Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49355479-3ecf-47f6-a987-426ed4b119c1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tényi István és a Mi Hazánk Mozgalom tett feljelentést.","shortLead":"Tényi István és a Mi Hazánk Mozgalom tett feljelentést.","id":"20250429_Hutlen-kezeles-gyanuja-miatt-nyomoz-a-rendorseg-Ruszin-Szendi-Romulusz-villaugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49355479-3ecf-47f6-a987-426ed4b119c1.jpg","index":0,"item":"98aefd7e-5f86-4228-be80-7dadbb7de4a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Hutlen-kezeles-gyanuja-miatt-nyomoz-a-rendorseg-Ruszin-Szendi-Romulusz-villaugyeben","timestamp":"2025. április. 29. 12:13","title":"Hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomoz a rendőrség Ruszin-Szendi Romulusz villaügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97f9b291-c5cf-4971-b137-50a6e989c997","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az 5,4 másodperces 0-100-as katapultálásra képes Elroq RS-nek alaposan megkérik az árát.","shortLead":"Az 5,4 másodperces 0-100-as katapultálásra képes Elroq RS-nek alaposan megkérik az árát.","id":"20250429_bearaztak-a-valaha-keszult-legjobban-gyorsulo-skoda-elroq-rs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97f9b291-c5cf-4971-b137-50a6e989c997.jpg","index":0,"item":"fe0cf2fc-57fb-4bdb-9d96-39f2269044c2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_bearaztak-a-valaha-keszult-legjobban-gyorsulo-skoda-elroq-rs","timestamp":"2025. április. 29. 06:41","title":"Cseh katapult: beárazták a valaha készült legjobban gyorsuló Skodát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8639c2b1-1a62-499d-b9e7-d4c9e8193649","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hisz a demokráciában, ezért is áll ki Magyar Péter mellett – állítja. ","shortLead":"Hisz a demokráciában, ezért is áll ki Magyar Péter mellett – állítja. ","id":"20250428_Cicciolina-hazakoltozik-amint-Magyar-Peter-megnyeri-a-valasztast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8639c2b1-1a62-499d-b9e7-d4c9e8193649.jpg","index":0,"item":"6e0eb8c4-f3bb-42bf-b74d-84ce36fa3dcc","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Cicciolina-hazakoltozik-amint-Magyar-Peter-megnyeri-a-valasztast","timestamp":"2025. április. 28. 10:42","title":"Cicciolina hazaköltözik, ha Magyar Péter megnyeri a választást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A díjat nem az EP adja oda, hanem a The Parliament Magazine nevű havilap.","shortLead":"A díjat nem az EP adja oda, hanem a The Parliament Magazine nevű havilap.","id":"20250429_kulja-andras-shortlist-newcomer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"3e092a9a-c933-46d2-ae7d-ce99458253d7","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_kulja-andras-shortlist-newcomer","timestamp":"2025. április. 29. 14:58","title":"A tiszás Kulja András is felkerült a legjobb újoncok shortlistjére az Európai Parlamentben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9941c1ea-296b-4446-b887-ec68e18dd89d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Marta Kos hosszan beszélt az Európai Unió bővítéspolitikájáról. A szerinte éltanulónak számító moldávok felvételét nem lehet Ukrajnához kötni. Kudarcként élné meg, ha ciklusa végére nem lenne több uniós tagállam. És ott van a Nyugat-Balkán is.","shortLead":"Marta Kos hosszan beszélt az Európai Unió bővítéspolitikájáról. A szerinte éltanulónak számító moldávok felvételét nem...","id":"20250429_Unios-bovitesi-biztos-Magyar-veto-miatt-Moldavia-EU-tagsaga-Ukrajnatol-fuggetlenul-mehet-tovabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9941c1ea-296b-4446-b887-ec68e18dd89d.jpg","index":0,"item":"573d7e97-11d0-4df0-a86a-4f2f1176aa45","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_Unios-bovitesi-biztos-Magyar-veto-miatt-Moldavia-EU-tagsaga-Ukrajnatol-fuggetlenul-mehet-tovabb","timestamp":"2025. április. 