Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d531825a-632d-449f-945d-4545826dc457","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Hold elfedi a Szaturnuszt. Este hattól érdemes kémlelni az eget. ","shortLead":"A Hold elfedi a Szaturnuszt. Este hattól érdemes kémlelni az eget. ","id":"20250104_csillagaszati-esemeny-szaturnusz-hold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d531825a-632d-449f-945d-4545826dc457.jpg","index":0,"item":"4dfe8698-5494-4c7b-87b6-9ba9965110a4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_csillagaszati-esemeny-szaturnusz-hold","timestamp":"2025. január. 04. 14:43","title":"Különleges csillagászati eseményt lehet szombat este látni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrök megpróbálták újraéleszteni, közben mentőt hívtak hozzá, de a helyszínen meghalt.","shortLead":"A rendőrök megpróbálták újraéleszteni, közben mentőt hívtak hozzá, de a helyszínen meghalt.","id":"20250105_Bilincseles-kozben-meghalt-egy-ferfi-Zagyvarekason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529.jpg","index":0,"item":"1d20806e-81c5-44d5-aef5-0d1fb9c0c568","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Bilincseles-kozben-meghalt-egy-ferfi-Zagyvarekason","timestamp":"2025. január. 05. 16:52","title":"Bilincselés közben meghalt egy férfi Zagyvarékason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bca50b86-cd73-4ecf-b0c9-deca3f87ecd1","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A lap karikaturistája, a Pulitzer-díjas Ann Telnaes az eset miatt fel is mondott, szerinte ilyen még nem történt a karrierje során. Bezos az Amazon mellett a Washington Post tulajdonosa is.","shortLead":"A lap karikaturistája, a Pulitzer-díjas Ann Telnaes az eset miatt fel is mondott, szerinte ilyen még nem történt...","id":"20250104_bezos-washington-post-karikatura-cenzura-felmondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bca50b86-cd73-4ecf-b0c9-deca3f87ecd1.jpg","index":0,"item":"34eb0343-fb13-4666-8247-48096bfd9885","keywords":null,"link":"/elet/20250104_bezos-washington-post-karikatura-cenzura-felmondas","timestamp":"2025. január. 04. 09:01","title":"Nem közölt a Washington Post egy rajzot, amin Jeff Bezos egy zsák pénzzel hódol Trump szobra előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder, a japán Itoka Tomiko a hétvégén elhunyt – közölte vasárnap a Guinness Rekordok.","shortLead":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder...","id":"20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245.jpg","index":0,"item":"f9adcd14-0a74-4d29-9851-02ebe0531100","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","timestamp":"2025. január. 05. 19:46","title":"Egy 116 éves brazil apáca most a világ legidősebb embere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbd3715a-80f6-44ee-9427-253286fb8903","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Benjámin Netanjahu pontos utasításokat adott a tárgyalások lefolytatására.","shortLead":"Benjámin Netanjahu pontos utasításokat adott a tárgyalások lefolytatására.","id":"20250104_ujrakezdik-a-targyalasokat-a-tuszok-elengedeserol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbd3715a-80f6-44ee-9427-253286fb8903.jpg","index":0,"item":"8e7c64ff-d03c-4d33-9db9-8cd3a8961caa","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_ujrakezdik-a-targyalasokat-a-tuszok-elengedeserol","timestamp":"2025. január. 04. 21:14","title":"Újrakezdik a tárgyalásokat az izraeli túszok elengedéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni azonban, hogy az akciót a szabadságán elkövető ellenzéki aktivista hogyan gátolta az utasok kiszolgálását politikai érdekből.","shortLead":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni...","id":"20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9.jpg","index":0,"item":"e92d6ef1-710c-4535-b1d5-bbe5168825b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","timestamp":"2025. január. 05. 13:59","title":"Lázár azt állítja, ő nem akarta kirúgatni a batidai kastélynál akciózó kutyapártos MÁV-alkalmazottat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.","shortLead":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról...","id":"20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"f4fd7cca-4b48-4e51-a745-08e017ae3328","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","timestamp":"2025. január. 04. 11:00","title":"Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a...
am
Aki eddig úgy gondolta, hogy bármennyire is jó kocsi a VW Passat, unalmas, annak most fricska a komfort kupé, azaz a Passat CC. A Mercedes-Benz CLS mintájára készült szépség minden tekintetben kielégíti azt a kettős elvárást, amit a tervezők vele kapcsolatban megfogalmaztak: egyszerre dinamikus és komfortos. A VW a Passat cégautós, kombis tömegbázisát akarja megbillenteni, a fiatalokat, az élményautózásra vágyókat szólítja meg.
