szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Szerb kormányzati illetékese szerint a Zastava autógyár privatizációjára április 15-ig kiírják a pályázatot, és a tervek szerint szeptember 15-ig adnak határidőt a kötelező ajánlattételre.

A Yugo Florida 1988-ban legördül a gyártósorról
© HVG
A szerb gazdasági miniszter helyettese a Vecernje Novosti című lapnak szerdán azt is elmondta, hogy június közepére várják a pályázóktól a részvételre vonatkozó jelentkezést. Az eddigi jelentések alapján ezek számos járműipari vállalkozástól várhatók. Egy hete a német Handelsblatt azt írta, hogy a Volkswagen járműgyártó üzemet szeretne Szerbiában, és ehhez esetleg a kragujevaci Zastava autógyár kapacitásait szerezné meg a Volkswagen.

Már korábban ismertté vált, hogy a Zastava szerepel a szerb kormány privatizációs terveiben, a gyártó iránt érdeklődést mutatott a General Motors, a Ford, a Fiat, sőt, az indiai Tata és a kínai FAW vállalat is. A Zastava részvényeinek 99,9 százalékát a szerb állam tartja a kezében. Tavaly 4 ezer embert foglalkoztatott a vállalat, és 25 ezer autót állított elő.

A jelentések szerint a General Motors az Opel Astra modellek gyártását évi 10 ezerre futtatná fel 2012-re a Zastavánál.  A Volkswagen az orosz piac jobb megközelítése miatt is lát fantáziát a szerb vállalatban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Autó

Átfazonírozódó Zastava

Az olasz Fiat Punto alapján készülnek az új Zastavák - ám egyelőre nem a kragujevaci gyárban, hanem Torinóban, ahol szerb munkások tanulják az összeszerelést. Bár az együttműködés javíthat az egykor szebb napokat látott Zastava helyzetén, a cég még messze van a válságból való kilábalástól.