29. 17:09","title":"Uniós bővítési biztos: A magyar vétó miatt Moldova EU-csatlakozása Ukrajnától függetlenül haladna előre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e4b84e3-7d3f-4323-af17-5b00a261f28a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai gyártó legfrissebb újdonsága a Mercedes EQS-sel rivalizálhat.","shortLead":"Az amerikai gyártó legfrissebb újdonsága a Mercedes EQS-sel rivalizálhat.","id":"20250429_latvanyos-elektromos-luxusszedannal-rukkolt-elo-a-buick-electra-gs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e4b84e3-7d3f-4323-af17-5b00a261f28a.jpg","index":0,"item":"d7cbd0d5-12c6-4abd-9f81-e948f58e1aeb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_latvanyos-elektromos-luxusszedannal-rukkolt-elo-a-buick-electra-gs","timestamp":"2025. április. 29. 08:41","title":"Látványos elektromos luxusszedánnal rukkolt elő a Buick","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d142cb7-cbc5-4bca-9edd-8f6bc1dfb4fb","c_author":"Fülöp István - Arató László","category":"360","description":"Semmilyen piaci logika nem indokolja, hogy a magyar kormány és az állami cégek kizárólag kormánybarát médiumokban hirdetnek. Ha az Európai Bizottság is elfogadja a Magyar Hang érvelését, az érintett cégeknek akár közel 450 milliárd forintot is vissza kell fizetniük, ami a fideszes médiabirodalom megroppanását is eredményezheti.","shortLead":"Semmilyen piaci logika nem indokolja, hogy a magyar kormány és az állami cégek kizárólag kormánybarát médiumokban...","id":"20250429_propaganda-media-335-milliard-kormany-hirdetes-magyar-hang-panasz-europai-bizottsag-reagal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d142cb7-cbc5-4bca-9edd-8f6bc1dfb4fb.jpg","index":0,"item":"4c9da1b5-f039-4680-81e3-e8261655ca11","keywords":null,"link":"/360/20250429_propaganda-media-335-milliard-kormany-hirdetes-magyar-hang-panasz-europai-bizottsag-reagal","timestamp":"2025. április. 29. 06:30","title":"Így tapsolt el a kormány 335 milliárd forintot a baráti médiumokon keresztül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisvállalkozó vagyok, festek, mázolok, két nagy gyerekem van, szeretek kirándulni. Valahogy így mutatkozik be röviden a Peugeot Partner Tepee ideális vásárlója.
A Tepee-család újabb taggal bővül: a Bipper és az Expert mellé megérkezett a középső testvér a Partner. A kínálatban megmarad a régi név is, megújult külsővel, kétféle hosszúságban kapható a népszerű kisáruszállító. Ez utóbbi jelleg érződik a Tepee Partneren is. Hiába a milliónyi tároló rekesz, a személyautós kényelem és vezethetőség, a Partner nem tud igazi személyautó lenni. Azoknak jó, akik a két kategória határán bóklásznak, vállalkozóknak, családos mesterembereknek, akiknek valóban szükségük van a 2 az 1-ben autóra. A Partner ilyen. Ha cipelni kell, ott a 625 kilogrammos teherbírás, ha pakolni kell, ott az akár 3 köbméteres raktér, ha nagyit, gyereket, vagy kutyát kell szállítani, ott a teljes értékű hátsó sor, ha nyaralni kell, ott a 642 literes csomagtartó. Kalaptartóig. Mennyezetig 1350 liter.
Ebből a szempontból tehát hibátlan a Partner. Nekem azonban nagynak, üresnek tűnt. Szállítottam volna nagymamákatés nagypapákat, de most épp nem jöttek. Feleségem új gyerek kanapét akart, boldogan mondtam rá igent, hisz itt a megfelelő kocsi. Amikor levettük a polcról a 30 kilós bútort, kiderült, túl silány az anyaga, hogy megvegyük, így üresen járt a kocsi, kiszerelt ülésekkel. Gondoltam berakom a két állatomat, a Bandit meg a Fecót. Pont el is fértek a két műszerfali lyukban a szellőzők alatt. Kutyának túl kicsik, hörcsög a helyes megnevezésük. Barátom szólt, kellene vissza még tél előtt a kölcsönadott talicska. Az meg túl sáros volt, hogy a tesztautót bepiszkítsam. Így maradt kihasználatlanul a nagyterű.
