Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az orosz hadsereg 188 drónt indított ukrajnai célpontokra több irányból.","shortLead":"Az orosz hadsereg 188 drónt indított ukrajnai célpontokra több irányból.","id":"20241126_oroszorszag-ukrajna-haboru-dron-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9.jpg","index":0,"item":"589567c4-7cc9-486e-b7e2-4ea207a2e9e6","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_oroszorszag-ukrajna-haboru-dron-tamadas","timestamp":"2024. november. 26. 11:33","title":"Rekordszámú drónnal támadták Ukrajnát az oroszok keddre virradó éjszaka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f70d0fe7-2c33-4462-bfc1-a010e683ae17","c_author":"Medvegy Gábor","category":"elet","description":"A 64 éves Michael Sullivan máig nem tudott alkalmazkodni a világhoz, ami drámaian megváltozott, amíg a rácsok mögött volt.","shortLead":"A 64 éves Michael Sullivan máig nem tudott alkalmazkodni a világhoz, ami drámaian megváltozott, amíg a rácsok mögött...","id":"20241127_borton-massachusets-artatlan-karterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f70d0fe7-2c33-4462-bfc1-a010e683ae17.jpg","index":0,"item":"c5b376a6-b566-498e-b274-7c4eabb6d44e","keywords":null,"link":"/elet/20241127_borton-massachusets-artatlan-karterites","timestamp":"2024. november. 27. 15:19","title":"13 millió dollárt kapott egy férfi, aki közel három évtizedig ült ártatlanul börtönben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3592d2c9-54be-4aac-a39e-a292584a1476","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A frakcióvezető Ordas Eszter szerint Karácsony Gergely nem etikus módon jelölte Vitézy Dávidot a helyettesének.","shortLead":"A frakcióvezető Ordas Eszter szerint Karácsony Gergely nem etikus módon jelölte Vitézy Dávidot a helyettesének.","id":"20241126_Tisza-Part-Ordas-Eszter-fopolgarmester-helyettes-Kiss-Ambrus-Vitezy-David-Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3592d2c9-54be-4aac-a39e-a292584a1476.jpg","index":0,"item":"2c8fed23-e3bb-4b26-bcb7-25cb5981c385","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Tisza-Part-Ordas-Eszter-fopolgarmester-helyettes-Kiss-Ambrus-Vitezy-David-Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules","timestamp":"2024. november. 26. 10:23","title":"A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mit és mikor hallgatott az elmúlt 90 napban? Hamarosan egy oldalon láthatja, legyen szó zenéről, podcastról vagy hangoskönyvről.","shortLead":"Mit és mikor hallgatott az elmúlt 90 napban? Hamarosan egy oldalon láthatja, legyen szó zenéről, podcastról vagy...","id":"20241126_spotify-uj-funkcio-legutobbiak-visszahallgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b.jpg","index":0,"item":"deb96ca2-2a8e-43a5-ac1e-9c81a2f15427","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_spotify-uj-funkcio-legutobbiak-visszahallgatas","timestamp":"2024. november. 26. 09:03","title":"Jön a Spotify újdonsága, amivel 90 napot is visszarepülhet az időben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5f91541-bb62-489c-8328-46fe8b1d4066","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A videó tele van szimbólumokkal. ","shortLead":"A videó tele van szimbólumokkal. ","id":"20241126_rev-marcell-kendrick-lamar-squabble-up-videoklip","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5f91541-bb62-489c-8328-46fe8b1d4066.jpg","index":0,"item":"dfaf55f0-b2e3-40b3-98ea-96f757068c1c","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_rev-marcell-kendrick-lamar-squabble-up-videoklip","timestamp":"2024. november. 26. 20:49","title":"Rév Marcell fényképezte Kendrick Lamar új klipjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ca3c805-2f9c-4b91-b2c6-e00b413c9245","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienrennwagen a motorsport-történelem méregdrága ikonikus darabja.","shortLead":"A Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienrennwagen a motorsport-történelem méregdrága ikonikus darabja.","id":"20241127_20-milliard-forintnal-ertekesebb-regi-mercedes-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ca3c805-2f9c-4b91-b2c6-e00b413c9245.jpg","index":0,"item":"0e7b840f-e4e9-489b-8626-cfa392e17974","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_20-milliard-forintnal-ertekesebb-regi-mercedes-var-uj-gazdara","timestamp":"2024. november. 27. 07:59","title":"20 milliárd forintnál értékesebb régi Mercedes vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c89f4c98-5a99-4627-967a-cdc0151543ec","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szívás.","shortLead":"Szívás.","id":"20241127_Ennyivel-emelkedik-jovore-a-dohanytermekek-jovedeki-adja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f4c98-5a99-4627-967a-cdc0151543ec.jpg","index":0,"item":"0323ae56-4a73-4536-ac71-d7767cb59152","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_Ennyivel-emelkedik-jovore-a-dohanytermekek-jovedeki-adja","timestamp":"2024. november. 27. 17:45","title":"Ennyivel emelkedik jövőre a dohánytermékek jövedéki adója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049cd3c8-1567-4da9-965f-a4a417f2c70b","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.","shortLead":"Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit...","id":"20241127_zcast-podcast-akkugyarak-akkumulatorgyar-nagyhatalom-elteto-andrea-kozgazdasz-krtk-vilaggazdasagi-intezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049cd3c8-1567-4da9-965f-a4a417f2c70b.jpg","index":0,"item":"95ef91fa-6659-474e-93d1-f97d2fe9f229","keywords":null,"link":"/zhvg/20241127_zcast-podcast-akkugyarak-akkumulatorgyar-nagyhatalom-elteto-andrea-kozgazdasz-krtk-vilaggazdasagi-intezet","timestamp":"2024. november. 27. 16:00","title":"zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan X-Trail teszt: automatikus váltóval nem kéne
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók között az egyik legjobb választás. Az új modell hosszabb lett és tágasabb, illetve minden korszerű kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott. Egy dolog nem változott: az autó továbbra is inkább nagyméretű kombi, semmint agresszív terepes. Kívülről ez nem is derül ki, csak a forgalomban: sofőrje nem ül magasabban, mint például egy Qashqaiban. Az Árpád fejedelem útján ütött meg a felismerés, a mellettem lévő sávban haladó bajszos fickóval milliméterre pontosan egy szintben voltunk. Pedig az én kocsim legalább 4 millióval többet ért.
