Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha a sonkának a nyugati világban bármi köze lenne bármilyen ünnephez, ma mégis ez a húsvéti asztal főszereplője. Miért alakult ez így, és hogyan születtek meg a világ legjobb sonkái? Kis sódartörténet húsvét előtt, főzési jó tanácsokkal.","shortLead":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha...","id":"20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4.jpg","index":0,"item":"37365c5e-f65e-4475-abee-1164ddfbdec3","keywords":null,"link":"/360/20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","timestamp":"2025. április. 18. 19:30","title":"A sós vízbe pottyant disznótól az ünnepi asztalig: hogyan lett a húsvét főszereplője a sonka?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A sérültek között is több a gyerek.","shortLead":"A sérültek között is több a gyerek.","id":"20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c.jpg","index":0,"item":"3467af35-9b25-43d4-90cb-2cd54d2d1098","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","timestamp":"2025. április. 17. 11:24","title":"Három ember, köztük egy gyerek is meghalt az ukrajnai Dnyiprót ért orosz dróntámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9333d343-9eac-42de-b3e8-f80a80d2d4cc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szerdán tüntetést szerveztek a Kossuth térre, amiért a rendőrség megszüntette a nyomozást Lakatos Márkkal szemben. A stylist örül, hogy nem túl sokan mentek el. ","shortLead":"Szerdán tüntetést szerveztek a Kossuth térre, amiért a rendőrség megszüntette a nyomozást Lakatos Márkkal szemben...","id":"20250417_lakatos-mark-toth-gabi-tuntetes-reagalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9333d343-9eac-42de-b3e8-f80a80d2d4cc.jpg","index":0,"item":"dd87aaa7-0e58-4db7-90d8-1451d793b5f3","keywords":null,"link":"/elet/20250417_lakatos-mark-toth-gabi-tuntetes-reagalas","timestamp":"2025. április. 17. 11:16","title":"Lakatos Márk örül, hogy „fél év homofób gyűlöletkampánnyal se tudtak 200 embernél többet a Parlament elé rángatni”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kép címe: E jelben győzni fogsz. Meg is magyarázta, hogy ez mit jelent.","shortLead":"A kép címe: E jelben győzni fogsz. Meg is magyarázta, hogy ez mit jelent.","id":"20250417_veszabo-noemi-orban-viktor-ajandek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad.jpg","index":0,"item":"bd309a20-c9b3-43ee-a1ce-7c6ff766bbae","keywords":null,"link":"/elet/20250417_veszabo-noemi-orban-viktor-ajandek","timestamp":"2025. április. 17. 14:31","title":"A Munkácsy-díjat nyert giccsfestő egy korábbi kötcsei piknikre a saját művét vitte ajándékba Orbánnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"414e3411-5c66-4235-98c2-8d60b9bc42f4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Továbbra sincs meg 26 éves öccse. ","shortLead":"Továbbra sincs meg 26 éves öccse. ","id":"20250418_Egy-roman-no-szerint-nem-segitettek-neki-a-magyar-hatosagok-eltunt-testverenek-kereseseben-amig-ugyvedet-nem-fogadott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/414e3411-5c66-4235-98c2-8d60b9bc42f4.jpg","index":0,"item":"ef134bda-42d5-4b77-8d86-c5688d42e2a2","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Egy-roman-no-szerint-nem-segitettek-neki-a-magyar-hatosagok-eltunt-testverenek-kereseseben-amig-ugyvedet-nem-fogadott","timestamp":"2025. április. 18. 20:36","title":"Egy román nő azt állatja, ügyvéd nélkül nem segítettek neki a magyar hatóságok az eltűnt testvére keresésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","shortLead":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","id":"20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6.jpg","index":0,"item":"c5af1b50-6916-48f4-b0a7-f5974a703fdb","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","timestamp":"2025. április. 17. 12:01","title":"A SPAR árcsökkentést kért a beszállítóitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek az okosnak mondott autókat. ","shortLead":"Józan döntésnek tűnik ez egy olyan piacon, ahol egymással versengve, szinte tesztelés nélkül dobják piacra a cégek...","id":"20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725eb633-4f83-4a07-98f0-caa89fb66de5.jpg","index":0,"item":"a334ac39-6127-4b58-a718-5e152eefd6a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tilos-lesz-onvezetokent-hirdetni-az-autokat-Kinaban","timestamp":"2025. április. 17. 12:45","title":"Megelőzi a nagyobb bajt Kína, tilos lesz önvezetőnek hirdetni az autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","shortLead":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","id":"20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d.jpg","index":0,"item":"7b4281c0-0f6e-4011-9991-8cd4fcb943e4","keywords":null,"link":"/elet/20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","timestamp":"2025. április. 17. 06:22","title":"Napközben néhol 30 fok is lehet, aztán jönnek a zivatarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a...
am
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a komfort kupé, azaz a Passat CC. A Mercedes-Benz CLS mintájára készült szépség minden tekintetben kielégíti azt a kettős elvárást, amit a tervezők vele kapcsolatban megfogalmaztak: egyszerre dinamikus és komfortos. A VW a Passat cégautós, kombis tömegbázisát akarja megbillenteni, a fiatalokat, az élményautózásra vágyókat szólítja meg.
