Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Komoly összeget fizetnének érte.","shortLead":"Komoly összeget fizetnének érte.","id":"20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f.jpg","index":0,"item":"dc96a3e0-39ad-4ec6-aa0e-7b33250ab9dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","timestamp":"2025. május. 23. 11:55","title":"Titokzatos befektetőcsoport vásárolhatja meg az OnlyFanst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ae07b97-2345-4f8c-a4a8-497ea1549794","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"360","description":"Drasztikusan szűkítette és két évvel elhalasztotta a vállalatok ESG-jelentésének tavaly ősszel véglegesített kötelező alkalmazását az Európai Unió. Bürokráciacsökkentésre hivatkoznak, ám egyúttal a kontinens klímacéljai elérését is kitolják. Teljes hátraarcról van szó?","shortLead":"Drasztikusan szűkítette és két évvel elhalasztotta a vállalatok ESG-jelentésének tavaly ősszel véglegesített kötelező...","id":"20250524_hvg-lazitasi-szakasz-esg-fekezett-ambicio-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ae07b97-2345-4f8c-a4a8-497ea1549794.jpg","index":0,"item":"3d3a8e9c-2920-4d6a-a89a-e35bf1ede211","keywords":null,"link":"/360/20250524_hvg-lazitasi-szakasz-esg-fekezett-ambicio-europai-unio","timestamp":"2025. május. 24. 12:00","title":"Amikor az EU is fénysebességgel dönt: visszavesz a zöldítési tervekből Brüsszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69dc0b0e-b85d-40cb-a7fd-2526381b9e4a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Többfelé esőre és záporra is számítani kell.","shortLead":"Többfelé esőre és záporra is számítani kell.","id":"20250523_Ot-megyere-adtak-ki-figyelmeztetest-zivatar-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69dc0b0e-b85d-40cb-a7fd-2526381b9e4a.jpg","index":0,"item":"04cde47e-8eab-4696-922a-3010e36e2a51","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Ot-megyere-adtak-ki-figyelmeztetest-zivatar-miatt","timestamp":"2025. május. 23. 05:05","title":"Öt megyére adtak ki figyelmeztetést zivatar miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","shortLead":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","id":"20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94.jpg","index":0,"item":"38d658e8-c691-47d2-96fb-1809aeb6d602","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","timestamp":"2025. május. 23. 07:21","title":"Itt a legújabb hegyomlásnyi amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Már a Le Monde is felfigyelt Hadházy Ákosra, nagy portrécikket szentelt neki. Veszélybe kerül a Putyin-ellenes európai egység, ha Trump enyhít a szankciókon, és Magyarország képes még inkább rontani a helyzeten. Az olyan populisták, mint Orbán és Fico, sok mindent megígérnek, amit azután nem tudnak teljesíteni. Az államokat nem lehet úgy vezetni, mint a vállalkozásokat, de Trump ezt nem hajlandó elismerni. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Már a Le Monde is felfigyelt Hadházy Ákosra, nagy portrécikket szentelt neki. Veszélybe kerül a Putyin-ellenes európai...","id":"20250522_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"baa4eb2b-fcd3-46d1-a9e4-acc69ecf1eef","keywords":null,"link":"/360/20250522_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 22. 12:14","title":"Die Presse-elemzés: Beviszi-e Orbán Viktor a halálos döfést a demokráciának?