagyobb forgatónyomaték révén a BMW 118d álló helyzetből 8,9 másodperc alatt (9,0 mp az ötajtós modell esetében) gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre és 210 kilométer/óra sebességre képes mindkét karosszériaváltozatban. Átlagos üzemanyag fogyasztása csupán 4,7 liter 100 kilométeren mindkét változat esetében.
A BMW 1-es sorozat háromajtós modelljeit négyülésesre tervezték. A két hátsó ülés között azonban egy tároló rekesz is helyet kapott. A háromajtós 1-es felár nélkül megrendelhető ötüléses kivitelben is. Az új háromajtós BMW 1-es modelleket kizárólag a BMW lipcsei üzemében gyártják. Így alig két évvel az üzem megnyitása és a BMW 3-as limuzin gyártásának elindítása után – a BMW gyárak többségéhez hasonlóan – a lipcsei gyár egy második modell gyártását is elkezdi. A gyártóüzemet eleve úgy tervezték, hogy a termelés megszakítása nélkül beindítható legyen új modellek gyártása is. A karosszériaüzem, a fényezőüzem és az összeszerelő üzem felkészítése az új modell gyártására folyamatos működés közben történt.
Alig egy évvel a bevezetése után a 207 tovább növeli vonzerejét egy teljesen új, 1,6 literes benzinmotor megjelenésének köszönhetően. A BMW-vel közösen gyártott erőforrás legnagyobb teljesítménye 120 lóerő, nyomatékmaximuma pedig 160 Nm 4250 fordulat/percnél.
Izgalmas éve lesz idén a BMW-nek, a genfi autószalonon újdonságok hadát mutatja be a bajor márka. A Mini kínálatában is érkezik újdonság, a Mini Cooper D személyében.
A BMW 5-ös sorozata izgalmas módon testesíti meg az elegáns megjelenés és a sportos menettulajdonságok egységét. Fellépése, a vezetés élménye és a kényelem most ismét magasabb színvonalra fejlődött.
A BMW és a DaimlerChrysler kiterjesztették együttműködésüket a hibridmeghajtás terén és egyenjogú partnerekként közösen fejlesztenek innovatív hibridmodult a prémium szegmens hátsókerék-meghajtású autói számára.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.