Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kislány súlyosan megégett az áramütéstől, többször is újra kellett éleszteni.","shortLead":"A kislány súlyosan megégett az áramütéstől, többször is újra kellett éleszteni.","id":"20250425_meghalt-nyiregyhazi-kislany-kad-tolto-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"c50dffd9-03a6-4a75-9fa2-71b06d1f6c98","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_meghalt-nyiregyhazi-kislany-kad-tolto-telefon","timestamp":"2025. április. 25. 10:33","title":"Belehalt a sérüléseibe az a nyíregyházi kislány, aki beleejtette a kádba a töltőn lévő telefonját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8c2abef-d27e-48d6-a1ad-40d64fa12dec","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Sergio Alfieri beszélt arról, miért nem vitték kórházba hétfő reggel Ferenc pápát, és hogyan búcsúzott el tőle.","shortLead":"Sergio Alfieri beszélt arról, miért nem vitték kórházba hétfő reggel Ferenc pápát, és hogyan búcsúzott el tőle.","id":"20250424_ferenc-papa-sergio-alfieri-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8c2abef-d27e-48d6-a1ad-40d64fa12dec.jpg","index":0,"item":"79adecf4-76b7-4525-9bd9-4ff2b6d6d315","keywords":null,"link":"/elet/20250424_ferenc-papa-sergio-alfieri-orvos","timestamp":"2025. április. 24. 14:28","title":"„Búcsúzóul még megsimogattam” – Ferenc pápa orvosa beszélt az egyházfő utolsó óráiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26de5a34-4514-4258-a2ee-f0da8052ed4d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bella Ramsey azt mondja, nem akart címlapokra kerülni ezzel, és annak idején még nem is volt igazán felkészülve arra, hogy nyíltan beszéljen az identitásáról.","shortLead":"Bella Ramsey azt mondja, nem akart címlapokra kerülni ezzel, és annak idején még nem is volt igazán felkészülve arra...","id":"20250425_The-Last-of-Us-Bella-Ramsey-nembinaris-genderfluid-coming-out-megbanta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26de5a34-4514-4258-a2ee-f0da8052ed4d.jpg","index":0,"item":"2c685815-c5a6-4797-8dba-e93b78672aac","keywords":null,"link":"/elet/20250425_The-Last-of-Us-Bella-Ramsey-nembinaris-genderfluid-coming-out-megbanta","timestamp":"2025. április. 25. 15:56","title":"Részben megbánta a The Last of Us sztárja, hogy nembinárisként coming outolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43157607-d386-438c-ba35-8f3f8b098b60","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A tajvani TSMC 2028-tól már 1,4 nanométeres gyártási technológiával is készítene chipeket, amelyek gyorsabbak lehetnek és kevesebbet fogyaszthatnak még a jelenlegi csúcsteljesítményű lapkákhoz képest is.","shortLead":"A tajvani TSMC 2028-tól már 1,4 nanométeres gyártási technológiával is készítene chipeket, amelyek gyorsabbak lehetnek...","id":"20250424_tajvan-tsmc-processzor-chipgyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43157607-d386-438c-ba35-8f3f8b098b60.jpg","index":0,"item":"d46b0805-8cff-48b2-b2e1-895a0a1b71fd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_tajvan-tsmc-processzor-chipgyartas","timestamp":"2025. április. 24. 17:33","title":"Megmutatta a tajvani chipgyártó, milyen lesz a csúcsprocesszor, ami az ön mobiljában is ott lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott, hogy belső munkáról volt szó, a rendőrség mégis tehetetlen volt sokáig az ügyben, ami részben azért volt, mert a testület addigra használhatatlanná korrumpálódott, illetve azért, mert a bűnügy felderítéséhez szükséges szakértelemnek is híján volt. A népgúny hozzájárult viszont ahhoz, hogy a fővárosi rendőrség berkein belül komoly változás vette kezdetét, és létrejött egy európai összehasonlításban is az élvonalba pozicionálható testület. És menet közben a rablás tetteseit is kézre kerítette egy szemfüles detektív.","shortLead":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott...","id":"20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397.jpg","index":0,"item":"4672f4e3-a0f7-45e9-b668-351dceba8aed","keywords":null,"link":"/360/20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","timestamp":"2025. április. 24. 