Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b2abdac4-b9bb-4272-aecf-d078fbf4ad89","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Boeing 787 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedbe csapódott. A pilóta vészjelzést adott le a katasztrófa előtt, majd megszakadt a kommunikáció. A katasztrófát egy utas kivételével senki sem élte túl, valószínűleg a házakban tartózkodók között is lehetnek halálos áldozatok.","shortLead":"A Boeing 787 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedbe csapódott. A pilóta vészjelzést adott le...","id":"20250612_repulogepbaleset-india-london-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2abdac4-b9bb-4272-aecf-d078fbf4ad89.jpg","index":0,"item":"08b45c7e-1787-4154-ba06-18865d50b28c","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_repulogepbaleset-india-london-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 11:15","title":"242 emberrel a fedélzetén lezuhant az Air India Londonba tartó gépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912f6a17-ffa5-475a-8f8c-a98e6b45b013","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"A változókor önmagában is kihívás, és még nehezebb lehet, ha nem egészen úgy zajlik le, ahogyan szokott. Milyen okok válthatják ki a korai menopauzát, milyen vizsgálatokat érdemes elvégeztetni, és mire figyeljen, aki mindenképp szeretne gyereket? Miért számít, hogy egy nő 20 vagy 40 évet él ösztrogén nélkül, és mit vegyen figyelembe, aki a hormonterápiát fontolgatja? A korai menopauzáról és a korai petefészek-elégtelenségről beszéltünk Dr. Deli Tamás nőgyógyász-endokrinológussal és Iványi Orsolyával, a Magyar Menopausa Társaság vezetőségi tagjával.","shortLead":"A változókor önmagában is kihívás, és még nehezebb lehet, ha nem egészen úgy zajlik le, ahogyan szokott. Milyen okok...","id":"20250612_korai-klimax-menopauza-petefeszek-kimerules-nogyogyasz-endokrinologus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912f6a17-ffa5-475a-8f8c-a98e6b45b013.jpg","index":0,"item":"7c9d8588-e7ba-4ef5-93ee-c24005a6a696","keywords":null,"link":"/360/20250612_korai-klimax-menopauza-petefeszek-kimerules-nogyogyasz-endokrinologus","timestamp":"2025. június. 12. 16:30","title":"„El kellett gyászolnom, hogy tíz évet veszítettem az életemből” – akiket a menopauza túl korán elér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ec7ce28-2f00-4d6f-a013-8daa4871e26b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még egyiket sem sikerült megoldani. A kormánynak mindenesetre nem érdeke csődbe vinni Budapestet – mondta Vitézy Dávid, akivel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a HVG közéleti podcastjában.","shortLead":"Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még...","id":"20250611_Fulke-podcast-Vitezy-David-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ec7ce28-2f00-4d6f-a013-8daa4871e26b.jpg","index":0,"item":"bfed2157-0e5b-491c-b61a-44ebd9fdad8d","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_Fulke-podcast-Vitezy-David-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 18:23","title":"Lázár János a gyűlöletkeltő turnéját arra használja, hogy elterelje a figyelmet minisztériuma totális kudarcáról – Vitézy Dávid a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"849b36f5-3148-43a4-bd89-aede2764fce3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vitályos Eszter egy hete beszélt arról, hogy van, aki folyamatosan sír és picsog az önkormányzati vezetők közül. Cser-Palkovics András megszólítva érezte magát.","shortLead":"Vitályos Eszter egy hete beszélt arról, hogy van, aki folyamatosan sír és picsog az önkormányzati vezetők közül...","id":"20250611_cser-palkovics-andras-vitalyos-eszter-siras-picsogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/849b36f5-3148-43a4-bd89-aede2764fce3.jpg","index":0,"item":"43754c12-76e2-41a3-8750-c88a81670388","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_cser-palkovics-andras-vitalyos-eszter-siras-picsogas","timestamp":"2025. június. 11. 