Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42c1a96d-c3c2-4e1d-9ad2-d96481cf1bb4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Duplájára nő az adatátvitel sebessége a HDMI 2.2-vel, ami a kép- és hangminőségben is érezteti majd a hatását. Ehhez azonban új tévé és kábel is kell majd, de egy kicsit még várni kell a megjelenésükre.","shortLead":"Duplájára nő az adatátvitel sebessége a HDMI 2.2-vel, ami a kép- és hangminőségben is érezteti majd a hatását. Ehhez...","id":"20250107_uj-hdmi-2-2-szabvany-bemutatas-csatlakozo-kabel-ces-2025-kepatvitel-hangatvitel-96-gbps","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42c1a96d-c3c2-4e1d-9ad2-d96481cf1bb4.jpg","index":0,"item":"401c6a4c-5b6d-461d-96b9-a0c29f5bed98","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_uj-hdmi-2-2-szabvany-bemutatas-csatlakozo-kabel-ces-2025-kepatvitel-hangatvitel-96-gbps","timestamp":"2025. január. 07. 09:03","title":"Új kábel kell majd a tévékhez: bemutatkozott a HDMI 2.2, hatalmas előrelépést hoz az új szabvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a","c_author":"4iG Nyrt.","category":"brandchannel","description":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi kampányában a Vodafone Magyarország. A szolgáltató egy szívmelengető, elgondolkodtató ünnepi reklámfilmben dolgozza fel ezt az aktuális témát, amelyben Szacsvay László, Oszvald Marika és Székely B. István egy különleges városi kalandra indulnak. A karácsonyi felhívás célja, hogy új megvilágításba helyezze az időskor és a digitális világ kapcsolatát.","shortLead":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi...","id":"20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a.jpg","index":0,"item":"35bda2be-bc47-4abf-a680-768da18f8c0e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","timestamp":"2025. január. 07. 10:30","title":"Az időskor nem láthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"c5551a2f-f095-4389-9a27-544a500cfee1","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero kontrollerére, csak annál sokkal jobb hangzást ad.","shortLead":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero...","id":"20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab.jpg","index":0,"item":"143008a1-c9ca-4db7-b420-bcf36484910f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 19:03","title":"Elkészült a világ első, húrok nélküli gitárja, bárki megtanulhat játszani rajta – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dddc1ba1-f7db-465e-bc60-8c3adaafcf66","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250108_Marabu-Feknyuz-Tuk-tuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dddc1ba1-f7db-465e-bc60-8c3adaafcf66.jpg","index":0,"item":"8544fed9-d314-47cf-8084-1114760a0321","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_Marabu-Feknyuz-Tuk-tuk","timestamp":"2025. január. 08. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Tuk-tuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3bf4725-50ad-44a6-aa60-b87e70f2c134","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Hét órán át szakadt az eső, a víz elöntött több nagyvárost is.","shortLead":"Hét órán át szakadt az eső, a víz elöntött több nagyvárost is.","id":"20250107_vihar-Mekka-Dzsidda-eso-szel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3bf4725-50ad-44a6-aa60-b87e70f2c134.jpg","index":0,"item":"27607b74-b80a-45f7-a9d0-1e72a7583c53","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_vihar-Mekka-Dzsidda-eso-szel","timestamp":"2025. január. 07. 11:38","title":"Brutális viharok mosták el Mekkát és Dzsiddát, konténereket dobált a szél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7158129b-0986-447d-a947-662d90bb38e9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem akadtak össze végül. ","shortLead":"Szerencsére nem akadtak össze végül. ","id":"20250108_Rosszul-felmert-elozes-3-as-fouton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7158129b-0986-447d-a947-662d90bb38e9.jpg","index":0,"item":"222ce812-9a10-4746-a49b-0fe82f716a08","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_Rosszul-felmert-elozes-3-as-fouton-video","timestamp":"2025. január. 08. 09:22","title":"A frászt hozta a szemből érkezőre egy autós, aki rosszul mért fel egy előzést – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyetlen pályázóként nem volt nehéz dolguk.","shortLead":"Egyetlen pályázóként nem volt nehéz dolguk.","id":"20250108_balog-zoltan-erzsebet-tabor-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2.jpg","index":0,"item":"fe79ed0c-274f-42fb-9cfb-87c35b88b39d","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_balog-zoltan-erzsebet-tabor-kozbeszerzes","timestamp":"2025. január. 08. 13:14","title":"Saját cége nyerte a Balog Zoltánhoz köthető, gyermektáboroztatással foglalkozó alapítvány közbeszerzéseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető vissza, de vannak esetek, amikor nem árt alaposabban kivizsgáltatnunk magunkat.","shortLead":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető...","id":"20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47.jpg","index":0,"item":"9a517fc1-4baa-4e62-ab7a-934be1a917bb","keywords":null,"link":"/elet/20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","timestamp":"2025. január. 07. 05:50","title":"Kell-e aggódnunk, ha halljuk a saját szívdobogásunkat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mercedes-Benz 800 millió eurós kecskeméti beruházásáról szóló együttműködési szerződést hétfőn írta alá Bajnai Gordon, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetője és Rainer Schmückle, a Mercedes-Benz személygépkocsi üzletágának ügyvezető igazgatója Budapesten. Gyurcsány Ferenc az aláírást megelőzően azt mondta: Magyarország a megbízhatóságával nyerte el a Mercedes-Benz beruházását. Összeállítás az elmúlt 15 év autós beruházásairól.