20:00","title":"Századfordulós bűnügyek – A postarablás, ami miatt 10 éven át röhögött mindenki a rendőrségen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8feb7f25-4626-44f0-b594-d63dfab5c436","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali autokraták szerte a világon remélik, hogy a következő katolikus egyházfő velük rokon világnézetű lesz. Sok múlik Afrikán és az Egyesült Államokon.","shortLead":"A jobboldali autokraták szerte a világon remélik, hogy a következő katolikus egyházfő velük rokon világnézetű lesz. Sok...","id":"20250424_Die-Zeit-kommentar-Trump-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8feb7f25-4626-44f0-b594-d63dfab5c436.jpg","index":0,"item":"9b261434-e9de-4b35-b728-61f53c2fd569","keywords":null,"link":"/360/20250424_Die-Zeit-kommentar-Trump-papa","timestamp":"2025. április. 24. 14:16","title":"Die Zeit-kommentár: Trump saját pápát akar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cc6ba26-d13a-4b61-9c30-1ee2671eb8b5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A bíróság szerint nagyobb társadalmi érdek fűződik ahhoz, hogy az orvos a foglalkozását az egészségügyben gyakorolni tudja, mint hogy letartóztassák.","shortLead":"A bíróság szerint nagyobb társadalmi érdek fűződik ahhoz, hogy az orvos a foglalkozását az egészségügyben gyakorolni...","id":"20250424_letartoztatas-reszeg-amokfutas-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cc6ba26-d13a-4b61-9c30-1ee2671eb8b5.jpg","index":0,"item":"fae0bdf5-2852-4dc8-b9a3-d834787a2ce9","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_letartoztatas-reszeg-amokfutas-orvos","timestamp":"2025. április. 24. 17:28","title":"Nem tartóztatták le a részegen ámokfutó orvost, hogy tovább tudjon dolgozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e2be03b-989b-4a7c-a0aa-f2d27e5af526","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"elet","description":"A BDPST Group vezetője szerint az üzletileg sikeres embereknek példát kell mutatniuk, és a köz javára is fordítaniuk kell a vagyonukból. „Én igyekszem így élni az életemet” – fogalmazott Tiborcz István, majd több példát is említett.","shortLead":"A BDPST Group vezetője szerint az üzletileg sikeres embereknek példát kell mutatniuk, és a köz javára is fordítaniuk...","id":"20250425_Tiborcz-Istvan-luxuselet-reakcio-Orban-Viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2be03b-989b-4a7c-a0aa-f2d27e5af526.jpg","index":0,"item":"f6c411db-58a9-42bb-ae5a-fdb6187b354b","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Tiborcz-Istvan-luxuselet-reakcio-Orban-Viktor-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 19:35","title":"Tiborcz István reagált arra, hogy Orbán Viktor megérti, ha valakit felháborít a luxusélete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Körbejárva, csodálva elegáns íveit, elgondolkodik az ember, egyáltalán hogyan létezhet ilyen fejlett, ilyen kényelmes, ennyire magával ragadó autó.
Aki az utcán kiszúrta, annak egy pillanatra megmerevedett az idő, látni lehetett a szemekben a révedezést, a gondolatok, a vágyak elkalandozását.
Aztán ahogy pislogtak, mind felszárítottak egy-egy apró könnyet, vagy az irigységét, vagy annak a csalódásnak a kifejeződését, hogy sosem lesz nekem ilyen.
A felsőbbrendűség érzését adja, de van ebben az érzésben egy kis altruizmus, egy pici humanizmus, hisz ez az autó hibrid, minden luxusautó között a leginkább környezetbarát. Ugyan messze nem fogyaszt annyit, mint amennyit a gyár szeretne, de mégis energiát hasznosít, csendes üzemében nem károsítja a környezetet és intelligens biztonsági rendszerével óvja az életet. Örök handicapje, hogy nem német, az idegenszívű klubban sosem lehet teljes értékű tag. A kiközösítésre alacsony árával üt vissza a Lexus, a magyar regisztrációs adó sajátosságai miatt sokkal olcsóbb, mint hasonló teljesítményű és tudású versenytársai.
Egyedülálló hibrid rendszerében ötliteres, V8-as, 394 lóerős benzinmotor és egy nagy teljesítményű, 225 lóerős villanymotor alkot párost; a rendszer része egy nagy kapacitású akkumulátor egység, illetve a kétlépcsős, elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű, virtuálisan nyolcfokozatú váltómű és az állandó összkerékhajtás is. E különleges hibrid rendszer révén az LS 600hL összteljesítménye 445 lóerő, nyomatéka 650-700 Nm körüli. Nulláról száz kilométer/órás sebességre sportkocsikat megszégyenítő módon 6,3 szekundum alatt gyorsít fel, 80-ról 120 pedig alig 4,3 másodperc alatt. A gyártó 9,3 literes vegyes fogyasztással és 219 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátással kérkedik.
