Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Vizsgálatot is indított a HM az ügyben, miközben a Tisza Párt éppen azzal vádolja a honvédelmi minisztert, hogy a nyilvánosságnak szánt mondataival szemben nem békepárti. ","shortLead":"Vizsgálatot is indított a HM az ügyben, miközben a Tisza Párt éppen azzal vádolja a honvédelmi minisztert...","id":"20250508_Ukrajna-Ruszin-Szendi-Romulusz-Honvedelmi-Miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71936624-0691-44e7-ac49-0d0677289238.jpg","index":0,"item":"17ce588e-e6a4-47fb-9bb8-71bfa6895c78","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Ukrajna-Ruszin-Szendi-Romulusz-Honvedelmi-Miniszterium","timestamp":"2025. május. 08. 17:49","title":"Azzal vádolja a Honvédelmi Minisztérium Ruszin-Szendi Romuluszt, hogy vezérkari főnökként Ukrajna pártján állt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50aaa09e-f17f-433d-a0d6-50f31f71288b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gyurcsány Ferenc csütörtökön bejelentette visszavonulását, ezzel a rövid videós összeállítással búcsúzunk a magyar politika meghatározó alakjától.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc csütörtökön bejelentette visszavonulását, ezzel a rövid videós összeállítással búcsúzunk a magyar...","id":"20250508_Gyurcsany-Ferenc-legjobb-pillanatai-negy-percben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50aaa09e-f17f-433d-a0d6-50f31f71288b.jpg","index":0,"item":"e16e2132-2fdc-4a3b-8d9e-66bbf72dd855","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Gyurcsany-Ferenc-legjobb-pillanatai-negy-percben","timestamp":"2025. május. 08. 21:32","title":"Gyurcsány Ferenc legjobb pillanatai négy percben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","shortLead":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","id":"20250509_jd-vance-india-pakisztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25.jpg","index":0,"item":"8d4a8f8a-b1cc-483e-bff6-7b0287236d80","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_jd-vance-india-pakisztan","timestamp":"2025. május. 09. 05:25","title":"Amerikai alelnök: Semmi közünk India és Pakisztán konfliktusához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0015b60b-d727-4d8f-97f4-c42ae220c7ec","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Bittman testvérpár meglévő vendéglátóipari cégei nyereségesek.","shortLead":"A Bittman testvérpár meglévő vendéglátóipari cégei nyereségesek.","id":"20250508_hvg-bittman-szilard-levander-tihany-levendula-rege-gaszto-villa-pisky-lago-trattoria-balatonfured","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0015b60b-d727-4d8f-97f4-c42ae220c7ec.jpg","index":0,"item":"cddd25ed-2396-456c-b846-5c86f9fa72b7","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-bittman-szilard-levander-tihany-levendula-rege-gaszto-villa-pisky-lago-trattoria-balatonfured","timestamp":"2025. május. 09. 12:15","title":"Újabb éttermet nyit a levendulabizniszben is sikeres tihanyi testvérpár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ff2f2d-1eed-4946-b43d-62aa1c56a582","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mélyül Kelet-Európa és Trump szerelmi viszonya, de a vámháború következményei hamarosan lehűthetik a románcot – véli Dimitar Bechev, a Carnegie Europe agytröszt vezető munkatársa, aki az Oxfordi Egyetem is tanít.","shortLead":"Mélyül Kelet-Európa és Trump szerelmi viszonya, de a vámháború következményei hamarosan lehűthetik a románcot – véli...","id":"20250508_Al-Jazeera-vendegkommentar-Kelet-Europa-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ff2f2d-1eed-4946-b43d-62aa1c56a582.jpg","index":0,"item":"42eb05ac-ea84-44e2-80a1-fe189af1a2e9","keywords":null,"link":"/360/20250508_Al-Jazeera-vendegkommentar-Kelet-Europa-Trump","timestamp":"2025. május. 08. 21:32","title":"Al-Jazeera-vendégkommentár: Kelet-Európa Trumpra fogad – de ez sokba kerülhet neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint gyakran alkalmaznak Ukrajnában magyarellenes propagandát.","shortLead":"A külügyminiszter szerint gyakran alkalmaznak Ukrajnában magyarellenes propagandát.","id":"20250509_szijjarto-peter-magyar-kemek-ukran-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db.jpg","index":0,"item":"330d91c9-48dd-4ceb-9ad4-3613947e6e31","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_szijjarto-peter-magyar-kemek-ukran-propaganda","timestamp":"2025. május. 09. 11:44","title":"Szijjártó szerint ukrán propaganda a magyar kémek elfogásáról szóló bejelentés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat. A pontossága már most megkérdőjelezhetetlen.","shortLead":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat...","id":"20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939.jpg","index":0,"item":"b06a9047-2d1b-4d39-b643-614c9f2b2482","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","timestamp":"2025. május. 09. 09:03","title":"130 000 km-re lőtt el egy lézert Kína, az eredmény lenyűgöző","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
BMW 3 teszt: Kétszer olyan erős és kevesebbet fogyaszt, mint egy hibrid
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Finom, elegáns és kényelmes a hármas beltere, úgy, hogy közben a...