SUZUKI - Az 1955-től autókat is gyártó japán Suzukitól 1985-ben érkezett az első ajánlat, végül 1990. január 13-án írták alá Budapesten a személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat első megállapodását. A cég 1991-ben Esztergomban kezdte el építeni második európai gyárát, a beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint volt. Az üzemben 1992 őszén készült el az első Suzuki Swift gépkocsi (amely ma a Közlekedési Múzeumban látható), az 5,5 milliárd forint alaptőkéjű Magyar Suzuki Rt. gyáravatója 1993. május 7-én volt.
1993-ban már a Suzuki volt a legnépszerűbb új autó Magyarországon. 1994-ben a hazai és más európai beszállítások aránya meghaladta a 60 százalékot, így a magyar Suzuki európai termékké vált. Még abban az évben beindult a hazai autók exportja. 1999-ben átvette autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos, összesen addig 250 ezer Swiftet gyártottak.
2000-ben megindult a GM-mel együttműködésben készült új típus, a Wagon R+ sorozatgyártása, 2003-ban bemutatták az Ignist. Az addig csak modellfrissítésen átesett Swift új szériáját 2005. február 4-én mutatták be, s nem egészen egy év alatt a legnépszerűbb hazai autó lett. Az új Swift világszerte nagy sikert aratott, több országban, így Ausztráliában, Kínában, Indiában, Japánban "Az év autója" kitüntető címet kapta meg.
2006 februárjában gördült le a gyártósorról a Suzuki és a FIAT együttműködéséből létrejött SX4 családi- és szabadidőautó, 2008 februárjában pedig a Splash első példánya. Tavaly is a Suzuki rendelkezett hazánkban az új személygépkocsi piacon a legnagyobb részesedéssel (18,2 százalék), 32 ezer 274 gépkocsit értékesítettek Magyarországon. A jelenleg hatezer alkalmazottat foglalkoztató Magyar Suzuki Zrt. idei terveiben 300 ezer autó gyártása szerepel. A vállalat működésének 15 éve alatt 280 milliárd forintot ruházott be Esztergomban.
GENERAL MOTORS - A General Motors Europe 1989-ben kezdte meg a tárgyalást a magyar kormánnyal, s egy évre rá aláírták a vállalat alapításáról szóló megállapodást. 1991 elején GM Hungary néven bejegyezték a céget, a vállalat ezt tekinti születésnapjának. Egy esztendő múlva, 1992. március 13-án legördült a szerelőszalagról az első Astra, egy fehér, ötajtós, 1,4-es modell. 1992 júliusában megindult a motorgyártás, októberben felavatták az egész szentgotthárdi üzemkomplexumot. Az Opel Hungary nevet 1994 májusában vette fel a vállalat, még ez év végén kivásárolta vegyesvállalati partnerét, a Rábát.
1998 végén az Opel Astra összeszerelése befejeződött. Szentgotthárdon összesen 80 835 Astra készült, ezek többsége a hazai utakon fut. Kínai megrendelésre egy ideig Opel Vectra gépkocsikat is összeszereltek. Az autó-összeszerelés befejezése után a GM Szentgotthárdon folytatta a nagysorozatú motor- és hengerfejgyártást, amit sebességváltó-gyártással egészítettek ki. 2000 októberében felavatták a 7,5 milliárd forintos beruházással készült új automata sebességváltó gyárat.
2006-ban 443 ezer motort, 461 ezer hengerfejet és 21 ezer Allison váltót gyártottak, árbevételük meghaladta a 444 millió eurót. 2007-ben a gyártás volumene lényegében nem változott a több mint 700 főt foglalkoztató üzemben. 2007 decemberében megkezdődött azoknak az 1,8 literes Ecotec DOHC négyhengeres motoroknak a sorozatgyártása, amelyeket az Egyesült Államokban Saturn Astra márkanéven piacra kerülő autókba szerelnek.
A General Motors Powertrain Magyarország Kft. az elmúlt 15 év alatt csaknem 5,5 millió motort gyártott, a szentgotthárdi üzembe a GM eddig mintegy 700 millió eurót ruházott be.
AUDI - Az Audi Hungária Motor Kft. 1993-ban alakult Győrben az Audi AG 100 százalékos leányvállalataként. Az induláskor alkatrészeket és motorokat gyártottak, öt évvel később, 1998-ban autó-összeszereléssel bővítették tevékenységüket. Az összeszerelést az Audi akkor újonnan fejlesztett TT jelzésű sportautójával a TT Coupé-val kezdték, 1999 őszén a nyitott Roadsterrel folytatták. Már az első gyártási évben 13 ezer TT Coupé készült a győri gyártócsarnokban. A két sportmodell mellett ideiglenesen Audi A3-as és S3-as modellek is készültek.
2000. augusztus 25-én elkészült a százezredik Audi TT sportkocsi. 2007 őszétől Audi A3 Cabriolet-kat is összeszerelnek. A járműgyártás fennállásának 10. évfordulóján, 2008 áprilisában legördült a gyártósorról a 400 ezredik kocsi, egy Audi TTS Coupé. Az Audi Hungáriánál 2008 első három hónapjában összesen 14 ezer 286 járművet szereltek össze, 519 ezer 660 motort gyártottak.
A 15 évvel ezelőtt alapított vállalatnál a beruházások értéke meghaladja a 3,3 milliárd eurót. Ezzel az Audi az egyik legnagyobb külföldi befektető és az egyik legnagyobb munkáltató Magyarországon. Munkatársainak létszáma megközelíti a hatezret. A vállalat kivitele a teljes magyar export 9 százalékát adja.
Bár a NER prominensei egyértelműen Trump mellett tették le a garast, a WSJ szerint több vitás pont volt a két ország közt, amelyek aligha oldódtak meg mára.