Terepen nem érezzük az autó alacsony mivoltát, (hó hiányában) kipróbáltam szügyig érő sárban, csak a gumik jelentettek komoly akadályt. Hiába az intelligens, kerekekre nyomatékot automatikusan átadó, All-Mode összkerék-hajtási rendszer, négyévszakos gumival csak csúszkálni lehet. Egy szekér nyomában síeltem, a nyomvályút elhagyni nem tudtam, hiába zártam a „felezőt”, a kerekek tapadásán semmi nem segített.
Nagy hasznát vehetjük az X-Trail lejtmenetvezérlőjének, amely 7 kilométer/órás sebességre fékezi le az autó és szép lassan leengedi a meredek domboldalon.
Praktikus és tetszetős a belső, sok a tároló, pohártartó, persze a műanyagokkal sem spóroltak. A nagy hidegekig nem is volt velük gond, ám amint mínusz hat fok alá csökkent a hőmérséklet, idegesítő zörgés, nyiszogás zavarta meg a vezetést. Valahonnan a kormány mögül jött, és a kocsi leadásáig nem is hallgatott el. Kesztyűtartója akkor, hogy egy félkilós fekni is kényelmesen elfért benne.
Csúszkáló bőrülései kényelmesek, hátul is nagy a hely, öt felnőtt kényelmesen elfér (az osztottan síkba dönthető hátsó üléspad támlájának a szögét több fokozatban is állíthatjuk) és még a sítúra felszereléseit sem kell otthon hagyni. Bár a léceket nem tudjuk hová rögzíteni, ugyanis drága pénzen tetőfényszórós kiegészítő virít a kocsi tetején. A lámpát nem tudtam felkapcsolni, ehhez a forgalmazó szakértő segítségét kellett kérnem. A csomagtartó hatalmas, külön öröm, hogy alapáras a duplapadlós, fiókos rendszere. Egy laptop (táskával) kényelmesen elfér a fiókban, nem kell attól félni, hogy a macskakonzervekkel együtt csapódik ide-oda, egy-egy erőteljesebb kanyarban.
A csúszós utakon kapott munkát rendesen az ESP, alaphelyzetben elsőkerék-hajtással üzemeltettem az autót, tekintettel az X-Trail fokozott étvágyára. Ugyanezzel a 150 lovas motorral hat liter körül mértem a Qashqai átlagfogyasztását. Ehhez képest a testesebb X-Trail automatikus váltóval megette a kilenc litert száz kilométerenként, a 660 kilométeres vegyes üzemben. Az automata váltót ingyen sem ajánlanám, nem hogy félmilliós felárért. Rugalmatlan, későn, vagy alig vált fel, kézzel sem lehet rendesen megregulázni.
A panorámatető az LE felszereltségi szinttől széria, de a Bluetooth-os telefonkapcsolat alapáras, akárcsak az automatikus klímaberendezés. A fűthető üléseknek külön örültünk télen.
A futómű zaja állandóan hallható, ezt csúnya és erőszakos dízel motorhang fokozza. A hatlemezes CD-rendszerhez az IT-csomag révén 3D-navigációt és tolatókamerát is csatlakoztattak, így igazi szórakoztató központot szolgáltatásait élvezhetjük. Tolatókameráját fejlettebb szoftverrel szerelték fel, mint amivel a Qashqaiban találkoztam, kiszámítja és berajzolja a tolatás pillanatnyi és várható pozícióját. A fedélzeti számítógép adatai ugyanakkor kikerültek a központi egységből, a fogyasztást és a megtett út adatait a műszerórák között kis kerek kijelzőn követhetjük.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.