Hogy mi nem személyautós benne? Az ablakemelő mozgató billentyűi a műszerfalon kaptak helyet, pedig az ajtó karfájában keressük, a váltó felkerült a műszerfalra (néha a kólás palackkal váltottam volna sebességet, sikertelenül), a motor úgy kerreg, mint egy Boxerben, igaz, úgy is húz, az úthibák pedig kitépik kezünkből a kormányt. A csomagtartó inkább poggyásztér, sehol egy akasztó, vagy elválasztó. A bevásárlás kín, minden szanaszét szalad egy körforgalom után. Hiába a belső tetőcsomagtartó, gördeszkát, síbotot kevésbé, krumplit, paradicsomot, kefírt és sört annál inkább utaztattam. Igaz, ha nem aprózzuk el, szinte bármekkora csomag, koffer befér. A kézifék karját elérni nem könnyű, kezünk folyton beszorul, a biztonsági öv csatolója nagyon mélyen van.
A korábbiakra cáfol rá az a rengeteg tároló, lyuk, rejtett zseb, padlóba eldugott doboz, kivehető boksz, tető alatti rekesz, ülés alatti fiók, amit megszámolni sem lehet. A hűthető kesztyűtartó több rekeszes. Érdemes lenne pályázatot kiírni arra, mennyi minden dugható el szem elől a Tepee-ben. A kétoldali tolóajtó főnyeremény, úgy tudtam reggelente kitenni iskolája előtt a fiamat, hogy nem kellett méretes parkolóhelyet keresnem, nem kellett kiszállnom kisegíteni. Csak megálltam vészvillogóval, ő meg boldogan, a reggeli tervektől kipirult arccal ugrott ki könnyed mozdulattal, majd csapta rám az ajtót.
A klíma kétzónás, korábbi oroszlános modellekből ismerős, akárcsak a fedélzeti számítógép kijelzője és funkciói is. Meglepetés a tökéletesen működő Bluetooth-os telefonkapcsolat. A rádió és az mp3-as cédé a kormány alatti karokkal is vezérelhető. Van gyerekfigyelő középső visszapillantónk. A műanyag műszerfal kétszínű (szürke és fekete), anyaga kopogós PVC. A könyöktámasz alatti hatalmas műanyag doboz kivehető, akár 5-6 fél literes palack is befér, a baj csak az vele, hogy nincs rekeszekre osztva, így a kulcsok, telefonok, palackok, almák, kütyük és mütyürök rendesen zörögnek és rázódnak. Pohártartóból tucatnyi van.
A kilátás jó, nagyok a visszapillantók, a tolatásban, parkolásban szenzorok vizuális és hangjelzései segítenek. Az ülések beállítása körülményes, ellenben kényelmesek, az Outdoor kivitelhez három külön álló hátsó ülést ír a gyári prospektus, tesztautómban csak 2 az egyhez osztású üléspad volt. Ehhez a felszereltséghez hasznos extrák rendelhetők, mint panoráma tető, nyitható hátsó szélvédő. Sajnos osztott csomagtér-ajtót nem kínálnak, pedig ez az egyben felnyíló garázsajtó méretű darab komoly akadályt is jelenthet városlakóknak.
Bár hangos a motor, könnyedén mozgatja az 1429 kilós dobozost. Fogyasztása mesés: az együtt megtett 750 kilométer alatt, vegyes használatban 6,2 liter gázolajat vett magához. Az 1,6 literes 110 lovas HDi-ben az a jó, hogy bármennyire is padlózzuk, a végén mindig ez a hat liter környéki átlag jön ki. Méretei ellenére ezért bátran vezettem sportos lendülettel, a száguldozástól csak az enyhe alulkormányzás és az úthibáktól pánikoló, pontatlan kormányzás kímélt meg. Nyugodtan araszolni, bedugulva – ebből bővebben kijutott.
Az új szabályozás szerint az elkövetkezendő két évben a gyártók a gépjárművek és alkatrészek importjára kivetett 25 százalékos vám egy részét visszaigényelhetik majd.