Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7624a60a-3e66-418d-84e6-3ab78a1ccaca","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"kkv","description":"A balatoni nyár és a halevés kéz a kézben jár, ám kiirthatatlanul tartja magát, hogy az igazi „balatoni hal” a hekk. Tihanyban a magyar fajtákat próbálják előtérbe hozni, mi pedig megnéztük, hogy mivel járul hozzá a magyarok halfogyasztási kultúrájának erősítéséhez a Süllői értekezlet.","shortLead":"A balatoni nyár és a halevés kéz a kézben jár, ám kiirthatatlanul tartja magát, hogy az igazi „balatoni hal” a hekk...","id":"20250517_sulloi-ertekezlet-koltai-gabor-sho-tihany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7624a60a-3e66-418d-84e6-3ab78a1ccaca.jpg","index":0,"item":"92c37d9d-9524-48ab-b4bb-d081ac2009e0","keywords":null,"link":"/kkv/20250517_sulloi-ertekezlet-koltai-gabor-sho-tihany","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Süllői értekezlet: nem csak a büntető névvel járul hozzá a magyar halfogyasztáshoz ez a tihanyi büfé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d81ea6d-f697-4858-9b8e-d32a4006a3a1","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Hat pontban arról, hogy a politikusok, a város- és cégvezetők, valamint az egyszeri állampolgárok mit tehetnek annak érdekében, hogy csökkenjen az egészségre káros levegőszennyezés. Szerkesztett részlet az Ez nem a világ vége című könyvből.","shortLead":"Hat pontban arról, hogy a politikusok, a város- és cégvezetők, valamint az egyszeri állampolgárok mit tehetnek annak...","id":"20250517_Igy-csokkenthetjuk-a-legszennyezes-merteket-mindenhol-kozel-nullara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d81ea6d-f697-4858-9b8e-d32a4006a3a1.jpg","index":0,"item":"aa20f7e1-8098-419b-8767-77c9b139a112","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250517_Igy-csokkenthetjuk-a-legszennyezes-merteket-mindenhol-kozel-nullara","timestamp":"2025. május. 17. 19:13","title":"Így csökkenthetjük a légszennyezés mértékét mindenhol közel nullára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bdb2902-776c-456e-96c5-b5a7c1e2ef10","c_author":"HVG","category":"360","description":"Azt a rendőrség is megállapította, hogy a bűnös sosem keresett rá gyermekpornóra az interneten. Ez ugyan nem mentség, de pusztán linkekre kattintgatva került egyre lejjebb egy csúszós lejtőn. Egyre többen keverednek így bajba.","shortLead":"Azt a rendőrség is megállapította, hogy a bűnös sosem keresett rá gyermekpornóra az interneten. Ez ugyan nem mentség...","id":"20250517_hvg-pornooldal-perverz-videok-buncselekmeny-pedofilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bdb2902-776c-456e-96c5-b5a7c1e2ef10.jpg","index":0,"item":"d2b291a5-1b72-4acc-8108-4fb4ad649fd5","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-pornooldal-perverz-videok-buncselekmeny-pedofilia","timestamp":"2025. május. 17. 16:15","title":"Legális pornóoldalakon kattintgatnak, így kerülnek végül pedofilként börtönbe egyre többen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a26127c7-b5d4-4b78-b982-caa3cf20ac31","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Akik azt gondolták-remélték, hogy Ferenc pápa működése csupán egy könnyen feledhető közjáték lesz a pápaság történetében, határozott cáfolatot kaptak. A XIV. Leó néven a pápai trónra lépett – vasárnap beiktatott – Robert Francis Prevost, ha nem is egy „klónozott Ferenc”, garancia a megkezdett út folytatására.","shortLead":"Akik azt gondolták-remélték, hogy Ferenc pápa működése csupán egy könnyen feledhető közjáték lesz a pápaság...","id":"20250518_hvg-roma-mar-nem-romaban-xiv-leo-papa-ferenc-utjan-peru-amerikai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a26127c7-b5d4-4b78-b982-caa3cf20ac31.jpg","index":0,"item":"84e1863e-d59e-45ca-a728-8e3cd7b4d5a0","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-roma-mar-nem-romaban-xiv-leo-papa-ferenc-utjan-peru-amerikai","timestamp":"2025. május. 18. 14:00","title":"A Ferenc által kijelölt úton tartaná az egyházat, de vajon „tizenhárom plusz egyedik” Leónak is lesz-e kisugárzása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02faf2ee-4e88-4687-9cae-11e7b98d77a6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tavaly 2,5 milliárd forintnyi, külföldi számlára érkezett jövedelmet nem vallottak be a magyar adózók a NAV szerint.","shortLead":"Tavaly 2,5 milliárd forintnyi, külföldi számlára érkezett jövedelmet nem vallottak be a magyar adózók a NAV szerint.","id":"20250517_nav-revolut-adobevallas-szja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02faf2ee-4e88-4687-9cae-11e7b98d77a6.jpg","index":0,"item":"5f4fb360-1ab9-438a-a859-d94bad748ac0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250517_nav-revolut-adobevallas-szja","timestamp":"2025. május. 