Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"84d4de00-43af-428e-9531-4fd5d6c98c03","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Yuval Noah Harari mellett más világhírű tudósok érdeme, hogy újszerű módon segítenek kérdéseket feltenni magunknak, és elgondolkodni múltunk, jelenünk és jövőnk alapkérdéseiről.","shortLead":"Yuval Noah Harari mellett más világhírű tudósok érdeme, hogy újszerű módon segítenek kérdéseket feltenni magunknak, és...","id":"20250105_hvg-Megmondjak-elore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84d4de00-43af-428e-9531-4fd5d6c98c03.jpg","index":0,"item":"e55d1d02-411d-4dc5-ad01-a2537e832a77","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-Megmondjak-elore","timestamp":"2025. január. 05. 19:35","title":"\"Nagy történelem\" – a tudományos irányzat, amely évmilliárdokra visszamenve kutatja, milyen lesz az emberiség jövője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","shortLead":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","id":"20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2.jpg","index":0,"item":"ac8be2c0-8d7c-429a-b8f8-4011b686790e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","timestamp":"2025. január. 07. 08:41","title":"Érkezőben a Mazda első igazi villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert a pályákat ellepte a hó, Hollandiában szintén legalább 70 járatot töröltek és többet késve indítottak a zord idő miatt.","shortLead":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert...","id":"20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb.jpg","index":0,"item":"8a466472-b799-4e7b-935e-4b3ad74e5a32","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","timestamp":"2025. január. 05. 13:17","title":"Késésekkel és járattörlésekkel küzdenek nagy európai repülőtereken a hó és jég miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ef779a5-097f-4e6f-abc8-7746aab9f131","c_author":"Weyer Béla","category":"360","description":"Lehet semlegességgel írni egy tömeggyilkosról is, példázza könyvében Thomas Harding, aki két, németként született fiatal gyökeresen eltérő, majd egy végpontban találkozó drámai életútját követi végig.","shortLead":"Lehet semlegességgel írni egy tömeggyilkosról is, példázza könyvében Thomas Harding, aki két, németként született...","id":"20250106_hvg-thomas-harding-rudolf-hoss-hanns-hermann-alexander-utleiras-a-pokolba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ef779a5-097f-4e6f-abc8-7746aab9f131.jpg","index":0,"item":"7dd9dd39-ec44-46b9-8a90-33be33e95e5c","keywords":null,"link":"/360/20250106_hvg-thomas-harding-rudolf-hoss-hanns-hermann-alexander-utleiras-a-pokolba","timestamp":"2025. január. 06. 17:30","title":"Az egyikből náci tömeggyilkos, a másikból muszáj-Herkules – párhuzamos életekről írt könyvet Thomas Harding","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbb66481-c6ca-4344-b2dc-62fd4f64eb39","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt református lelkészből lett politikus javaslata alapján Balog Zoltán exminiszter-püspök sem maradhatna a székében, de Tarr helyteleníti Gulyás Gergely miniszter és államtitkára egyházi szerepvállalását is, mert az “beleszólás” az egyház ügyeibe.","shortLead":"A volt református lelkészből lett politikus javaslata alapján Balog Zoltán exminiszter-püspök sem maradhatna...","id":"20250105_Tarr-Zoltan-a-Tisza-Part-alelnoke-szerint-itt-az-ideje-hogy-a-Reformatus-Egyhaz-zsinata-feloszlassa-magat-es-uj-egyhazi-vezetoket-valasszanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbb66481-c6ca-4344-b2dc-62fd4f64eb39.jpg","index":0,"item":"408a2493-5143-446e-b13e-ed2981bf2a20","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Tarr-Zoltan-a-Tisza-Part-alelnoke-szerint-itt-az-ideje-hogy-a-Reformatus-Egyhaz-zsinata-feloszlassa-magat-es-uj-egyhazi-vezetoket-valasszanak","timestamp":"2025. január. 05. 13:43","title":"Tarr Zoltán, a Tisza Párt alelnöke: a Református Egyház zsinata oszlassa fel magát, válasszanak új vezetőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz, hanem valamikor később. Íme az eredmény.","shortLead":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz...","id":"20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d.jpg","index":0,"item":"56029189-6759-4747-b816-85aab3daaf8c","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:13","title":"Itt a szavazás eredménye: a HVG olvasói szerint ekkor lesznek a választások Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder, a japán Itoka Tomiko a hétvégén elhunyt – közölte vasárnap a Guinness Rekordok.","shortLead":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder...","id":"20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245.jpg","index":0,"item":"f9adcd14-0a74-4d29-9851-02ebe0531100","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","timestamp":"2025. január. 05. 19:46","title":"Egy 116 éves brazil apáca most a világ legidősebb embere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet félni tőle - vezettük az Opel Insignia kombit
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
A kombik eredete az Opelnél az Olympia Rekordig nyúlik vissza, 1953-ban ezzel a családok által megkedvelt modellel indult a CarAVan korszak. A következő fontos puttonyos az Ascona Voyage volt, amely 1970-től hódított, egészen a következő mérföldkőig, az Omega 24V-ig, amely 1989-ben jelent meg. Háromliteres, 204 lóerős soros hathengeres motorja révén a családapák álomautója volt. Az izomkombik következő példánya, a 150 lovas Astra 16V 1993-ban a kategória legerősebbje volt. 2005-ben mutatták be a 255 lovas Vectra OPC-t, amelynek duplaturbós V6-osa 355 newtonméteres.
