Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3b55ad2b-b529-4d65-9085-60bd7484c9d4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az előző évek drágulása után árcsökkenés biztosan nem lesz sem a használt, sem az új autóknál – véli Wachtler Tamás, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója. Ha nincs elég pénzük, a vevők inkább kivárnak, de olyan autót akarnak venni, amelyben jól érzik magukat.","shortLead":"Az előző évek drágulása után árcsökkenés biztosan nem lesz sem a használt, sem az új autóknál – véli Wachtler Tamás...","id":"20250218_hvg-wachtler-tamas-interju-porsche-hungaria-auto-elektromos-auto-korlatos-szaguldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b55ad2b-b529-4d65-9085-60bd7484c9d4.jpg","index":0,"item":"33449484-02b4-4e7a-aaac-5a661b235266","keywords":null,"link":"/360/20250218_hvg-wachtler-tamas-interju-porsche-hungaria-auto-elektromos-auto-korlatos-szaguldas","timestamp":"2025. február. 18. 16:00","title":"„Aki elektromos autót vesz, az utána ragaszkodik hozzá” – interjú a Porsche Hungaria ügyvezetőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A korábbi uniós biztos, jelenleg közigazgatási miniszter Navracsics Tibor arról beszélt, hogy háttérbe szorulnak az EU intézményei, és bár jelentősen csökken a jelentősége, a közös hatáskörbe tartozó szakpolitikák miatt megkerülhetetlen marad a multilateralizmus, amíg tart a tagállamok lojalitása. Trump eddigi tevékenységének legnagyobb vesztese Európa, azt viszont nem tudja, hogy ezen belül Magyarország számíthat-e pozitív megkülönböztetésre.","shortLead":"A korábbi uniós biztos, jelenleg közigazgatási miniszter Navracsics Tibor arról beszélt, hogy háttérbe szorulnak az EU...","id":"20250219_Navracsics-Trump-sikeret-vagy-idegesito-voltat-az-magyarazza-hogy-kiszamithatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af.jpg","index":0,"item":"eca36a75-a963-4299-a1ba-e32e4166062c","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Navracsics-Trump-sikeret-vagy-idegesito-voltat-az-magyarazza-hogy-kiszamithatatlan","timestamp":"2025. február. 19. 13:42","title":"Navracsics: Trump sikerét vagy idegesítő voltát az magyarázza, hogy kiszámíthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89011ad2-88b3-4a9a-b77a-054aff84c2c0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már azelőtt tőzsdén volt az ismeretlen cég – és többet ért, mint a Ford –, hogy bármit is gyártottak volna, de úgy fest, vége a varázslatnak. ","shortLead":"Már azelőtt tőzsdén volt az ismeretlen cég – és többet ért, mint a Ford –, hogy bármit is gyártottak volna, de...","id":"20250220_nikola-villanykamion-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89011ad2-88b3-4a9a-b77a-054aff84c2c0.jpg","index":0,"item":"e78428de-4ad0-436c-8882-8c0ac17dd28e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_nikola-villanykamion-csod","timestamp":"2025. február. 20. 09:48","title":"Csődközelben a nagy ígéret villanykamionos cég, a Nikola","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751","c_author":"Bábel Vilmos","category":"vilag","description":"Az országban háború van, alkotmányosan és gyakorlatilag is kivitelezhetetlennek tűnik egy választás. De az orosz narratíva átvétele mindenképpen jó pont Putyinnál. ","shortLead":"Az országban háború van, alkotmányosan és gyakorlatilag is kivitelezhetetlennek tűnik egy választás. De az orosz...","id":"20250219_Ujabb-engedmeny-Oroszorszagnak-Trump-valasztasokat-akar-Ukrajnaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751.jpg","index":0,"item":"6e21fe12-e56f-4e89-9bee-46e11411d466","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_Ujabb-engedmeny-Oroszorszagnak-Trump-valasztasokat-akar-Ukrajnaban","timestamp":"2025. február. 19. 