17. 18:25","title":"Az adóbevallás előtt figyelmeztet a NAV: rálátnak a Revolut-számlákra is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03dac93c-1ca8-489b-849b-af7f5d916fee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már tesztelik az első olyan oltóanyagot, amit nem szükséges alacsony hőmérsékleten tárolni. A gyártója állítja: több mint 60 különböző vakcinát tud a jövőben átalakítani szobahőmérséklet-tűrővé.","shortLead":"Már tesztelik az első olyan oltóanyagot, amit nem szükséges alacsony hőmérsékleten tárolni. A gyártója állítja: több...","id":"20250517_hutesigeny-nelkuli-oltas-vakcina-stablepharma-spvx02","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03dac93c-1ca8-489b-849b-af7f5d916fee.jpg","index":0,"item":"32bc6bbe-959e-42e8-8ae2-4a5dd358b0a5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250517_hutesigeny-nelkuli-oltas-vakcina-stablepharma-spvx02","timestamp":"2025. május. 17. 12:03","title":"+40 fokos változás néz ki a vakcináknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6.jpg","index":0,"item":"ea885cc5-1d39-42d6-88a6-fe7fa6fd50ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","timestamp":"2025. május. 17. 11:00","title":"Marabu Féknyúz: Az új főügyész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember szupersportkocsijában. Teszten a most először középmotoros Chevrolet Corvette, mely tálcán kínálja az amerikai életérzést.","shortLead":"Faék egyszerű 6,2 literes szívó V8, hátsókerék-hajtás és zéró politikai korrektség a szegény ember...","id":"20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62846401-aa12-4f6f-ba4f-f3f78bfccc7f.jpg","index":0,"item":"2e964ad7-9aa7-4881-a41e-aa44097a265c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250518_amerika-a-tarkonkon-ordit-oszinten-taho-uj-chevrolet-corvette-c8-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 18. 07:21","title":"Amerika a tarkónkon ordít: meghajtottuk az őszintén tahó új Corvette-et","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A trend egyértelmű: az alternatív járművek köre jócskán bővül. De mielőtt megnyugodva hátradőlnénk, a genfi autószalonon kiállított autók 95 százalékát még mindig hagyományos üzemanyagok hajtják. Beszámoló Genfből. Első rész.
Genfi szalon március 15-én, három nappal a zárás előtt. Kattintson!
Nem csupán az easyJet genfi járatán volt zsúfoltság, a reptér melletti Palexpo vásárcsarnokot is elözönlötték az érdeklődők. A 77. Genfi Autószalon 130 világ-, európai és svájci premierjére közel félmillióan voltak már előttem kíváncsiak, fene gondolta volna, hogy az utolsó hétvégén is alig lehet majd mozogni. Tény és való, hatalmas volt a kínálat az idén, csillogásból és villogásból, sőt púderből is kijutott mindenkinek (bár leginkább az emblémás táskák, szatyrok, zacskók és poszterek voltak a legkedveltebbek a szalonhiénák körében).
Rossz környezetterhelési bizonyítvány. A galéria megtekintéséhez kattintson!
Azt már előre lehetett tudni, hogy idén a környezetkímélő, alternatív megoldások lesznek a standok legpompásabb ékei. És tényleg, mind a hét csarnokban jószerivel találtam bio-, elektromos, hidrogén vagy hibrid motorral hajtott autót. Érdekes, hogy a legnagyobb tömeg a Ferrari, az Audi és a Porsche standjain kívül az alternatív üzemanyaggal hajtott autók körül volt. A zöld járművek iránti kirobbanó érdeklődés oka a globális felmelegedés körüli hisztéria, amelyet tetőz a közelmúlt számos természeti katasztrófája és az időjárással kapcsolatos baljós előrejelzések hada. Minden kiállított autó mellett, akárcsak az áruházban a hűtőgépeknél, egy környezetterhelési bizonyítványt láthattunk, amelyen becsületesen feltüntették, mennyire szennyez.
A távol-keleti és francia gyártók eddig is sokat tettek, hogy visszaszorítsák autóik károsanyag-kibocsátásait. Most a németeken volt a sor, hogy változtassanak: a Porsche és a Mercedes-Benz Genfben jelentette be, hogy jelentősen csökkenti járműveinek szén-dioxid kibocsátását és már dolgozik elektromos-benzines, hibrid rendszerű modelljein. Miközben a Mercedes-Benz 2009-re jelezte, hogy elkészül első hibrid autójával, addig a Porsche üzemeiben már az E85-ös bioetanollal is működő sportkocsin dolgoznak.