am
Finom, elegáns és kényelmes a hármas beltere, úgy, hogy közben a vezetés élményének az ízét nem vonja el semmi. Letisztult, puha formák, néhol pár zavaró fabetéttel, technikai armadával és kényeztető bőrrel. Az ülések testreszabottak, feszesek, az autót körénk építették, nem lötyögünk benne, de még éppen nem is szorít. Pont jó.
A szokásos kényelmi extrák mind benne voltak a tesztautómban: kanyarkövető bi-Xenon fényszórók, tempomat, Bluetooth-telefonos (bármilyen meglepő, de pikk-pakkra működik) kormányról vezérelhető gyári zenegép, elöl-hátul parkolássegítő, motoros és fűthető első ülések, elektromos tükrök, kísérőfény, megvilágított kilincsek. A felsorolás korántsem teljes, maradnak még meglepetések.
Elég csak az M-csomagot megemlíteni, és például a kormányt kiragadni. Vagy megragadni. Ennél jobb kormányba még nem markoltam: vaskos, pontos, ultra sportos. Megköveteli a helyes kormányfogást, pihenteti a kezet, nem beszélve a kormányzás élményéről. A váltó is ebből a csomagból való, pici és pici úton jár, a rükverc és az egyes elég közel van, előfordul, hogy tolatás helyett előre haladunk és fordítva is. Alapjáraton és üresben a karocska nagyon remeg, de ennek is megvan a magyarázata: BMW Efficient Dynamics (hatékony dinamika).
am
Ez a BMW új varázsszava. Eddig csak a papolást hallgattam, most végre ki is próbálhattam. Lényege, hogy a baromi erős és nyomatékos bajor motorok ezentúl nagyon keveset fogyasztanak. A tesztelt hármas például a hétszáz kilométeres próbán vegyes használatban, dugóban, autópályán és országúton kereken 5,5 liter gázolajat fogyasztott. Tél végén, állandó fűtéssel és mind a 177 paci igénybevételével. Hogyan? Három fok felett például bekapcsolódik a takarékos programba a start/stop funkció: ha az autó megáll a lámpánál, a motor lekapcsol. Nem kell tőle félni, bár versenyzésre nem alkalmas. Nem késlekedünk az elindulással, a kuplung kinyomásával felizzik a motor, egyes és máris szalad a szekér.
[[ Oldaltörés: Újrahasznosító gép ]]
A rendszer a fékezési energiát újrahasznosítja, a generátor csak 75 százalékban tölti az akkumulátort. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, amit az akkumulátor töltésére fordít. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is. Pár decit ez is jelent.
am
A motorblokk alumíniumból készült, az égéstér kialakítását tökéletesítették, a legfejlettebb Piezo-technológiával készült, harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendező-rendszer 1800 baros nyomással juttatja az égéstérbe az üzemanyagot.
A kormányzást villanymotor segíti. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha a kocsi egyenesen megy, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk a kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
am
A hatékony dinamika következő fokozata az optimális váltásipont-jelző, amely a fedélzeti számítógép kijelzőjén mutatja, hogy melyik fokozatot érdemes választani a fogyasztás javítása érdekében. Végső soron az alacsony gördülési ellenállású abroncsok is segítik a takarékos használatot: tesztautóm esetében inkább defekttűrő sportos téligumi játszott, 17-es szép könnyűfém kerekeken.
Az ablaktörlő esőszenzoros, a világítás automatikus, a klíma kétzónás, digitális. Praktikumban nem jeles a kocsi, az oldalzsebek szűkek, pohártartóból mindenkinek jut, és a könyöktámasz is elnyel apró holmikat. A hátsó ülések osztottan dönthetők, így sílécek, hokibotok és egyéb hosszú tárgyak szállíthatók. Az ülések hátul is kényelmesek, ketten jól elférnek. A tükrök kicsik, a hátralátás korlátozott, még akkor is, ha a jobb oldali tükör rükvercben lebukik és az autó melletti területet mutatja közvetlenül.
A futómű feszes, ez elöl nagyon tetszett, ám a hátsó sorban kicsit kényelmetlen a folyamatos rázás, zötykölődés. A hátsó kerekes meghajtásnak csak a pozitív oldalát élvezzük, a legfinomabb kormánymozdulatokra is pontosan reagál a futómű, a fenekét nem tolja ki, nem riszálja induláskor. B. Cs.