Tesztünkben ennél jóval többet mértünk, városban, dugóban, országúton, és autópályán egyaránt közlekedve 12,9 literes átlagfogyasztást számoltunk, ami a hatalmas teljesítmény és a vezetővel együtt számolt 2,5 tonnás tömeg ismeretében tiszteletreméltó adat. A különlegesen halk és sokszor csak villannyal hajtott autóban háromfázisú, víz-, és olajhűtésű, állandó mágneses, váltóáramú szinkronmotor kapott helyet. A lehető legnagyobb hatékonyság érdekében az egyenáramú motor kefe nélküli, és a teljesítmény-szabályozó egység (PCU) által előállított 650 voltos árammal működik. A villanymotor hajtóműként való használata azzal az előnnyel jár, hogy a nyomaték azonnal, indulástól és nulla fordulatszámtól kezdve rendelkezésre áll, így az LS 600hL elinduláskor erőteljesen, ugyanakkor szinte teljes csöndben gyorsíthat. Ez a sajátosság akkor is nagyon előnyös, amikor a vezető keményen odalép, mint egy űrhajó, csak suhanunk, az utasok nem is sejtik, hogy éppen most hagyta el a kétszázat a mutató. A duplán szigetelt utastérbe semmilyen külső zaj nem szűrődik be.
A hibridrendszerben lévő húszmodulos, nagy teljesítményű nikkel-metál hidrid (Ni-MH), 288 voltos akkumulátor a hátsó tengely felett kapott helyet. Emiatt azonban le kellet mondani a csomagtérről, a nagy LS 330 literes puttonya alig nagyobb a Fabiáénál, kisebb a Golfénál.
A kifinomult hibridtechnológia és az állandó összkerékhajtás mellett az LS 600hL-t elektronikusan vezérelt, fokozat nélküli váltóművel is felszerelték. Ahogyan a rendszer vezérlő elektronikája egymástól függetlenül szabályozza a benzines-, és a villanymotor fordulatszámát, a váltómű az áttétel folyamatos változtatásával garantálja a teljesen lineáris gyorsulást. A sport- és téli fokozat mellett a rendszer rövid ideig kapcsolható elektromosjármű üzemmódra (EV) is, amikor a járművet csak a villanymotor mozgatja.
Összkerékhajtásában három differenciálmű és hajtótengely található, amely közvetlenül a hibrid hajtáslánchoz csatlakozik. A Torsen részben önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot: előre 40, hátra 60 százalék jut. A nyomaték elosztása azonban folyamatosan ellenőrzött, s a 30:70-es aránytól egészen 50:50-ig változhat. Kényelmi és biztonsági arzenáljába tartozik még az intelligens parkolássegítő asszisztens , amely egyedülálló szériafelszerelés ebben a járműosztályban. Mesterien működik, csak épp a napi életben alkalmazhatatlan. Saját parkolóházban elbíbelődhetünk vele, de az Andrássy úton, vagy egy budai kis utcában hamar új barátokat szereznénk, ha megkérnénk az asszisztenst, parkoljon helyettünk. Csak a kézikönyve száz oldalas, egy párhuzamos parkolás beállítása kezdőknek 8, haladóknak 2 percet vesz igénybe. Ennyi idő alatt egy tapasztalt vezető kényelmesen beparkol, sőt megváltja a parkolójegyet is.
Megjelenése brutális, de inkább a méretei nyűgöznek le (a hosszított változat 12 centivel nőtt az LS-hez képest), formaterve nem különösebben érdekfeszítő, inkább unalmas, egyhangú, igaz néhány részlet, például az első LED-es projektoros fényszórók, a csillogó fényezés, a beltér hangulata és vendégszeretete kárpótol a japános egyenruháért. Hétköznapi emberek nem is álmodhatnak arról a kényelemről, ami a jobb hátsó wellness ülésen helyet foglalót kényezteti. A kívülállóknak fogalmuk sincs, hogy nem csupán egy utazó irodát, egy kitömött bankszámlát, egy minden hájjal megkent politikus menedékét látnak elsuhanni, hanem egy igazi élményparkot, medence és víz nélkül. Itt a masszázsért nem erőskezű thai lányok felelnek, hanem technikás levegőbuborékok, kompresszorok, fúvókák és mikrocsipek. Az elölről és hátulról is irányítható relaxációs ülés felejthetetlen élmény bárkinek, aki egyszer kipróbálja: az anyósülés gombnyomásra előre csúszik és meghajol, fejtámlája eltűnik, hogy felbukkanjon az ezerrel elsuhanó táj panorámája, az otoman ülés lábtartója felemelkedik, az ülés előrecsúszik, a hát ernyedten simul bele egyre süllyedő ülésbe, majd elkezdődik a varázslat – shiatsu, stresszoldó, váll vagy hátmasszázs választható távirányítóról, különböző erősségű fokozatokban, vibrációs hátvakarással kiegészítéssel.