16:23","title":"Vitályos egy Cser-Palkovicsnak küldött levélben tisztázta a sírás-picsogás kérdést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A patikák nem kötelesek érvényesíteni áraikban a gyógyszergyártók és -kereskedők által vállalt árcsökkentést. A patikák számára külön nehézség, hogy éppen a szóban forgó termékeken képesek behozni a vényköteles (hatósági áras) termékeken elszenvedni kényszerült veszteségeket.","shortLead":"A patikák nem kötelesek érvényesíteni áraikban a gyógyszergyártók és -kereskedők által vállalt árcsökkentést. A patikák...","id":"20250613_Van-egy-kis-bokkeno-Nagy-Marton-ujabb-arcsokkentesevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"9a81e307-64c3-4721-97a5-2e953b475397","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Van-egy-kis-bokkeno-Nagy-Marton-ujabb-arcsokkentesevel","timestamp":"2025. június. 13. 09:32","title":"Van egy kis bökkenő Nagy Márton újabb árcsökkentésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A neveken kívül semmi több konkrétum. ","shortLead":"A neveken kívül semmi több konkrétum. ","id":"20250612_Ket-tipusnevet-vedetett-le-a-Ferrari","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821.jpg","index":0,"item":"621f9f32-fc21-40fb-8493-05701041169a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_Ket-tipusnevet-vedetett-le-a-Ferrari","timestamp":"2025. június. 12. 20:20","title":"Két rejtélyes típusnevet védetett le a Ferrari, új különlegességek érkezhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84ca1948-05d8-4501-9b5a-37711d0e2417","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Buzási Patrik a tehetségkutató előtt eleve olyan pénzkereseti forrást keresett, ahol munka közben egyedül maradhatott a gondolataival.","shortLead":"Buzási Patrik a tehetségkutató előtt eleve olyan pénzkereseti forrást keresett, ahol munka közben egyedül maradhatott...","id":"20250611_Ujra-beallt-klipjeben-takaritonak-a-Megasztar-felfedezettje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84ca1948-05d8-4501-9b5a-37711d0e2417.jpg","index":0,"item":"0df8cb3b-35d5-4dd4-8488-989deb16282e","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Ujra-beallt-klipjeben-takaritonak-a-Megasztar-felfedezettje","timestamp":"2025. június. 11. 15:04","title":"Újra beállt takarítónak a klipjében a Megasztár felfedezettje, aki korábban takarító volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff39dddb-17ef-4db1-9d28-d0edd3f8879b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokaknak jól jöhet.","shortLead":"Sokaknak jól jöhet.","id":"20250612_Okosat-lepett-a-Tesla-visszater-a-7-uleses-Model-Y","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff39dddb-17ef-4db1-9d28-d0edd3f8879b.jpg","index":0,"item":"a7952efb-476b-4768-9632-af18dac05c57","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_Okosat-lepett-a-Tesla-visszater-a-7-uleses-Model-Y","timestamp":"2025. június. 12. 07:07","title":"Okosat lépett a Tesla, visszatér a 7 üléses Model Y","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyobb, mint az A4, a középkategória felsőbb, prémium osztályának...
Stiller Ákos
Nagyobb, mint az A4, a középkategória felsőbb, prémium osztályának képviselője, de mégsem luxusautó. Arra ott van az A8. Az A6-ban ez a jó, mindent megad, ami a nagykutyáknak kell, de lehet mondani: van drágább is, megteszi nekünk a kisebb.
Nem kell szégyenkeznünk, az A6-os már alapból is rettenetesen kényelmes, prímán kezelhető és vezethető limuzin, ám tesztautóm rendelői szinte a végletekig elmentek. Alapvetően a business-csomag volt az indok, amiért ezt az autót bemutatója után két évvel tesztre fogtuk. Ez a csomag féláron kínál néhány komoly extrát: elektromos ülésállítás elöl, belső tükör automatikus elsötétítéssel, komfort automatikus klíma Plus, 17-es alukerekek, telefon előkészítés kihangosítóval. A háromliteres összkerekes részecskeszűrős dízel A6-os alapára 14,4 milliótól indul, a business csomag ehhez a típushoz 476 ezer forint. A tesztautóban ennél jóval több kényelmi berendezést építettek be.