Az Insignia Sports Tourer új fejezetet nyit a rüsselsheimi kombik sikerkönyvében. A flotta- és kombiérzékeny piacokon, mint Németország és Olaszország, az eddig is nagyon élénk Insignia-lázat még inkább felkorbácsolja a kombi érkezése. Itthon már rendelhető az autó, a legolcsóbb változat 115 lovas 1,6-os benzines, 6,14 millió forintért.
Az Insignia kombija nem érkezett ajándékok nélkül. Egyrészt a forma áldását hozta, 1,91 méter hosszú csomagtere alaphelyzetben is 540 liter, az ülések döntésével ez 1530 literre bővíthető. Elektromos csomagtérnyitó (enélkül azonban nehéz lesz alacsony növésűeknek lecsukni), új, könnyen tisztítható kárpitok, dupla panoráma tető és egy mozdulattal elővarázsolható vonóhorog jelentik a praktikus innovációt.
Az igazi nóvum azonban a mototérben van. Két új motort tesztelhettünk a németországi bemutatón. A kétliteres biturbó dízel 190 lóerejével és 400 newtonméteres nyomatékával tekintélyt parancsol a középkategóriás kombik között. 1500-as fordulat alatt csak a kis turbó, 1500-3000-es fordulat között mindkettő, 3000 fölött pedig csak a nagy dolgozik, turbólyuk nincs, az autó minden helyzetben jól húz, csak komoly emelkedőn kell visszaváltanunk hármasba, ha lendületből akarunk autózni. A 120 kilométeres tesztút során nem érvényesült a dízel mérsékelt fogyasztása, hajtós üzemmódban, sokszor 200 kilométer/óra sebesség felett is haladva, 10 liter fölötti fogyasztást mértünk (a gyári adat 6,5 liter 100 kilométerenként). Kanyarokban maximálisan tapad, nem fogott ki rajta a tavaszi hózápor sem, pedig a szervezők optimistán nyári gumikkal szerelték fel. A kormányzás sportfokozatban élvezetes, pontos és valóban sportos. A rugalmas motor nem csak bő étvágyú de nagyon hangos is, igaz ezt erejével kompenzálja. Nyomatékmaximumát 2000-es fordulaton már leadja, végsebessége 223 kilométer/óra, a gyári adat szerint 159 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása. Ez a motor kezdetben csak összkerékhajtással érhető el, ára 8,28 millió forinttól indul, de csak ősztől kapható.
A kis turbó az igazi (Oldaltörés)
A biturbónál sokkal jobban tetszett az új 1,6 literes benzines turbómotor, amely egészen meglepő izomzattal rendelkezik, 180 pacit mozgat olyan hangtalanul, hogy egy rövid benzinkúti pihenő után egyszerűen ráindítottam a járó motorra. A két autó között csak a nyomaték hozhatja helyzeti előnybe a dízelt, meglepő módon a fogyasztás nem. A hatvan kilométeres többnyire országúton és autópályán teljesített próbaúton 7,3 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép, miközben gyakran haladtunk 150-es tempó fölött. 230 newtonméteres nyomtékmaximumát 2200-as fordulattól adja le egészen 5500-ig. Itt a csúcson még 15 százaléknyi nyomatékot képes az első kerekekre zúdítani, így akár 266 Nm is lehet ez az adat. Az új motorral az Insignia kombi 7,38 millió forinttól vihető haza.
A kombi praktikuma nyerő helyzetbe hozza az Insigniát a flottásoknál is, munkaautóként alapfelszereltséggel ideális, felextrázva, prémiumautóként cégvezetőket is kiszolgál. Intelligens futóműve (FlexRide), testre szabható menetdinamikája (sport, normál és komfort fokozat – a sportot felkeményedő csillapítás, közvetlenebb kormányzás és élénk gázreakciók jellemzik), intelligens összkerékhajtása (4x4 eLSD), turbómotorjai, intelligens világítása (AFL), ergonomikus vezetőülése, magyar nyelvű menürendszere, sávelhagyásra figyelemztető rendszere vagy közlekedési tábla felismerő funkciója (Opel Eye) egy szinttel magassabb presztízsű kategóriába emeli. Nem tikolt céljuk az opeleseknek, hogy az Auditól és a BMW-től csábítsanak el vásárlókat.
A két újdonsággal az Insignia motorválasztéka kilenctagú, mind teljesítik az Euro5-ös környezetvédelmi normákat. Várhatóan az év végén érkezik az EcoFlex változat, amelynek 160 lovas kétliteres dízelmotorjával az Insignia 10 másodperc alatt gyorsul százra, 350 Nm a maximális nyomatéka, 140 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.