10:37","title":"Újabb engedmény Oroszországnak: Trump választásokat akar Ukrajnában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az uniós pénzügyminiszterek vita nélkül fogadták el azt a határozatot, amely rögzíti, hogy milyen mértékben nőhetnek a költségvetési kiadások Magyarországon. Korábban ezt az ügyet az Európai Bizottság “jegelte”, mert a magyar GDP-növekedési számok túlzottak voltak, később a magyar kormány újraszámolt és gyakorlatilag átvette a brüsszeli számításokat. ","shortLead":"Az uniós pénzügyminiszterek vita nélkül fogadták el azt a határozatot, amely rögzíti, hogy milyen mértékben nőhetnek...","id":"20250218_GDP_koltsegvetes_europai_bizottsag_tulzottdeficit_eljaras-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0178a3-d839-4340-99d0-5da0e4539408.jpg","index":0,"item":"e8603bad-f1fe-4724-a989-5b5233fad521","keywords":null,"link":"/eurologus/20250218_GDP_koltsegvetes_europai_bizottsag_tulzottdeficit_eljaras-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 18:08","title":"Kisebb GDP, kevesebb kiadás – ezt vállalta az Orbán-kormány Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A városban alig egy hónappal ezelőtt történt hasonló tragédia.","shortLead":"A városban alig egy hónappal ezelőtt történt hasonló tragédia.","id":"20250218_Ismet-vonat-ele-ugrott-egy-diaklany-Tatabanyan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad.jpg","index":0,"item":"3e4803b9-c9e7-4b62-81b1-30d63b12a4d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Ismet-vonat-ele-ugrott-egy-diaklany-Tatabanyan","timestamp":"2025. február. 18. 14:35","title":"Ismét vonat elé ugrott egy diáklány Tatabányán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98a29f7f-61d1-459a-8f00-a603e46b74da","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Napokon belül használhatatlanná válik a Humane eszköze, az Ai Pin – a 270 ezer forintos árát szinte mindenki bukja, a céget pedig megveszi a HP. De nem azért, hogy újabb hasonló eszközt adjon ki.","shortLead":"Napokon belül használhatatlanná válik a Humane eszköze, az Ai Pin – a 270 ezer forintos árát szinte mindenki bukja...","id":"20250219_humane-ai-pin-kudarc-leallas-eladas-hp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98a29f7f-61d1-459a-8f00-a603e46b74da.jpg","index":0,"item":"95ce5aa0-f8dd-47b9-aaa0-b7dba67523f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_humane-ai-pin-kudarc-leallas-eladas-hp","timestamp":"2025. február. 19. 09:15","title":"Kész, vége: megbukott a készülék, amely azt ígérte, leváltja az okostelefonokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7247334-fe1c-487d-a167-669c129386da","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Általános amnesztiájáért indított petíciót Rafael Lion szegedi jogász, aki szerint Budaházy György és Kónya Endre ügye után mérlegelni kell, ki, miért, és mennyit ül börtönben. A kezdeményezés a cigány közösségeknek árt a legtöbbet. Vélemény.","shortLead":"Általános amnesztiájáért indított petíciót Rafael Lion szegedi jogász, aki szerint Budaházy György és Kónya Endre ügye...","id":"20250219_revesz-velemeny-amnesztia-peticio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7247334-fe1c-487d-a167-669c129386da.jpg","index":0,"item":"c5aea036-f9d9-4ca3-83ae-96cc8945c225","keywords":null,"link":"/360/20250219_revesz-velemeny-amnesztia-peticio","timestamp":"2025. február. 19. 11:56","title":"Révész Sándor: A „cigánybűnözés” rehabilitálásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan X-Trail teszt: automatikus váltóval nem kéne
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók között az egyik legjobb választás. Az új modell hosszabb lett és tágasabb, illetve minden korszerű kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott. Egy dolog nem változott: az autó továbbra is inkább nagyméretű kombi, semmint agresszív terepes. Kívülről ez nem is derül ki, csak a forgalomban: sofőrje nem ül magasabban, mint például egy Qashqaiban. Az Árpád fejedelem útján ütött meg a felismerés, a mellettem lévő sávban haladó bajszos fickóval milliméterre pontosan egy szintben voltunk. Pedig az én kocsim legalább 4 millióval többet ért.
