szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magas nyersanyagárak és az éleződő verseny stratégiai szövetségben készteti együttműködésre a Magyarországon is jelen levő japán Bridgestone és a rivális Toyo Tire & Rubber gumiabroncsgyártókat.

A megállapodás tőkekapcsolatokat, - így 8 milliárd jen (76 millió dollár) értékben egymás cégeiben részesedésszerzést -, egymás termelőegységeinek használatát és közös fejlesztéseket is előirányoz. A Bridgestone 8,72 százalékot szerez a Toyóban, a Toyo 0,48 százalékkal részesedik a Bridgestone-ból. A szövetség létrehozásának legsürgetőbb oka a gumiabroncsgyártásban használt nyersanyagok ütemes áremelkedése. Az iparág irányadó gumiármutatója 2006 vége óta 70 százalékkal nőtt, közben az indiai, kínai és dél-koreai gyártók alacsonyabb árai is erős nyomást gyakorolnak a japán cégekre.

A Bridgestone április elején hivatalosan megnyitotta első európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvő üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor. Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) működik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre, mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Sok esetben a gumik felelősek a balesetért

Lapos vagy defektes gumik a brit autóbalesetek azon harmadáért felelősek, amelyek műszaki okokra vezethetők vissza. A halálos balesetek 3 százaléka gumidefekt miatt következik be – derül ki a Norwich Union Risk Services (NURS) és a brit közlekedési minisztérium felméréséből.

hvg.hu Autó

Miért kötelező a téli gumi?

Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben.

hvg.hu Autó

Gumiteszt Jaguárral

A kiskunlacházi reptéren, szakemberek felügyelete alatt tehettük próbára a Michelin új, a felső kategóriás autók számára készült gumiabroncsait. Segítségünkre volt öt prémiumautó, két S-type Jaguar, egy Opel Signum, egy ötös BMW és egy VW Sharan, valamint egy felkészült stáb.