szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A trend egyértelmű: az alternatív járművek köre jócskán bővül. De mielőtt megnyugodva hátradőlnénk, a genfi autószalonon kiállított autók 95 százalékát még mindig hagyományos üzemanyagok hajtják. Beszámoló Genfből. Első rész.

Genfi szalon március 15-én, három nappal a zárás előtt. Kattintson!
© hvg.hu
Nem csupán az easyJet genfi járatán volt zsúfoltság, a reptér melletti Palexpo vásárcsarnokot is elözönlötték az érdeklődők. A 77. Genfi Autószalon 130 világ-, európai és svájci premierjére közel félmillióan voltak már előttem kíváncsiak, fene gondolta volna, hogy az utolsó hétvégén is alig lehet majd mozogni. Tény és való, hatalmas volt a kínálat az idén, csillogásból és villogásból, sőt púderből is kijutott mindenkinek (bár leginkább az emblémás táskák, szatyrok, zacskók és poszterek voltak a legkedveltebbek a szalonhiénák körében).



Rossz környezetterhelési bizonyítvány. A galéria megtekintéséhez kattintson!
© hvg.hu
Azt már előre lehetett tudni, hogy idén a környezetkímélő, alternatív megoldások lesznek a standok legpompásabb ékei. És tényleg, mind a hét csarnokban jószerivel találtam bio-, elektromos, hidrogén vagy hibrid motorral hajtott autót. Érdekes, hogy a legnagyobb tömeg a Ferrari, az Audi és a Porsche standjain kívül az alternatív üzemanyaggal hajtott autók körül volt. A zöld járművek iránti kirobbanó érdeklődés oka a globális felmelegedés körüli hisztéria, amelyet tetőz a közelmúlt számos természeti katasztrófája és az időjárással kapcsolatos baljós előrejelzések hada. Minden kiállított autó mellett, akárcsak az áruházban a hűtőgépeknél, egy környezetterhelési bizonyítványt láthattunk, amelyen becsületesen feltüntették, mennyire szennyez.

Toyota Hybrid X
© hvg.hu
A távol-keleti és francia gyártók eddig is sokat tettek, hogy visszaszorítsák autóik károsanyag-kibocsátásait. Most a németeken volt a sor, hogy változtassanak: a Porsche és a Mercedes-Benz Genfben jelentette be, hogy jelentősen csökkenti járműveinek szén-dioxid kibocsátását és már dolgozik elektromos-benzines, hibrid rendszerű modelljein. Miközben a Mercedes-Benz 2009-re jelezte, hogy elkészül első hibrid autójával, addig a Porsche üzemeiben már az E85-ös bioetanollal is működő sportkocsin dolgoznak.


[[ Oldaltörés: A távol-keletiek az élen járnak (Oldaltörés) ]]




Honda Small Hybrid Sport. Kattintson a galéria megtekintéséhez!
© hvg.hu
A japánok és koreaiak tovább bővítik a választékot, a Toyota tervei között szerepel egy újfajta hibrid-hajtás megvalósítása (Toyota Hybrid X). A Lexus szuperlimuzinnal a jelenben (LS 600h), valamint az FT-HS sportkocsival a jövőben kívánja bizonyítani, hogy a hibrid hajtás és a vad száguldás nem összeegyezhetetlen. Ugyanezt teszi a Honda a Hybrid Sport Concepttel, valamint a már korábban bemutatott, de Genfben is nagy érdeklődésnek örvendő FCX-szel. A Kia is bemutatta a Rio hibrid változatát.

VW Passat BlueMotion
© hvg.hu
A futurisztikus megvalósítások mellett Genfben kicsi, csúnya, ám annál környezetkímélőbb autókat is bemutattak, a Reva Greeny, Ecocar vagy az E’mobil kisautói a jelen megoldásait kínálják a globális problémákra. A jövőre, a hidrogénhajtású autókra még várni kell. Genfben a szériaérett hetes BMW-ben bemutatkozó technika még túl drága ahhoz, hogy a hétköznapi autózásban is szerepet kapjon. Pedig az összes alternatíva közül a hidrogén a legtisztább üzemanyag. Addig is jönnek a mind tisztább dízelek, az Adblue adalékkal kezelt C-osztályú 170 lovas dízel Mercedes csak 5,5 liter gázolajat fogyaszt vegyes ciklusban, és már most teljesíti a 2015-ben esedékes Euro6-os környezetvédelmi normákat. Ugyanezzel az adalékkal a kétliteres, 105 lóerős Passat BlueMotion csak 5,1 liter gázolajat eszik, miközben szén-dioxid kibocsátása 136 gramm/kilométer. Ebben a játékban azonban hibrid ide, vagy oda a kisautók jelenleg a legjobbak: az új smart ForTwo (dízel) vezet 90 gramm/kilométerrel, utána jön a Daihatsu Cuore Eco (benzines) 99-cel, harmadik a VW Polo BlueMotion (dízel) 102-vel, negyedik a Toyota Prius (benzin-elektromos hibrid) 104-gyel, ötödik a Daihatsu Cuore (benzines) 106 gramm/kilométerrel.

Genfi sorozatunk első részében galériánkban megtekinthetik a szalon legzöldebb autóit. A folytatásban genfi álomautókat és hétköznapi, itthon is nagy sikerre számító újdonságokat mutatunk be.

B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Új Twingo és egyterű Clio Genfben

Genfben leplezte le a Renault az új Twingót. A régóta várt kisautó mellett a franciák bemutatták a különleges kis egyterűt, a Clio Grand Tour Concept-et. A jelenlegi típusoknál is történtek friss fejlesztések, a Clio Rip Curl, a Clio Renault F1 Team R27, a Scénic Conquest, a Mégane Renault Sport dCi és az Espace Tech Run megjelenésével.

hvg.hu Autó

Genfben mutatkozik be a Chevrolet új kompaktja

A Chevrolet fontolgatja, hogy Európában is piacra dobja a Chevrolet HHR-t, ezért a genfi szalonon leleplezi ezt az érdekes kompakt modellt. A HHR nagyon egyéni autó, sajátos stílussal és variálható berendezéssel. Inspirálója az 1949-es Chevrolet Suburban.

hvg.hu Autó

Két új hibridet mutat be Genfben a Toyota

A 2007-es Genfi Autószalonon lesz a Hybrid X világpremierje, annak a koncepciónak, amely egy új formatervezési nyelvet jelöl ki a hibrid modellek számára, miközben a jövőbeni hibrid autók technológiai mintájának a szerepét is betölti.

hvg.hu Autó

Haszon-VW bemutatók Genfben

A Volkswagen Genfben bemutatta a Caddy Life Edition és a Multivan PanAmericana tanulmányokat. Miközben a különösen nagy értékű Caddy inkább az aszfaltot részesíti előnyben, az egyedi Multivan akkor sem jön zavarba, ha le kell térnie a kiépített utakról.

hvg.hu Autó

Genfben láthatjuk először a Citroen terepjáróját

A Citroën új felsőkategóriás szabadidő terepjárója, a C-Crosser számos ütőkártyával bír: dekoratív és tekintélyparancsoló stílus, könnyen variálható 5+2-es üléskombináció, összkerékhajtás, valamint részecskeszűrővel szerelt HDi dízelmotor.

automenedzser.hu Autó

Őrült autók a genfi szalonon

A genfi szalon nem csupán az európai autóipar legjelentősebb évnyitó rendezvénye, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják világmegváltó modelljeiket. Genfben mindig számíthatunk különlegességekre, az idén különösen.