Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec8207ca-818d-408e-8f21-138af1ae88a3","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Bepattantunk egy őszinte biturbó V8 „szívű” Mercedes-AMG GT 63 kormánya mögé és három nap alatt négy országon át igyekeztünk a lehető legtöbb kanyart és kulturális élményt levadászni. Pusztult a benzin, telt az élményzsák és közben nem féltük koptatni a kamera szenzorát.","shortLead":"Bepattantunk egy őszinte biturbó V8 „szívű” Mercedes-AMG GT 63 kormánya mögé és három nap alatt négy országon át...","id":"20250608_pavak-mumiak-szerpentinek-utazas-v8-mercedes-amg-gt-63-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8207ca-818d-408e-8f21-138af1ae88a3.jpg","index":0,"item":"5d277640-4c80-489c-a659-cccf4f06649d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250608_pavak-mumiak-szerpentinek-utazas-v8-mercedes-amg-gt-63-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 08. 07:59","title":"Pávák, múmiák, szerpentinek és a V8: 1100 kilométeren és 4 országon át AMG kupéztunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél napig tartott.","shortLead":"A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél...","id":"20250608_mav-balatoni-fovonal-vasuti-kozlekedes-vonat-busz-hegyi-zsolt-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f.jpg","index":0,"item":"39e79641-83f0-4b92-be45-03e066d5796d","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_mav-balatoni-fovonal-vasuti-kozlekedes-vonat-busz-hegyi-zsolt-lazar-janos","timestamp":"2025. június. 08. 11:08","title":"Háromszáz klímás busz áll készenlétben arra az esetre, ha újra összeomlana a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","shortLead":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","id":"20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac.jpg","index":0,"item":"4226ca4e-2886-460c-801c-2ab92a8dfaf4","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","timestamp":"2025. június. 06. 13:18","title":"Fellángolt egy határvita Thaiföld és Kambodzsa között, Bangkok magas szintű katonai művelettel fenyegetőzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarország az utolsók között van, nézzük akár negyedéves, akár éves alapon az Európai Unió államainak idei első negyedéves gazdasági teljesítményét.","shortLead":"Magyarország az utolsók között van, nézzük akár negyedéves, akár éves alapon az Európai Unió államainak idei első...","id":"20250606_eurostat-gdp-adat-gazdasag-europai-unio-magyarorszag-sereghatjo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"57f3f7dc-d546-46fb-9bee-b566f026a943","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_eurostat-gdp-adat-gazdasag-europai-unio-magyarorszag-sereghatjo","timestamp":"2025. június. 06. 15:28","title":"Kijöttek a végleges uniós GDP-adatok, Magyarország a sereghajtók között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de a tengeri élővilágot is könnyebb lehet megfigyelni vele.","shortLead":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de...","id":"20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337.jpg","index":0,"item":"69e55137-f30f-4f81-a473-75003bd5e75b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","timestamp":"2025. június. 06. 18:03","title":"3200 forintból épült új adatközpont, csak négy használt telefon kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d069cc3-5178-46d9-833d-ad30a042e3f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megszólalt a Facebook és az Instagram, illetve a szolgáltatásokat összefogó Meta működését is figyelő testület, az Oversight Board, és kijelentette: a cég nem tesz eleget a saját szabályainak betartásáért a csalások megelőzése terén.","shortLead":"Megszólalt a Facebook és az Instagram, illetve a szolgáltatásokat összefogó Meta működését is figyelő testület...","id":"20250606_meta-oversight-board-mesterseges-intelligencia-deepfake-csalasok-problema-ismert-szemelyek-atveresek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d069cc3-5178-46d9-833d-ad30a042e3f4.jpg","index":0,"item":"3c0c20ec-1b5a-41fe-854e-ae1c1f127a96","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_meta-oversight-board-mesterseges-intelligencia-deepfake-csalasok-problema-ismert-szemelyek-atveresek","timestamp":"2025. június. 06. 16:03","title":"A Meta saját felügyeleti szerve szerint sem tesz eleget a cég, hogy leszámoljon a csalásokkal – sőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64a7c1f4-211b-4700-9d7e-d3f29142d1c8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„A semmiről is bármi eszébe jutott, amit azonnal több nyelven a közönség tudtára is adott” – mondta egykori kollégájáról.","shortLead":"„A semmiről is bármi eszébe jutott, amit azonnal több nyelven a közönség tudtára is adott” – mondta egykori...","id":"20250606_Kudlik-Julia-bemondo-Magyar-Televizio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64a7c1f4-211b-4700-9d7e-d3f29142d1c8.jpg","index":0,"item":"1057f39f-77ad-4e21-81d5-2f97b19afcf7","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Kudlik-Julia-bemondo-Magyar-Televizio","timestamp":"2025. június. 