am
Letagadhatatlan a Passat rokonság, ám az autó orra, övvonala, fara és arányai megízesedtek, megelevenedtek. Nehéz kimondani, de szép a Passat CC. Kár, hogy sokat kell rá még várni, a németek sem vehetik birtokba a nyár előtt, hozzánk pedig csak ősszel érkezik. Érdeklődés az van rá dögivel, bad tölzi sétánk után úgy kellett elhessegetni a meglett iparosokat, akik csüngtek az autón. Mindenkit az ár érdekelt, erről persze nem kaptunk semmilyen infót. Egy biztos: a sima Passatnál jóval drágább lesz.
am
Egy keret nélküli ablakokkal felvértezett ,erősen lapított kupéformánál mindig probléma, hogy a hátsó utasok be tudnak-e szállni fejsérülés nélkül. A Passat CC-be sikerül, persze csak akkor, ha lehajtják a fejüket. Taxinak nem túl ideális, bár miért venne egy taxis luxuskupét? A luxus szó a helyén van, hisz hatalmas a Passat CC extralistája, igaz, ennél sokkal izgalmasabb a technikai újdonságok gyűjteménye.
am
A Passat CC néhány komoly újdonsággal is szolgál, az automatikus parkolósegéd hasznosságát nem tudtuk kipróbálni, akárhová akartunk beparkolni, mindig mást akart a kocsi. Félelmetes, ahogy elengedett kormánnyal magától ide-oda kanyarog. Hasonló, néha már zavaró önjáró technika a más márkáknál is alkalmazott sávtartó asszisztens. A VW-nál ez abban tér el a korábban kipróbáltaktól, hogy sokkal jobban beavatkozik a vezetésbe. Nem csak zörög, hangot ad, vagy villog, hanem határozott mozdulattal visszaterel a sávba, például egy vétlen kisodródásnál. 150-nel autópályán elengedett kézzel is lehet haladni, egyik sávtól a másikig kacsázik az autó. Amikor már az ámulattól hátradőlnénk, akkor hirtelen csipog egyet a rendszer, majd vörös betűkkel közli a kijelzőn, hogy vedd át azonnal a kormányzást. Ezután szépen kikapcsol, és hagyja, hogy átsodródjunk egy másik sávba. Hosszú távon kissé zavaró, ahogy belekotnyeleskedik a vezetésbe, mindenféle úton lévő csíknál bepróbálkozik. Szerencsére ki lehet kapcsolni.
Hasonló újdonság a Passatban az ACC, vagyis a automatikus távolságtartó asszisztens, amely egy előre beállított, variálható távolságban követi az előttünk haladót, fékez és gyorsít, amikor kell. 0 és 210 kilométer/órás sebességtartományban működik, vészfékezés előtt a féktárcsákra jobban rátapasztja a fékpofákat, hogy még hatékonyabb legyen a lassulás. Az ACC meg is állítja az autót, ha az előtte haladó is megáll.
[[ Oldaltörés: CC, azaz komfort kupé ]]
Komfort kupéról lévén szó, kifogástalan a kényelem, ízléses a beltér, kamerás a parkolóradar, az érintőképernyős, navigációs, HDD-s Dynaudio rendszer szépen szól és látványos, az iPoddal azonban nem sikerült összekapcsolni. A műszerfalba elrejtettek egy kis telefonbillentyűzetet, amely akkor van szem előtt, ha tárcsázni kell, így nem zavar be az ergonómiába. Így is marad rengeteg kütyü, gomb, kapcsoló – napokba telik, amíg megtanuljuk minden funkcióját.
am
A kilátás az autóból meglepően jó, vezetése nagyon izgalmas. A futóművet (DCC) menet közben lehet állítani: normál, komfortos, vagy sportos üzemmód között választhatunk. Ám, ha az igazán sportos megoldás érdekel valakit, próbálja ki a 300 lovas 3,6 literes V6-ost. Brutálisan megy, felújított összkerékhajtása a legvakmerőbb sofőröket is kielégíti, dupla-kuplungos DSG-váltóval ugyanakkor a kényelmes vezetőket is kiszolgálja. Ezt a váltót a kormányról is lehet működtetni. A monumentális erőfölény leginkább az autópályán érvényesül, pillanatok alatt 250-nel fut a gép, lámpás kigyorsításoknál is erős, bár egy picit késlekedik még S-fokozatban (sport) is.
am
Az izommotorhoz képest meglepően jó benyomást tett az 1,8 literes 160 lovas TSI motor, amely új a VW kínálatában. Dinamikus, élénk, erős, a 200-220 ezzel is gyerekjáték. Igaz a V6-os hangja utánozhatatlan. A takarékosak választhatják a dízelt, a sajtóanyag szerint a 140 lovas TDI 5,8 liter gázolajat fogyaszt átlagos ciklusban 100 kilométerenként. A kezdeti motorválasztékot később 200 lovas TSI és 170 lovas common rail TDI egészíti majd ki.