Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","shortLead":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","id":"20250517_m1-m7-okos-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50.jpg","index":0,"item":"a4589cbf-7872-4073-b626-5a681f2d6c3a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_m1-m7-okos-autopalya","timestamp":"2025. május. 17. 09:38","title":"A világ egyik legokosabb autópálya szakasza lesz az M1-M7 budaörsi bevezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak cselekedni.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak...","id":"20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f.jpg","index":0,"item":"938d56af-0e06-4eaa-9bec-18eb777fad7f","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","timestamp":"2025. május. 15. 12:36","title":"Zelenszkij szerint az Isztambulba érkező orosz küldöttség „színházi kellék”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e93aa37d-c2a8-4531-a371-9b7c7d3042ff","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ezt az egy részt az Alkotmánybíróság megsemmisítette, de a lényeget illetően nem fogadta el a hozzá forduló bíró kezdeményezését: az nem ütközik az Alaptörvénybe, hogy aki nem hajlandó saját magáról és vele együtt élő, akár nagykorú hozzátartozóiról kitölteni a kérdőívet, azt azonnali hatállyal elbocsátják.","shortLead":"Ezt az egy részt az Alkotmánybíróság megsemmisítette, de a lényeget illetően nem fogadta el a hozzá forduló bíró...","id":"20250515_vegkielegites-ab-gyermekvedelem-kifogastalan-eletvitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e93aa37d-c2a8-4531-a371-9b7c7d3042ff.jpg","index":0,"item":"b4a58f45-a5bb-433f-aafe-d81563d77623","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_vegkielegites-ab-gyermekvedelem-kifogastalan-eletvitel","timestamp":"2025. május. 15. 18:18","title":"Csak a végkielégítés megvonása Alaptörvény-ellenes a „kifogástalan életvitel” vizsgálatát elutasító gyermekvédelmi dolgozók esetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Végül futva próbált meglógni. ","shortLead":"Végül futva próbált meglógni. ","id":"20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4d9e094-4bab-4479-a05a-5b916718ab46.jpg","index":0,"item":"6d12bc7f-7b52-4913-b7af-35edb65b1d83","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Defektes-kerekkel-menekult-a-rendorok-elol","timestamp":"2025. május. 15. 11:56","title":"Leszakadt az abroncs a felniről, de akkor sem adta fel a menekülést egy autós Gödöllőnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fda14db-4824-4ad2-83c7-9699de88cdc7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jövőben szükségtelenné válhat a bőrátültetés az égési sérülést szenvedett betegeknél, egy új fejlesztés ugyanis képes lehet közvetlenül a sebre nyomtatni majd az emberi bőrt.","shortLead":"A jövőben szükségtelenné válhat a bőrátültetés az égési sérülést szenvedett betegeknél, egy új fejlesztés ugyanis képes...","id":"20250515_robot-sebeszet-3d-nyomtatas-emberi-bor-atultetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fda14db-4824-4ad2-83c7-9699de88cdc7.jpg","index":0,"item":"1ba39a09-b7be-4417-94e8-5473e45ada12","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_robot-sebeszet-3d-nyomtatas-emberi-bor-atultetes","timestamp":"2025. május. 15. 14:07","title":"Robot nyomtatja az emberi bőrt egy ausztrál kórházban – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","shortLead":"George Simion a félelmek szerint beállhat a szabotőrök sorába.","id":"20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/234d49b9-e36a-498f-8adb-b15a0006a8b0.jpg","index":0,"item":"aea54994-8b10-41a3-81fe-fc120ec10090","keywords":null,"link":"/360/20250516_politico-simion-orban-hasonlosag","timestamp":"2025. május. 16. 07:30","title":"Politico: Az új román elnökesélyes miatt aggódik az EU, nehogy túlságosan hasonlítson Orbánra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","shortLead":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","id":"20250516_szempilla-borotvalas-trend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27.jpg","index":0,"item":"8c9c3842-c0b2-4fa3-8539-85a9dea0cc12","keywords":null,"link":"/elet/20250516_szempilla-borotvalas-trend","timestamp":"2025. május. 16. 05:01","title":"A szemöldökborotválás már a múlt, új bizarr divattrend terjed a férfiak között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e0050f0-b4c8-477e-afe1-f054c9889a30","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Rezvani Knight többek közt golyóálló üveggel és gázmaszkokkal is rendelhető.","shortLead":"A Rezvani Knight többek közt golyóálló üveggel és gázmaszkokkal is rendelhető.","id":"20250516_batman-felismerhetetlen-lamborghini-urus-terepjaro-rezvani-knight","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e0050f0-b4c8-477e-afe1-f054c9889a30.jpg","index":0,"item":"3558170f-8ee9-4960-9498-f2878bcfde2a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_batman-felismerhetetlen-lamborghini-urus-terepjaro-rezvani-knight","timestamp":"2025. május. 16. 06:41","title":"Batman is megirigyelné ezt a felismerhetetlen új Lambo terepjárót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.
Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel vissza szúrós és agresszív tekintettel, mint ahogy például az ötös teszi. Letisztult, harmonikus, kissé kupészerű, barátságos kinézetű autót faragott ezúttal Chris Bangle csapata. A bömös fara a nagy japán vetélytárséhoz hasonlít, szemből megmaradt vérbeli BMW-nek, a hosszú motorfedél eltalált dizájnelem. Persze nem csupán az, hisz komoly, ikerturbós motorokat pakoltak a müncheniek a hetesbe. Hazánkban kezdetben három motorral vihetik a heteseket, a 730d-ben 245 lovat mozgat meg a soros hathengeres, az 540 newtonméteres erőforrás gyári fogyasztási adata kedvező, 7,2 liter. Ennél nagyobb étvágyú a soros hathengeres benzines, 9,9 litert kér papíron a 326 lovas 740i. Az általunk kipróbált 4,4 literes 750i 407 lóerős teljesítményével, 600 newtonméteres nyomatékával és 5,2 másodperces százas sprintjével nyűgözött le. 11,4 literes gyári átlagfogyasztását a rövid tesztút során nem tudtuk leellenőrizni.
Hihetetlen erővel szakítja fel az aszfaltot, intelligens futómű ide, aktív kormányzás oda, ha padlógázzal tépünk be egy kanyarba, sport plusz üzemmódban (ilyenkor a menetstabilizáló csak a háttérben figyel, lehet farolni) bőrünkön érezzük meg, milyen is a passzív biztonság. A kolléga ugyanis kissé túladagolta a kanyarban a gázt, vagy a kanyar volt túl erős az autóhoz, a lényeg az, hogy életemben először bordán szorított a biztonsági öv. A kisodródással egy időben az övek megfeszültek és az ülésbe szögeztek bennünket, az autó pedig felkészült egy esetleges balesetre. Szerencsére szó sem volt vészhelyzetről, de legalább tapasztaltunk valami újat. Újdonságból pedig nincs hiány a hetes BMW-ben: sávtartó asszisztens, éjjellátó kamera, gyalogosfelismerő rendszer (a központi kijelzőn és a szélvédőre kivetítve is megjelenik a gyalogos képe), 3-4000 ezer oldalas iDrive rendszer, könnyített funkcióval, aktív kormányzás, négykerék-kormányzás, intelligens világítás, adaptív légrugózás, oldalsó kamerák, parkolókamera, csúcshifi, négyzónás klíma, hangvezérlés, kulcsnélküli indítás és ajtónyitás stb.
Könnyűszerkezetes az új hetes, a hatékony dinamika koncepciót többfázisú acélfajták és melegen alakított acéltermékek alkalmazása erősíti. A tető, az ajtók, a motorházfedél és a sárvédők alumíniumból készültek, magasnyomású öntési eljárással készült alumínium rugótalpak vannak elöl, a haránthajtás és a differenciálmű háza is ebből az anyagból van, akárcsak az összes motor forgattyúháza.
Nagyot alkottak a béemvések a szórakoztatás és a tájékoztatás terén is, a központi képernyő10,2 hüvelykes, a navigációs háromdimenziós és Magyarországot is ismeri, a műszerfalon és a szélvédőn minden fontos infó a rendelkezésünkre áll, az új iDrive kezelőgombjai programozhatóak, a merevlemezes tárolón felvehetjük és elmenthetjük az éppen bejárt útvonalat, élményeinket USB-n keresztül pedig másokkal is megoszthatjuk. Zenéinket merevlemezen is tárolhatjuk, a hátsó szórakoztató rendszer óriási képernyőin filmet nézhetünk, játszhatunk. Természetesen van hosszított változat is, ennek tengelytávja 3210 milliméter, 140 milliméterrel hosszabb, mint a normál.
A sok élményből, amely az első találkozáskor ránk zúdult, a különlegesen kis fordulókört emelném ki. Bámulatosan fordul az autó, ebben a kormányzott hátsó kerekek a ludasok: 60 kilométer/óra alatt a kormányzással ellentétesen, 60-as tempó fölött a kormányzással egyező irányba fordulnak, így segítve a tapadást. Az oldalra néző kamerapáros már csak hab a tortán: akkor is belátunk egy kereszteződésbe, ha valami takarja a kilátást, elég csak az autó orrát kidugni.
Legolcsóbban 19,9 millióért vihetjük haza az új BMW 7-est, ennyiért 730d-t kapunk, a 740i alapára 21,95 millió forint, a 750i-ért 25,19 milliót kell leperkálnunk, a hosszított változat 1-1,1 millióval drágább (csak benzinmotorral).
A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.
Z4 Coupé. Versenyautó. Erős idegzetűeknek. Az egyik legvadabb BMW. Megnyújtja a teret, lelassítja az időt. Távirati stílusban ennyi. A többi csak jó emlék.
A Nemzetközi Év Motorja Díj történetében sosem volt még példa arra, hogy egy erőforrás kétszer egymás után lett volna fődíjas. 2006-ban a BMW V10-es, nagyteljesítményű motorja újból diadalmaskodott a nemzetközi versenyen Stuttgartban. Az erõforrás elnyerte az áhított a legjobb teljesítményért járó “Best Performance Engine” kitüntetést is, illetve elvitte az elsõ helyezést a 4000 köbcenti feletti kategóriában is.
Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.
Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.
Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.
A 335d kicsit több mint egy hármas limuzin, az M-optika és a legerősebb BMW-dízelmotor násza félelmetes és izgalmas járművet hozott a világra. Nehéz letenni.
Az amerikaiak a Reuters forrása szerint megtagadták az információk átadását attól tartva, hogy Orbán azokat a független média és a civil szervezetek elleni támadásra használja fel.