am
Letagadhatatlan a Passat rokonság, ám az autó orra, övvonala, fara és arányai megízesedtek, megelevenedtek. Nehéz kimondani, de szép a Passat CC. Kár, hogy sokat kell rá még várni, a németek sem vehetik birtokba a nyár előtt, hozzánk pedig csak ősszel érkezik. Érdeklődés az van rá dögivel, bad tölzi sétánk után úgy kellett elhessegetni a meglett iparosokat, akik csüngtek az autón. Mindenkit az ár érdekelt, erről persze nem kaptunk semmilyen infót. Egy biztos: a sima Passatnál jóval drágább lesz.
am
Egy keret nélküli ablakokkal felvértezett ,erősen lapított kupéformánál mindig probléma, hogy a hátsó utasok be tudnak-e szállni fejsérülés nélkül. A Passat CC-be sikerül, persze csak akkor, ha lehajtják a fejüket. Taxinak nem túl ideális, bár miért venne egy taxis luxuskupét? A luxus szó a helyén van, hisz hatalmas a Passat CC extralistája, igaz, ennél sokkal izgalmasabb a technikai újdonságok gyűjteménye.
am
A Passat CC néhány komoly újdonsággal is szolgál, az automatikus parkolósegéd hasznosságát nem tudtuk kipróbálni, akárhová akartunk beparkolni, mindig mást akart a kocsi. Félelmetes, ahogy elengedett kormánnyal magától ide-oda kanyarog. Hasonló, néha már zavaró önjáró technika a más márkáknál is alkalmazott sávtartó asszisztens. A VW-nál ez abban tér el a korábban kipróbáltaktól, hogy sokkal jobban beavatkozik a vezetésbe. Nem csak zörög, hangot ad, vagy villog, hanem határozott mozdulattal visszaterel a sávba, például egy vétlen kisodródásnál. 150-nel autópályán elengedett kézzel is lehet haladni, egyik sávtól a másikig kacsázik az autó. Amikor már az ámulattól hátradőlnénk, akkor hirtelen csipog egyet a rendszer, majd vörös betűkkel közli a kijelzőn, hogy vedd át azonnal a kormányzást. Ezután szépen kikapcsol, és hagyja, hogy átsodródjunk egy másik sávba. Hosszú távon kissé zavaró, ahogy belekotnyeleskedik a vezetésbe, mindenféle úton lévő csíknál bepróbálkozik. Szerencsére ki lehet kapcsolni.
Hasonló újdonság a Passatban az ACC, vagyis a automatikus távolságtartó asszisztens, amely egy előre beállított, variálható távolságban követi az előttünk haladót, fékez és gyorsít, amikor kell. 0 és 210 kilométer/órás sebességtartományban működik, vészfékezés előtt a féktárcsákra jobban rátapasztja a fékpofákat, hogy még hatékonyabb legyen a lassulás. Az ACC meg is állítja az autót, ha az előtte haladó is megáll.
[[ Oldaltörés: CC, azaz komfort kupé ]]
Komfort kupéról lévén szó, kifogástalan a kényelem, ízléses a beltér, kamerás a parkolóradar, az érintőképernyős, navigációs, HDD-s Dynaudio rendszer szépen szól és látványos, az iPoddal azonban nem sikerült összekapcsolni. A műszerfalba elrejtettek egy kis telefonbillentyűzetet, amely akkor van szem előtt, ha tárcsázni kell, így nem zavar be az ergonómiába. Így is marad rengeteg kütyü, gomb, kapcsoló – napokba telik, amíg megtanuljuk minden funkcióját.
am
A kilátás az autóból meglepően jó, vezetése nagyon izgalmas. A futóművet (DCC) menet közben lehet állítani: normál, komfortos, vagy sportos üzemmód között választhatunk. Ám, ha az igazán sportos megoldás érdekel valakit, próbálja ki a 300 lovas 3,6 literes V6-ost. Brutálisan megy, felújított összkerékhajtása a legvakmerőbb sofőröket is kielégíti, dupla-kuplungos DSG-váltóval ugyanakkor a kényelmes vezetőket is kiszolgálja. Ezt a váltót a kormányról is lehet működtetni. A monumentális erőfölény leginkább az autópályán érvényesül, pillanatok alatt 250-nel fut a gép, lámpás kigyorsításoknál is erős, bár egy picit késlekedik még S-fokozatban (sport) is.
am
Az izommotorhoz képest meglepően jó benyomást tett az 1,8 literes 160 lovas TSI motor, amely új a VW kínálatában. Dinamikus, élénk, erős, a 200-220 ezzel is gyerekjáték. Igaz a V6-os hangja utánozhatatlan. A takarékosak választhatják a dízelt, a sajtóanyag szerint a 140 lovas TDI 5,8 liter gázolajat fogyaszt átlagos ciklusban 100 kilométerenként. A kezdeti motorválasztékot később 200 lovas TSI és 170 lovas common rail TDI egészíti majd ki.