Hogy ne halljuk a csontok pajzán összekoccanását 19 hangszóróból szól a pihentető zene, a grafikonok helyett pedig egy jó film szórakoztat. A hangsúly a jobb hátsó ülésen van, de azért a többiek sem szoronganak, a bal hátsó ülés szintén mozgatható, fűthető, hűthető és szellőztethető, az itt helyet foglaló (titkárnő) élvezheti vagy távirányítóval működtetheti a DVD-lejátszót, a csatlakoztatható játékkonzolt, de ha munkára kerül sor, nyugodtan gépelhet a könyöktámaszból kihajtható intarziás fa asztalkán. Hogy ne fázzon meg senki a szmogszűrővel is ellátott, állandóan friss levegőt biztosító klímától, arra infraérzékelők ügyelnek, amelyek folyamatosan figyelik a hátsó ülésben tartózkodók testhőmérsékletét és ehhez igazítják a befújt levegő hőfokát. A négyzónás klímát a vezető melletti ülésen is testreszabhatjuk, nevezzük ezt a helyet inkább testőrülésnek. Ez természetesen memóriás, fűthető, hűthető és szellőztethető. A vezető a masszázson kívül mindent megkap, ráadásként pedig egy pilótafülkét is megszégyenítő cocpitot uralhat. Itt csak egy dolgot tagadnánk le: a távol-keleti kocsikban megszokott egyen kvarcórának nincs ebben az autóban helye. A bajuszkapcsolók is hagynak némi kívánnivalót maguk után, mint ahogy a tesztautó 23 ezer kilométerében elfáradt, és nehezen nyíló kesztyűtartó is.
Hogy mennyire biztonságos az LS, elég megemlíteni, hogy a vezetőt a kormány mögül folyamatosan figyeli a nagy testvér, amennyiben ellankadna a tekintete, sokáig bámulna félrefordulva a semmibe, az autó meg egyenesen sodródna neki valaminek, akkor a rendszer riaszt, és ha kell a vezető helyett fékez, hogy így csökkentse a sérülések kockázatát. Éber sofőrnek is nagy segítségére van a technika: a tempomat távolságtartós, radarral figyeli a forgalmat, képes a teljes lefékezésre és az újbóli elindulásra. Sávtartó asszisztens is rendelhető, sőt a ráfutásos balestek megelőzésére hátsó radarok is pásztázzák az utat, ha a veszély onnan érkezne, a rendszer felkészül a legrosszabbra, a fejtámlák elektromosan, mágneses mező által vezérelve fel- és előre mozdulnak, hogy csökkentsék a test és a fej előre és hátracsapódásából adódó káros igénybevételt. A legnagyobb Lexusban 12 légzsák várja a kritikus pillanatot, a hátsó ülések ülőpárnájába is beépítettek egyet-egyet, hogy megakadályozzák az éppen pihenő utas előrecsúszását. ESP-je a fékrendszer és a motorvezérlés útján hat, billenés-csökkentő ügyel arra, hogy ne rugózzon be túl mélyen fékezéskor a kocsi. A menetstabilizáló arra is képes, hogy kormányerőt, a kormányáttételt és a futómű hangolását. Az esetleges akadály előtt bekeményedik a légrugózás, így csökkentve a lehető legkisebbre a karosszéria dőlését. A kormány felkeményedésének köszönhetően sokkal határozottabb mozdulatokkal manőverezhetünk és végig bízhatunk az autóban, hisz összkerékhajtása szintén intelligens.
A tizenkilenc hangszórós, 450 wattos Mark Levinson Reference Surround hangrendszer egy 5.1-es házimozi egység élményét adja. A hátsó szórakoztató rendszer a hosszú tengelytávú változatban külön DVD/CD-lejátszót és kihajtható, állítható dőlésszögű, a mennyezetre szerelt, 23 centi képátlójú VGA-kijelzőt kapott. A rádióadás kevésbé pompásan szól, de ez nem az autó hibája, a CD és a DVD azonban hátborzongató minőségben zengi be a belteret.
A navigáció érintőképernyős, Budapestet és a nagyobb városokat jól ismeri, de a vidék számra csak fekete folt, viszont hanggal is lehet navigálni, a home parancsra hazavisz. A bluetooth-os telefonkapcsolat csak az autó álló helyzetében kínál teljes mobilitást, menet közben csak az előre beprogramozott tucatnyi számot tudjuk hívni, illetve hangazonosítással a korábban felvett bejegyzéseket. A multimédiás rendszerben még naptárt is találunk, emlékeztető funkcióval.