szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az olasz Fiat 35 százalékot szerez az amerikai Chryslerből a két autógyár tervezett stratégiai együttműködésének keretében. Az együttműködésről kedden emlékeztetőt írtak alá.

A megállapodás technológiák, gyártási platformok cseréjére is kiterjed. Az olasz vállalat készpénzt nem fizet, és a jövőben sem tervezi a pénzügyi bajba került amerikai vállalat finanszírozását. Az ügylet a Fiat számára azért előnyös, mert az együttműködés révén javulhat a méretgazdaságosság, ami a jelenlegi válságos helyzetben nagyon fontos, és az olasz modellek ismét megjelenhetnek az amerikai piacon, ahonnan egy ideje már hiányoznak. A Chrysler elsősorban azt reméli a megállapodástól, hogy kis fogyasztású, környezetbarát autókkal bővítheti termékpalettáját.

Közben a német Daimler kedden azt jelezte, hogy mindenképpen meg akar válni a Chryslerben még meglévő, közel 20 százalékos részesedésétől. A német vállalat tavaly kezdett tárgyalásokat az amerikai vállalat új többségi tulajdonosával, a Cerberus befektetési társasággal a részesedés eladásáról. Az amerikai befektetési társaság 2007 nyarán vette át az ellenőrzést az értékesítési gondokkal küszködő Chrysler felett. A Cerberus 80,1 százalékos részesedést vett a Chrysler csoportban, illetve annak pénzügyi szolgáltató cégében, és ezért 7,4 milliárd dollárt fizetett. 

A  Chrysler eladása az egyik legnagyobb transzatlanti vállalategyesülés végét jelentette. A Daimler-Benz 1998-ban 36 milliárd dollárért vette meg a Chryslert.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mi lesz veled, Chrysler?

A General Motors, a Renault-Nissan, a PSA Peugeot Citroen, a Hyundai és a kínaiak mind arra várnak, hogy zöld utat kapjon a Chrysler eladása. De vajon megéri-e megvenni a tavaly 1,1 milliárd eurós veszteséget termelő amerikai mamutot?

MTI Karrier

Elbocsátja 5 ezer irodai alkalmazottját a Chrysler

A Chrysler pénteken bejelentette: az év végéig elbocsátja 5 ezer irodai dolgozóját. A kemény költségcsökkentő intézkedés az amerikai autógyár nem kétkezi alkalmazottainak egynegyedét érinti.

MTI Gazdaság

Nem lesz a Renault-é a Chrysler

A Chrysler cáfolta azokat a felröppent találgatásokat, hogy a hármas számú amerikai autógyártó - amely egykor a német Daimler céghez tartozott - vevőt keres egyes márkáira, illetve vállalatrészeire.