Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország, köztük 35 európai állam képviselője egy helyen: megmutatják, megnézik, megbeszélik, hol tart és merre halad a világ. Szerdán megkezdődött a berlini GITEX Europe konferencia: fejlődésről, nyitottságról és magyar szemmel nézve elképesztő összegű befektetésekről.","shortLead":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország...","id":"20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594.jpg","index":0,"item":"969fd791-8fc2-4d42-8da3-3fee0c182d0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","timestamp":"2025. május. 21. 16:43","title":"Nyitott és bátor Európát emlegetve elindult a GITEX: „a tőke, a kód és a tehetség gyorsan beporozzák egymást”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pénzhamisítás miatt keresték és fogták el egy hotelben. Miközben megbilincselték, rosszul lett.","shortLead":"Pénzhamisítás miatt keresték és fogták el egy hotelben. Miközben megbilincselték, rosszul lett.","id":"20250523_Rendori-intezkedes-kozben-halt-meg-egy-bolgar-ferfi-Sopronban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565.jpg","index":0,"item":"c66bfeaa-1aff-4cf1-9f62-cbc446df8130","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Rendori-intezkedes-kozben-halt-meg-egy-bolgar-ferfi-Sopronban","timestamp":"2025. május. 23. 13:04","title":"Rendőri intézkedés közben meghalt egy bolgár férfi Sopronban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ca3d63b-4429-4a74-a9f3-51d5ea3357e4","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Mára senki sem tudja, hogy ki, mikor ültette az udvart szegélyező vékony földsávba a vadszőlőt, de az biztos, hogy legalább hatvanéves a növény, ami mára szinte teljes egészében befutotta az egész házat – a VI. kerület kellős közepén.","shortLead":"Mára senki sem tudja, hogy ki, mikor ültette az udvart szegélyező vékony földsávba a vadszőlőt, de az biztos...","id":"20250521_Budapest-100-zold-haz-rozsa-utca-87-varosi-zold-felulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ca3d63b-4429-4a74-a9f3-51d5ea3357e4.jpg","index":0,"item":"97732478-4cdb-47f8-8427-87c74715d4c1","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Budapest-100-zold-haz-rozsa-utca-87-varosi-zold-felulet-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 15:32","title":"Egyetlen szőlőtőke is elég, hogy csodát tegyünk egy belvárosi társasházzal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805","c_author":"Munk Veronika","category":"360","description":"A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt, hogy Lánczi Tamás és szuverenitásvédelminek nevezett csapata a kormánypárttal karöltve bármit megtehessen. ","shortLead":"A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt...","id":"20250522_Munk-Vera-atlathatosagi-torveny-publicisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805.jpg","index":0,"item":"8ca82cb4-0042-4c9d-85bf-4e4b13669ef6","keywords":null,"link":"/360/20250522_Munk-Vera-atlathatosagi-torveny-publicisztika","timestamp":"2025. május. 22. 09:30","title":"Munk Veronika: Ez nem is törvény, csak kilövési engedély","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","shortLead":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","id":"20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac.jpg","index":0,"item":"4ea88f8e-16ab-4cf3-9b06-f8119f0745ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","timestamp":"2025. május. 22. 15:25","title":"Lezárnák az autósok elől reggel és délután az iskolák előtti utcákat Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67cd1557-9b2f-465b-8e47-1974610e54fb","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Óriási meglepetés volt, amikor Andy Murray néhány hónappal a visszavonulása után Novak Djokovics edzője lett. Az már kevésbé, hogy fél év után elváltak az útjaik.","shortLead":"Óriási meglepetés volt, amikor Andy Murray néhány hónappal a visszavonulása után Novak Djokovics edzője lett. Az már...","id":"20250521_novak-djokovic-andy-murray-edzo-szakitas-tenisz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67cd1557-9b2f-465b-8e47-1974610e54fb.jpg","index":0,"item":"9c6be397-ea0f-485b-a8b9-cdffecd2fd96","keywords":null,"link":"/sport/20250521_novak-djokovic-andy-murray-edzo-szakitas-tenisz","timestamp":"2025. május. 21. 15:35","title":"„Nem volt benne több” – Djokovics elárulta, miért szakított Murray-vel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha egy teáskanál olívaolajjal indítjuk a napot. De mi ebből az igazság?","shortLead":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha...","id":"20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995.jpg","index":0,"item":"5c45601b-21d7-40b8-b80b-96752125ad3a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","timestamp":"2025. május. 22. 04:31","title":"Érdemes egy kanál olívaolajjal indítani a napot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a625f5d-6e07-4d09-b2d2-883af950da6c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A támadót őrizetbe vette a rendőrség.","shortLead":"A támadót őrizetbe vette a rendőrség.","id":"20250522_lelottek-izraeli-nagykovetseg-washington-alkalmazottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a625f5d-6e07-4d09-b2d2-883af950da6c.jpg","index":0,"item":"b9306ea6-a1ca-46f2-a604-6ee9acb9b444","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_lelottek-izraeli-nagykovetseg-washington-alkalmazottak","timestamp":"2025. május. 22. 07:05","title":"Lelőtték az izraeli nagykövetség két alkalmazottját Washingtonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy BMW vezetését nem lehet elfelejteni, akárhányszor újra módom van rá, fülig ér a szám. Pedig ez csak egy hármas dízel megint. Sajátos élményt ad, öröm vezetni.
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW. Szexibb a hátsója, izgalmasabb az orra, kényelmesebb a belseje és okosabb a fedélzeti elektronikája. A négy izzó fénygyűrű és a vörös hátsó csíkok révén állandó nappali világítással jelezzük létezésünket.