Terepen nem érezzük az autó alacsony mivoltát, (hó hiányában) kipróbáltam szügyig érő sárban, csak a gumik jelentettek komoly akadályt. Hiába az intelligens, kerekekre nyomatékot automatikusan átadó, All-Mode összkerék-hajtási rendszer, négyévszakos gumival csak csúszkálni lehet. Egy szekér nyomában síeltem, a nyomvályút elhagyni nem tudtam, hiába zártam a „felezőt”, a kerekek tapadásán semmi nem segített.
Nagy hasznát vehetjük az X-Trail lejtmenetvezérlőjének, amely 7 kilométer/órás sebességre fékezi le az autó és szép lassan leengedi a meredek domboldalon.
Praktikus és tetszetős a belső, sok a tároló, pohártartó, persze a műanyagokkal sem spóroltak. A nagy hidegekig nem is volt velük gond, ám amint mínusz hat fok alá csökkent a hőmérséklet, idegesítő zörgés, nyiszogás zavarta meg a vezetést. Valahonnan a kormány mögül jött, és a kocsi leadásáig nem is hallgatott el. Kesztyűtartója akkor, hogy egy félkilós fekni is kényelmesen elfért benne.
Csúszkáló bőrülései kényelmesek, hátul is nagy a hely, öt felnőtt kényelmesen elfér (az osztottan síkba dönthető hátsó üléspad támlájának a szögét több fokozatban is állíthatjuk) és még a sítúra felszereléseit sem kell otthon hagyni. Bár a léceket nem tudjuk hová rögzíteni, ugyanis drága pénzen tetőfényszórós kiegészítő virít a kocsi tetején. A lámpát nem tudtam felkapcsolni, ehhez a forgalmazó szakértő segítségét kellett kérnem. A csomagtartó hatalmas, külön öröm, hogy alapáras a duplapadlós, fiókos rendszere. Egy laptop (táskával) kényelmesen elfér a fiókban, nem kell attól félni, hogy a macskakonzervekkel együtt csapódik ide-oda, egy-egy erőteljesebb kanyarban.
A csúszós utakon kapott munkát rendesen az ESP, alaphelyzetben elsőkerék-hajtással üzemeltettem az autót, tekintettel az X-Trail fokozott étvágyára. Ugyanezzel a 150 lovas motorral hat liter körül mértem a Qashqai átlagfogyasztását. Ehhez képest a testesebb X-Trail automatikus váltóval megette a kilenc litert száz kilométerenként, a 660 kilométeres vegyes üzemben. Az automata váltót ingyen sem ajánlanám, nem hogy félmilliós felárért. Rugalmatlan, későn, vagy alig vált fel, kézzel sem lehet rendesen megregulázni.
A panorámatető az LE felszereltségi szinttől széria, de a Bluetooth-os telefonkapcsolat alapáras, akárcsak az automatikus klímaberendezés. A fűthető üléseknek külön örültünk télen.
A futómű zaja állandóan hallható, ezt csúnya és erőszakos dízel motorhang fokozza. A hatlemezes CD-rendszerhez az IT-csomag révén 3D-navigációt és tolatókamerát is csatlakoztattak, így igazi szórakoztató központot szolgáltatásait élvezhetjük. Tolatókameráját fejlettebb szoftverrel szerelték fel, mint amivel a Qashqaiban találkoztam, kiszámítja és berajzolja a tolatás pillanatnyi és várható pozícióját. A fedélzeti számítógép adatai ugyanakkor kikerültek a központi egységből, a fogyasztást és a megtett út adatait a műszerórák között kis kerek kijelzőn követhetjük.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.