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Claude Opus 4 nevű MI-modell biztonsági tesztelésekor az Anthropic mérnökei azt találták, ha fenyegetve érzi magát, a mesterséges intelligencia zsarolni kezdi a mérnököket.","shortLead":"A Claude Opus 4 nevű MI-modell biztonsági tesztelésekor az Anthropic mérnökei azt találták, ha fenyegetve érzi magát...","id":"20250523_anthropic-mesterseges-intelligencia-claude-opus-4-zsarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"d9c57d37-9f48-4701-9945-91a804b07642","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_anthropic-mesterseges-intelligencia-claude-opus-4-zsarolas","timestamp":"2025. május. 23. 14:03","title":"Zsarolni kezd az Anthropic új mesterséges intelligenciája, ha le akarják cserélni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1adf73b-701e-40df-9834-6128c15bca70","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Modern autók, újszerű hibák.","shortLead":"Modern autók, újszerű hibák.","id":"20250523_Egyre-tobb-szoftverhiba-benitja-le-az-uj-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1adf73b-701e-40df-9834-6128c15bca70.jpg","index":0,"item":"4d352923-92f4-4fdf-9237-e15f91480bc1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_Egyre-tobb-szoftverhiba-benitja-le-az-uj-autokat","timestamp":"2025. május. 23. 08:04","title":"Egyre több szoftverhiba bénítja le az új autókat – ezt mutatják a statisztikák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta ki egy anyuka a fiát ezer, szexuális aktusért sorban álló férfi közül.","shortLead":"A korhatár-besorolás nem engedte volna meg, de a Balázsék című műsorban kora reggel arról beszélgettek, hogyan rángatta...","id":"20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/304f05b3-9b3a-4a97-bf0a-5e6bd4965a42.jpg","index":0,"item":"c0842cf3-ae06-4985-84e4-02b8df7d8f80","keywords":null,"link":"/elet/20250522_Balazsek-egy-egy-nap-alatt-ezer-ferfival-szexelo-norol-beszelgettek-9-millios-birsag-a-Radio-1-nek","timestamp":"2025. május. 22. 13:56","title":"Balázsék az egy nap alatt ezer férfival szexelő nőről beszélgettek: 9 milliós bírság a Rádió 1-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Peugeot Partner teszt: első a munka, második a család, vagy fordítva?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A Tepee-család újabb taggal bővül: a Bipper és az Expert mellé megérkezett a...
am
A Tepee-család újabb taggal bővül: a Bipper és az Expert mellé megérkezett a középső testvér a Partner. A kínálatban megmarad a régi név is, megújult külsővel, kétféle hosszúságban kapható a népszerű kisáruszállító. Ez utóbbi jelleg érződik a Tepee Partneren is. Hiába a milliónyi tároló rekesz, a személyautós kényelem és vezethetőség, a Partner nem tud igazi személyautó lenni. Azoknak jó, akik a két kategória határán bóklásznak, vállalkozóknak, családos mesterembereknek, akiknek valóban szükségük van a 2 az 1-ben autóra. A Partner ilyen. Ha cipelni kell, ott a 625 kilogrammos teherbírás, ha pakolni kell, ott az akár 3 köbméteres raktér, ha nagyit, gyereket, vagy kutyát kell szállítani, ott a teljes értékű hátsó sor, ha nyaralni kell, ott a 642 literes csomagtartó. Kalaptartóig. Mennyezetig 1350 liter.
am
Ebből a szempontból tehát hibátlan a Partner. Nekem azonban nagynak, üresnek tűnt. Szállítottam volna nagymamákatés nagypapákat, de most épp nem jöttek. Feleségem új gyerek kanapét akart, boldogan mondtam rá igent, hisz itt a megfelelő kocsi. Amikor levettük a polcról a 30 kilós bútort, kiderült, túl silány az anyaga, hogy megvegyük, így üresen járt a kocsi, kiszerelt ülésekkel. Gondoltam berakom a két állatomat, a Bandit meg a Fecót. Pont el is fértek a két műszerfali lyukban a szellőzők alatt. Kutyának túl kicsik, hörcsög a helyes megnevezésük. Barátom szólt, kellene vissza még tél előtt a kölcsönadott talicska. Az meg túl sáros volt, hogy a tesztautót bepiszkítsam. Így maradt kihasználatlanul a nagyterű.