Stiller Ákos
A hifi mesterien szól, a navigációval egybeépített egység cédéváltóját a kesztyűtartóban, erősítőjét és a navigációs lemez befogadó egységét a csomagtartóban találjuk (449 ezerért). Az automatikus rögzítőfék és az automata klíma alapfelszereltség, ám a mi kocsinkban a klíma testre szabható, háromzónás (139 ezer forint, ha nem business-csomagban kérjük). A légrugózást komoly áron mérik, 529 ezer forintért választhatunk a sportos menet, a kényelmes utazás, a parkolásnál és pakolásánál elengedhetetlen magasított üzemmód, vagy az intelligens automatikus futómű-beállítás között. Autópályán leültetett futóművel, a tiptronic automatikus váltó sportfokozatát is használva, golyóként repül az autó. Ha nincs forgalom és nincs rendőr, akár a 247 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük.
A jármű úton tartásában nagy segítségünkre van a quattro összkerék-hajtás, ami nélkül nem vehettem volna be kilencvennel a hatvanas kanyarokat. Az autó a quattro segítségével úgy lő ki kilencven fokos útkereszteződésből, mintha a hátsó kerekei is kanyarodnának. Akármekkora gázt adunk, a futómű semlegesen, precízen teszi a feladatát, talán csak a néhány másodpercig felvillanó menetstabilizáló-ikon figyelmeztet arra, hogy itt most lett volna egy kis probléma.
[[ Oldaltörés: Vacsora, szivar, kocsikázás ]]
Stiller Ákos
Bár nem tetszenek nekem, a barna fabetétek kötelezőek egy ilyen autóba, legalább diszkrét volt. Ára 128 ezer forint. Az elektromos csomagtér mozgatás sokkal hasznosabb tartozék, és csak 12 ezerbe kerül. Látványnak sem rossz, amikor a parkolóban, szatyrokkal teli kezünkkel a zsebünkből biztosítjuk ki az ajtót, ami magától felemelkedik. A motor leállításakor a kormány felemelkedik, hogy a kerületükben tehetősebbek is könnyedén ki- és beszállhassanak.
A kanyarba is bevilágító xenon fényszórókért 111 ezret kell fizetnünk (tesztautómban nem adaptív volt a világítás), ez is olyan tartozék, amelyre jó, ha szánunk pénzt. Ilyen még a parkolóradar: 126 ezerért elöl és hátul is figyelmeztetnek a szenzorok, hátul ráadásul még kamera is van. Még számtalan apróságot felsorolhatunk, a memóriás bőrülésektől, a belső komfort világításig, a csomagrögzítőktől az ülésfűtésig, az elektromos ablakrolótól a változó szervós elektromosan állítható kormányig - így jutunk el végül a tesztautó 18,034milliós áráig. Ha ki tudja fizetni, gazdagnak mondható, ha csak cégautónak kapta, akkor pedig legalább miniszter.
Stiller Ákos
Tesztautóm nem volt mai csirke, 18 ezer kilométer volt már benne, de ez fel sem tűnt, új, Audi szaga volt. A motor csodás, ez a háromliteres dízel erőmű a versenytársakhoz (BMW, Mercedes-Benz) hasonlóan a motorkínálat csúcsa. Vannak persze erősebb, izmosabb, jobb gyorsulást és kedvezőbb fogyasztást jegyző erőforrások, ám ezek a hathengeresek tökéletes szintézisei mindannak, amit modern motortechnikának nevezhetünk. Ennek megfelelően állati módon megy, 7 másodperc környékén van százon, automatája fokozatmentes gyorsítást tesz lehetővé és fogyasztása alig haladja meg a 10 litert száz kilométerenként. Az együtt megtett 400 kilométer során ez az átlagérték pontosan 10,28 liter volt, úgy hogy főként városban furikáztam.
Egy jó esküvői vacsora és egy jó szivar után beülni ebben a fehérben és vörösben izzó országúti luxusjachtba, felemelő érzés. A zsíros éjszakában suhanni az A6-ossal élmény: a nagy csend, az erő és a megbízhatóság életérzéssé kovácsolódik. A már említett esküvő miatt életemben harmadszor vettem fel az egyetlen zakómat. Ebben az autóban ingben, öltönyben, nyakkendőben (azért az nem volt rajtam) illendő ülni, kötelező viseletet ír elő az autó presztízse, küldetése és persze sznob mítosza. Meg kell adni a tiszteletet. B. Cs.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.