Ami nem változott: a precíz kormányzás, a kemény futómű, a sportos vezetési élmény, a körülményes be- és kiszállás, a takarékos és nyomatékos dízelmotor. A riszálás azonban nem hiányzott, tesztautómban ugyanis egy új generációs xDrive dolgozott, amely egy pillanatra sem adta át a vezetőnek a hátsókerék-hajtás olykor hajmeresztő élményeit. Farolni, megcsúszni, kisodródni normális tempónál alig lehet, nagy gázzal jeges úton természetesen számtalanszor sikerült. Csak az íze végett…
A kormány természetesen M-logós, ennek megfelelően vaskos, még kesztyűben is biztonságosan irányítható. A hatsebességes kézi váltóval öröm a munka, ha kissé vadulni akarunk együttműködő partnerre találunk benne. Persze miért vadulnánk, ha úgysem tör ki a fara, ráadásul minek rontanánk le a BMW remek fogyasztási adatait. A 177 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú 320d összkerékhajtással is kis étvágyú, a közösen megtett 400 kilométer (vegyes, télies üzem) során 6,8 literes átlagot mértünk száz kilométerenként. Titka a BMW varázsszava: efficient dynamics. A kifejezés mögött olyan intelligens megoldások sora található, amelyek a teljesítmény növelése mellett számottevően csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást: automatikus Start/Stop (plusz 3 fok fölött), a fékenergia visszanyerés, és a hajtásláncot érintő egyéb módosítások. Ezek segítségével az kackiás választ ad a teljesítmény kontra fogyasztás kérdésre. Amikor levesszük lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
A stop/start automatika nagy találmány, ám kár hogy kispórolták az automatikus elektronikus kéziféket, egyszerűbb lenne, ha nem a féken vagy a kéziféken állva kellene várni a lámpaváltást.
A kormányzást villanymotor segíti annak érdekében, hogy még több kanyart élvezhessünk két tankolás között. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulika-rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen halad, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartja kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli a légellenállást, és rontja az aerodinamikát. A BMW 3-asban a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani.
A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt modelleket sebességváltásra figyelmeztető jelzővel szerelték fel, amely folyamatosan azt figyeli, hogy az adott pillanatban melyik fokozat a legtakarékosabb, és annak megfelelően ad tanácsokat. A számításokhoz figyelembe veszi mind a vezetési körülményeket, mind a motor terhelését. Például erős gyorsítás esetén megvárja, amíg a motor magasabb fordulatszámra pörög fel, csak utána ad tanácsot.
Az új generációs közös nyomócsöves technológia pontosan kiszámított mennyiségű üzemanyagot juttat az égéstérbe 2000 bar körüli nyomással, így maximális hatékonyságot és még simább járást garantál.
Már a BMW 320dben is elérhető xDrive összkerékhajtási rendszer még több tapadást, iránystabilitást és biztonságot nyújt. Száraz úton a rendszer a motor erejének negyven százalékát az első, hatvan százalékát pedig a hátsó kerekekre irányítja. A lendületből semmit nem vesz el, sőt sokkal bevállalósabb az ember azzal a tudattal, hogy négy lábon áll az aszfalton. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a megpördülés veszélye alakul ki a csúszós úton, a másodperc ezredrésze alatt módosítja a nyomaték elosztást a két tengely között, így már azelőtt megakadályozza az alul- vagy túlkormányzottság jelenségét, mielőtt az kialakulna. Úttartása biztos, harapja a kanyarokat.
Futóműve kemény, sportos, néha ráz. Ezekhez a zörgésekhez csatlakoznak a beltér nyiszogásai, reccsenései.
A navigációs és szórakoztató képernyő hatalmas, szélesvásznú, így célszerűbb megosztani: egyik oldalt a navigációs térképet láthatjuk, mellette például az aktuális menetinformációkat. Ha unjuk az mp3-as lemezeinket a BMW merevlemezére zenéket is tölthetünk, de USB-n keresztül is hallgathatjuk külső lejátszónkat. A megújult iDrive könnyen kezelhető, egyértelmű és sok segédbillentyűt is tartalmaz, nem csak tekergetni és tologatni lehet.
A kilátás nem könnyű, közel vagyunk az aszfalthoz, jó mélyen, a parkolásban jobb oldalon lebillenő visszapillantó tükör, elöl és hátul grafikus tolatóradar segíti a vezetőt, a telefonálás Bluetooth-on keresztül biztonságos és a kormányról is vezérelhető. Az ergonómia példás, és nem megy a sportos hangulat rovására. A bixenon fényszórókkal este is biztonságban vezethetünk.
Az első ülések kényelmesek, fűthetők, ám hátul nem nagy élmény utazni. Igazából két teljes értékű ülés áll utasaink rendelkezésére, de mivel túlságosan sportosra alakították ki, befelé dőlünk. Ideális, ha két fiatalt össze akarunk boronálni egy Budapest-Püspökladány túrán Szolnoknál már nem lehet őket szétválasztani.
A csomagtartó átlagos, szája szűk, szerencsére bővíthető, osztottan dönthetők a hátsó ülések háttámlái, síalagút áll a rendelkezésünkre, szivargyújtós csatlakozóból hátul kettő van. Mivel defekttűrő abroncsokkal kínálják a BMW-t a pótkerék helye felszabadult, oda is pakolhatunk.
Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.
Alig fogyaszt, meglehetősen jól megy, szép, kényelmes – sablonos mondatok. Egy BMW-ről nem lehet ilyeneket mondani. A kétliteres dízelmotorral szerelt ötös visszacsúszott a középszerűségbe, hiányzik belőle a vezetés élménye. De tényleg keveset fogyaszt.
Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.