Hogy mi nem személyautós benne? Az ablakemelő mozgató billentyűi a műszerfalon kaptak helyet, pedig az ajtó karfájában keressük, a váltó felkerült a műszerfalra (néha a kólás palackkal váltottam volna sebességet, sikertelenül), a motor úgy kerreg, mint egy Boxerben, igaz, úgy is húz, az úthibák pedig kitépik kezünkből a kormányt. A csomagtartó inkább poggyásztér, sehol egy akasztó, vagy elválasztó. A bevásárlás kín, minden szanaszét szalad egy körforgalom után. Hiába a belső tetőcsomagtartó, gördeszkát, síbotot kevésbé, krumplit, paradicsomot, kefírt és sört annál inkább utaztattam. Igaz, ha nem aprózzuk el, szinte bármekkora csomag, koffer befér. A kézifék karját elérni nem könnyű, kezünk folyton beszorul, a biztonsági öv csatolója nagyon mélyen van.
am
A korábbiakra cáfol rá az a rengeteg tároló, lyuk, rejtett zseb, padlóba eldugott doboz, kivehető boksz, tető alatti rekesz, ülés alatti fiók, amit megszámolni sem lehet. A hűthető kesztyűtartó több rekeszes. Érdemes lenne pályázatot kiírni arra, mennyi minden dugható el szem elől a Tepee-ben. A kétoldali tolóajtó főnyeremény, úgy tudtam reggelente kitenni iskolája előtt a fiamat, hogy nem kellett méretes parkolóhelyet keresnem, nem kellett kiszállnom kisegíteni. Csak megálltam vészvillogóval, ő meg boldogan, a reggeli tervektől kipirult arccal ugrott ki könnyed mozdulattal, majd csapta rám az ajtót.
[[ Oldaltörés: Nagy, hangos és takarékos ]]
am
A klíma kétzónás, korábbi oroszlános modellekből ismerős, akárcsak a fedélzeti számítógép kijelzője és funkciói is. Meglepetés a tökéletesen működő Bluetooth-os telefonkapcsolat. A rádió és az mp3-as cédé a kormány alatti karokkal is vezérelhető. Van gyerekfigyelő középső visszapillantónk. A műanyag műszerfal kétszínű (szürke és fekete), anyaga kopogós PVC. A könyöktámasz alatti hatalmas műanyag doboz kivehető, akár 5-6 fél literes palack is befér, a baj csak az vele, hogy nincs rekeszekre osztva, így a kulcsok, telefonok, palackok, almák, kütyük és mütyürök rendesen zörögnek és rázódnak. Pohártartóból tucatnyi van.
A kilátás jó, nagyok a visszapillantók, a tolatásban, parkolásban szenzorok vizuális és hangjelzései segítenek. Az ülések beállítása körülményes, ellenben kényelmesek, az Outdoor kivitelhez három külön álló hátsó ülést ír a gyári prospektus, tesztautómban csak 2 az egyhez osztású üléspad volt. Ehhez a felszereltséghez hasznos extrák rendelhetők, mint panoráma tető, nyitható hátsó szélvédő. Sajnos osztott csomagtér-ajtót nem kínálnak, pedig ez az egyben felnyíló garázsajtó méretű darab komoly akadályt is jelenthet városlakóknak.
am
Bár hangos a motor, könnyedén mozgatja az 1429 kilós dobozost. Fogyasztása mesés: az együtt megtett 750 kilométer alatt, vegyes használatban 6,2 liter gázolajat vett magához. Az 1,6 literes 110 lovas HDi-ben az a jó, hogy bármennyire is padlózzuk, a végén mindig ez a hat liter környéki átlag jön ki. Méretei ellenére ezért bátran vezettem sportos lendülettel, a száguldozástól csak az enyhe alulkormányzás és az úthibáktól pánikoló, pontatlan kormányzás kímélt meg. Nyugodtan araszolni, bedugulva – ebből bővebben kijutott. B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot Partner Tepee Outdoor 1,6 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4380/1810/1803
Csomagtér
642-3000 liter
Saját tömeg (kg)
1429
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
172
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
14,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,8
Országúti
4,9
Vegyes
5,6
Tesztfogyasztás
6,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
147
ÁRA
5,14 millió forint, alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.