[[ Oldaltörés: A távol-keletiek az élen járnak (Oldaltörés) ]]
Honda Small Hybrid Sport. Kattintson a galéria megtekintéséhez!
A japánok és koreaiak tovább bővítik a választékot, a Toyota tervei között szerepel egy újfajta hibrid-hajtás megvalósítása (Toyota Hybrid X). A Lexus szuperlimuzinnal a jelenben (LS 600h), valamint az FT-HS sportkocsival a jövőben kívánja bizonyítani, hogy a hibrid hajtás és a vad száguldás nem összeegyezhetetlen. Ugyanezt teszi a Honda a Hybrid Sport Concepttel, valamint a már korábban bemutatott, de Genfben is nagy érdeklődésnek örvendő FCX-szel. A Kia is bemutatta a Rio hibrid változatát.
A futurisztikus megvalósítások mellett Genfben kicsi, csúnya, ám annál környezetkímélőbb autókat is bemutattak, a Reva Greeny, Ecocar vagy az E’mobil kisautói a jelen megoldásait kínálják a globális problémákra. A jövőre, a hidrogénhajtású autókra még várni kell. Genfben a szériaérett hetes BMW-ben bemutatkozó technika még túl drága ahhoz, hogy a hétköznapi autózásban is szerepet kapjon. Pedig az összes alternatíva közül a hidrogén a legtisztább üzemanyag. Addig is jönnek a mind tisztább dízelek, az Adblue adalékkal kezelt C-osztályú 170 lovas dízel Mercedes csak 5,5 liter gázolajat fogyaszt vegyes ciklusban, és már most teljesíti a 2015-ben esedékes Euro6-os környezetvédelmi normákat. Ugyanezzel az adalékkal a kétliteres, 105 lóerős Passat BlueMotion csak 5,1 liter gázolajat eszik, miközben szén-dioxid kibocsátása 136 gramm/kilométer. Ebben a játékban azonban hibrid ide, vagy oda a kisautók jelenleg a legjobbak: az új smart ForTwo (dízel) vezet 90 gramm/kilométerrel, utána jön a Daihatsu Cuore Eco (benzines) 99-cel, harmadik a VW Polo BlueMotion (dízel) 102-vel, negyedik a Toyota Prius (benzin-elektromos hibrid) 104-gyel, ötödik a Daihatsu Cuore (benzines) 106 gramm/kilométerrel.
Genfi sorozatunk első részében galériánkban megtekinthetik a szalon legzöldebb autóit. A folytatásban genfi álomautókat és hétköznapi, itthon is nagy sikerre számító újdonságokat mutatunk be.
Genfben leplezte le a Renault az új Twingót. A régóta várt kisautó mellett a franciák bemutatták a különleges kis egyterűt, a Clio Grand Tour Concept-et. A jelenlegi típusoknál is történtek friss fejlesztések, a Clio Rip Curl, a Clio Renault F1 Team R27, a Scénic Conquest, a Mégane Renault Sport dCi és az Espace Tech Run megjelenésével.
A Chevrolet fontolgatja, hogy Európában is piacra dobja a Chevrolet HHR-t, ezért a genfi szalonon leleplezi ezt az érdekes kompakt modellt. A HHR nagyon egyéni autó, sajátos stílussal és variálható berendezéssel. Inspirálója az 1949-es Chevrolet Suburban.
A 2007-es Genfi Autószalonon lesz a Hybrid X világpremierje, annak a koncepciónak, amely egy új formatervezési nyelvet jelöl ki a hibrid modellek számára, miközben a jövőbeni hibrid autók technológiai mintájának a szerepét is betölti.
A Volkswagen Genfben bemutatta a Caddy Life Edition és a Multivan PanAmericana tanulmányokat. Miközben a különösen nagy értékű Caddy inkább az aszfaltot részesíti előnyben, az egyedi Multivan akkor sem jön zavarba, ha le kell térnie a kiépített utakról.
A Citroën új felsőkategóriás szabadidő terepjárója, a C-Crosser számos ütőkártyával bír: dekoratív és tekintélyparancsoló stílus, könnyen variálható 5+2-es üléskombináció, összkerékhajtás, valamint részecskeszűrővel szerelt HDi dízelmotor.
A genfi szalon nem csupán az európai autóipar legjelentősebb évnyitó rendezvénye, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják világmegváltó modelljeiket. Genfben mindig számíthatunk különlegességekre, az idén különösen.