06. 13:37","title":"Kudlik Júlia Antal Imréről: Olyan volt, mintha a bátyám lett volna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d3438c0-5352-4305-9680-b8f3acf83595","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szintet léphet az Apple és az Európai Unió jogi csatározása, emiatt pedig akár el is tűnhet egy fontos, régi funkció a cég eszközeiről – így az iPhone-okról is. ","shortLead":"Szintet léphet az Apple és az Európai Unió jogi csatározása, emiatt pedig akár el is tűnhet egy fontos, régi funkció...","id":"20250608_apple-airdrop-megszunes-eu-dma-iphone","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d3438c0-5352-4305-9680-b8f3acf83595.jpg","index":0,"item":"fc5f0c01-a9e2-448e-82f3-1bb316401566","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_apple-airdrop-megszunes-eu-dma-iphone","timestamp":"2025. június. 08. 08:03","title":"El fog tűnni egy alapfunkció a telefonjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
A BlueMotion jelzéshez kapcsolódó alacsony üzemanyag-fogyasztás nem jelenti a lemondást az élvezetes vezetésről. A kezdetben VW Polo és Passat modellekben elérhető technológia valós alternatíva a környezetkímélő autózásban: a kissé áttervezett típusok 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, igaz felárat kell fizetni értük. A BlueMotion első „gyümölcse” az a Volkswagen Polo volt, amelyet a 2006-os genfi autószalonon mutattak be a nagyközönségnek s még abban az évben nyártól – az energiatakarékos és környezetkímélő autókra nagyon fogékony – Svájcban, Hollandiában, Ausztriában és Németországban kezdték el forgalmazni. A 2007-es genfi szalonon mutatták be a felső-középkategóriás új Passat BlueMotiont, melynek átlagfogyasztása 100 kilométerenként 5,1 liter – legalábbis ezt ígéri a sajtóanyag. A teszt és a cikk végén kiderült azonban a turpisság… A VW szerint a 77 kW/105 lóerő teljesítményű TDI-motorral szerelt Volkswagen Limousine és Variant változatában egyaránt átlépi az ebben a kategóriában álomhatárként megjelenő 5,5 literes átlagfogyasztási értéket. A Passat BlueMotion 0,6, illetve 0,7 (Variant) literrel bizonyul takarékosabbnak az alapmodellhez képest.
Az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentését hosszabb sebességváltó-áttételekkel, áramlástechnikai finommunkával és a motor belső változtatásaival sikerült elérni, az autót kissé leültették, speciális légterelőket alkalmaznak, a gumik keskenyebbek, gördülési ellenállásuk kisebb. A központi kijelzőn folyamatosan látjuk, hogy éppen hányas sebességfokozatban van az autó, a rendszermindig jelzi, hogy mikor érdemes fel-, illetve visszaváltanunk, ha a takarékosság ezt úgy kívánja. Az új BlueMotion már itthon is rendelhető, az ára 100 ezer forinttal magasabb, mint a hasonló 1,9-es dízelé. Az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz igazodnak a 15 (10 százalék), illetve 19 gramm/kilométerrel (Variant; 12 százalék) alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási értékek is: a 136, illetve 137 (Variant) gramm/kilométer. A kipufogórendszer szériakivitelben részecskeszűrőt tartalmaz.
Az autó beltere nagyon letisztult, erősen műanyagos, jól áttekinthető, komfortos, de messze nem prémium. Sokkal inkább egy praktikus limuzin érzetét kelti, ha az ember taxira gondol, ez a kép jut az eszébe. A műszerfal szépnek mondható, kissé a Phaetonra hajaz. A kapcsolók, gombok, billentyűk ugyanakkor a Golf-családból ismerősek. Tárolórekeszek tömkelege segíti a családi utazásokat. Felszereltségét tekintve az új Passat BlueMotion a Trendline kivitelre épül. A karosszéria, a futómű és a motor módosításain túl a specifikus felszerelések között található a multifunkciós kijelzőn megjelenő sebességfokozat-ajánlás, valamint a sebességszabályozó rendszer. A Passat BlueMotion szériafelszereltségében szerepel még a "Climatic" félautomatikus légkondicionáló, a bőrbevonatú váltókar-gomb, a magasságában állítható vezetőülés, az első elektromos ablakemelők, a külsőhőmérséklet-jelző, az elektromos rögzítőfék, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormányoszlop, a LED irányjelzők és hátsó lámpatest, a zöld színű hővédő üvegezés, a távirányítású központi zár, az ellenkormányzási rásegítéssel működő ESP, a hat légzsák és a vészfékezésre működésbe lépő vészvillogó. De ez mind kevés, a Golfhoz nagyon közel áll a Passat, pedig a típus presztízse sokkal magasabbra van emelve. A kormány tapintása nem tetszett, a megfelelő üléspozíciót csak a teszt végére tudtam beállítani. Nincsenek pohártartók elöl, ez nagyon zavaró, kárpótlásként hátul van kettő a lehajtható könyöktámaszban.
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.